Entertain Me! Sra. Rump español 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es martes 8 de octubre Hagan Ahora:Responde
Advertisements

Entertain Me! Sra. Waters Español II.
My Life Outside of School leccion -5
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Vamos a Comer español II.
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Capítulo 9 A Tarjetas de vocabulario Tema 9 Medios de comunicación El cine y la televisión.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
La tarea LA TAREA – HAGA el ejercicio 2 de la página 43.
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
¿Qué vamos a estudiar hoy? 1.Vamos a estudiar la televisión 2.Vamos a estudiar el cine 3.Vamos a estudiar la literatura.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Objetivos del día 1. Using the movie backdrop theme, SWBAT describe major facts about a movie, given a visual aid (video) in writing and speech with an.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
(loose translation).  Gusta – is used when you like one thing, or to do something (verb)  I like food. -> Me gusta la comida.  I like to talk (verb)
E SPAÑOL 1 7 y 10 de noviembre. E L CHEQUE DEL CUADERNO DATE RANGE : 23 OCT – 6 NOV  Cada entrada vale 5 puntos:  5 campanas = 25  2 apuntes = 10 
¿A ti, qué te gusta? ¿quées son las diferencias entre el correcto y los que no son correctos?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
I can express my opinion about a TV show or movie. Leer y contestar la pregunta What are the advantages of stories that continue for years versus stories.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
GUSTAR.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 5. Use the gerund form.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Transcripción de la presentación:

Entertain Me! Sra. Rump español 2

Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on the song on Oct. 23 You can either fill in a song with blanks OR In groups of 3 or 4 sing the song for the class

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something Ask about entertainment to get information Describe entertainment Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question How do you describe a TV show or a movie? What kind of TV show or movie do you want to watch? Students will be able to: Describe a TV show or movie Say what you want to watch and why

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas El director/La directora El productor/La productora

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas El Actor/La Actriz Estrella de cine

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas La telenovela Realidad

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas Comedia Drama

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas Horror Ciencia ficción

Vocabulario – Programas de Televisión y Películas Acción Documental

Vocabulario Complemental El personaje (Principal) El escenario El canal Actuar ¿Qué tipo de programa/película es? The (Main) character The setting The channel To act What kind of show/movie is it?

¿Qué quieres mirar? Yo quiero – I want Tú quieres – You want Porque – Because Me gusta – I like Me encanta – I love/I like a lot

El tráiler/El Avance 2 videos Los Juegos del Hambre: En Llamas Thor 2: Un Mundo Oscuro Mira los videos y contesta estas preguntas: ¿Quiénes son los personajes principales? ¿Qué tipo de película es? (horror, comedia, etc.) ¿Cuáles cognatos escuchas?

¿Qué quieres mirar? Actividad: En la sección de escribir (writing) Saca tu teléfono celular (si no lo tienes ya jaja) Busca una película que te interesa y que tiene su estreno (premiere) en 2013 o 2014 o 2015 Escribe una descripción breve Título Personajes principales La idea central/El problema central ¿Por qué quieres ver esta película? Explica con unas frases.