FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pazkoaldiko 2. Igandea (C) Joan 20,19-31 Jose Antonio Pagola Musika:BanSon.Amadeus 1 Aurkezp:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain.
Advertisements

Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
―Non da Benitoren kontzertua?
Datuak antolatzen.
ZENBAKI OSOAK, ZENBAKI ARRUNTAK, MULTIPLOAK ETA ZATITZAILEAK
dagokionez, dagokionean
EHULKU (galderak nola egin)
Nola eman behar genuke euskaraz lentes progresivas / verres progressifs, erabileremu teknikoan, optikan esaterako? EHULKUren aholkua (Leiar progresiboak)
PUNTUAZIOA.
Jainkoarekin bazkaldu ...
Immanuel Kant: Etikari dagokion problema
SOFISTAK ETA SOKRATES.
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
POLITIKA.
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
NATURALEZA.
NATURA.
MARX: TESTUINGURU FILOSOFIKOA
Harreman juridikoa eta eskubideak
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
ZENTRAL NUKLEARRAK.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Fenomenoen gaineko ikerketa
Datuak antolatzen.
Montserrateko Beneditar alabak.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
Hona lehengo asteko adibidea:
Immanuel Kant: Testuinguru historikoa
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
SALMOAREKIN OTOITZEAN
METODO FILOSOFIKOAK.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
ERDI AROKO FILOSOFIA.
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Montserrateko Beneditar alabak.
Razionalismoa Enpirismoa
balioetsi, balioztatu…
Komunikazioaren elementuak
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
PLATON: EGITASMO FILOSOFIKOA.
ESPAINIAKO LURRALDEA ETA BIZTANLERIA
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
FISIKA.
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
19. IGANDEA B Zikloa URTEKO
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
Antzeman atzeman EHULKUren aholkua antzeman, atzeman.
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
GALAXIAK.
SEME, NIREA DEN GUZTIA ZEUREA DA
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
ELKARREKINTZA ELEKTROSTATIKOA MATERIAREN PRESENTZIAN
KAIXO EUSKADI MUNDUKO IZEN ARRAROENA Euskadiko albiste bitxienak
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PERSPEKTIBISMOA ( ).
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
Harreman juridikoa eta eskubideak
METAFISIKA.
Giza ekintza Zoriona Ongi bat lortu
ZENTRAL NUKLEARRAK.
FILOSOFIAren HISTORIA
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Bolumena ala edukiera?.
TOMAS AQUINOKOA: FILOSOFIA PRAKTIKOA.
Transcripción de la presentación:

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA TERTULIANO (160-220) “Credo quia absurdum”: Sinisten dut absurdua delako Errebelazioak irakatsi dio gizakiari berak jakin behar duen guztia, eta horrek dakar berekin bestelako jakintza batek irakats dezakeena huskeria dela pentsatzea. Filosofiak ezin du garrantzizkorik esan gizakiaren azken xedeari dagokionez, azken xede hori erlijiosoa baita, hau da, Jainkoarekiko erlazioan baitatza.

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA AGUSTIN HIPONAKOA (350-430) “Credo ut intelligam”: Sinesten dut ulertzeko Beharrezkoak dira fede kristauak ekar ditzakeen hainbat ezagutza gizakiak ezagutu nahi duen hori ulertzeko. Hala ere, gizakiak erabateko moduan ulertuko du heriotza eta gero, Jainkoa begiestea lortzen duenean (beatitutea)

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA AVERROEISMOA (Averroes 1126-1198) “Egia bikoitzaren teoria”: Teologiari egia bat dagokio eta Filosofiari bestelako egia bat dagokio. Biak batera joan daitezke, edo ez. Batera joaten ez badira, arrazoimenak iritsi dezakeena onartu beharko dugu. Dena den, bakoitzak bere ezagutza-eremu propioa du.

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA TOMAS AQUINOKOA (1225-1274) Egia bakar bat dago. Filosofia eta Teologia bereizi zituen. Bakoitzak bere eremu propioa du. Filosofiaren eremua: egia naturalak, arrazoimenez ezagut daitezkeenak. Teologiaren eremua: egia errebelatuak, Jainkoaren errebelazioak erakuts ditzakeen egiak.

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA GUILLERMO OCKHAMEKOA (1285-1394) Fedea eta arrazoia bereizi zituen. Gizakiak, berak dituen ezagutzeko ahalmen naturalak erabiliz, ezin du Jainkoari buruzko ezagutzarik iritsi

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA Arrazoiak lagundu dezake fedearen ezagutzak ulertzeko eta frogatzeko saiakeretan. AGUSTIN HIPONAKOA, ANSELMO CANTERBURYKOA

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA TOMAS AQUINOKOA (1225-1274) FEDEA ARRAZOIA Fedearen hainbat artikulu (baieztapen) arrazoimenak ezin ditu frogatu. Beste batzuk bai, Jainkoaren existentzia esate baterako.

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA GUILLERMO OCKHAMEKOA (1285-1394) FEDEA ARRAZOIA Fedea eta arrazoia berezi zituen. Bakoitzak bere ezagutza-eremu propioa du. Jainkoari edo arimari dagozkion hainbat proposizio (baieztapen) fedeari dagozkion eta ez arrazoiari.

FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA Tomas Aquinokoak zuen kezka: -         Arrazoia eta fedea bereizi. -         Arrazoia eta fedea bateratzea.   Bien artean desadostasuna badago, horrek esan nahi du oker gaudela. Jainkoa guztiz jakintsua denez, errebelazioan ezin da okerrik egon Beraz okerren bat egotekotan filosofian egongo da.

FEDEAK ARRAZOIMENARI EMATEN DION LAGUNTZA Arrazoimenak mugak ditu ARRAZOIMENAK EZAGUTU EZIN DITUEN EGIAK ERAKUSTEA ARRAZOIMENAK EZAGUTU DITZAKEEN HAINBAT EGIA ARGITZEA

Naturari dagozkion egiak (ezagutzak) arrazoimena FILOSOFIA Fedearen sarrerako edukiak: Jainkoaren existentzia eta esentzia, munduaren sorrera,... Errebelazioak ezagutzera eman dizkigun egiak fedea TEOLOGIA

Egia errebelatuak, frogatu ezinak Egia ez-errebelatuak, frogagarriak Ezagutza iturriak Egia errebelatuak, frogatu ezinak Egia ez-errebelatuak, frogagarriak FEDEA ARRAZOIA Egia errebelatuak, frogagarriak Naturaz gaindiko teologia Zientzia eta Filosofia Teologia naturala eta filosofia

Ezagutzaren sorburuak JAINKOA EGIA Sinesmena Kanpoko Autoritatea Onartzea Ulermena Barneko arrazoiketa Nabaritasuna FEDEA ARRAZOIMENA TEOLOGIA FILOSOFIA Ezagutzaren sorburuak Elkarri laguntza eman Autonomia eta independentzia