Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Telling Time.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
8 de febrero de 2017.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Subjuntivo y Indicativo
Present Tense of –ar Verbs
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Demonstrative Adjectives and Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Getting to know you more!
El 28 de Agosto Objetivos:
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Egg Baby Project Spanish II.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Quasimodo: Answer the following questions in complete sentences on a blank piece of paper (to be handed in) ¿Qué tipo de trabajo tienen tus padres? ¿Qué.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Forming questions.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
INFINITIVOS Capítulo 1A.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Demonstrative Adjectives
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Gustar, Interesar, Aburrir
El agua.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
LOS VERBOS  --ar en el presente.
Transcripción de la presentación:

Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 3

¡Pregúntame algo! Starter activity – Use this to generate any questions that students can come up with – some examples would be: Do you want? Do you have? Where is? Is there a …near here? How much is..? Do you like??

robar comprar vomitar explotar beber batir lavar poner tocar lanzar (Make sure they know this a ‘pimiento rojo’) Revision activity. Students have met some of these verbs before. See how many verbs they can come up with for things to do with a red pepper. If they find it difficult to remember any, bring on some of these suggestions, not all of which are desirable/possible and ask ‘Es posible’ with each one. Just doing a few of these might get them started. If you end up displaying all of the list, take the verbs away and ask students to name 3 verbs from memory that are possible and 1 that is impossible (or not a good idea!) with a red pepper. tocar lanzar comer cortar freír

The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line. Part of the lesson could also be used to see any of the project work on recipes that might have already come in, or additional to do any other revision activities.

Un repaso ¿Qué te gusta comer? ¿Qué no te gusta? ¿Conoces un plato típico de un país hispánico? (por ejemplo, las empanadas) ¿Qué es? ¿Qué ingredientes lleva(n)? ¿Cuál es tu snack preferido? ¿Cómo se prepara? ¿Qué comiste y bebiste esta mañana para el desayuno? Students will practise these questions in a speaking line this lesson to revise what they have covered in this unit. For higher level students, encourage (time permitting) them to research other typical Spanish dishes – There is a proforma/worksheet for them to do this and then they could include something other than empanadas in this conversation. Encourage them that if they use some language they have researched themselves and use it successfully in their spontaneous speaking, this indicates a higher level (potentially level 7 depending on output clearly). They will do a peer speaking assessment next lesson. The emphasis needs to be NOT on preparing and memorising so much as understanding and responding readily to the questions. There will be more opportunities next term for practising their prepared speaking/presenting skills in the media module.