ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Advertisements

Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Las Palabras Interrogativas
Target: uses AR verbs to talk about school
El Imperfecto Español 2.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Las Palabras Interrogativas
El Pasado de los verbos en Inglés
Composición # 2.
Noticias de kindergarten
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
Preterite Tense.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Modals of Ability and Possibility Modals of Ability: Can and Could; Be Able To Past, Present, and Future Ability Modals of Future Ability Grammar Sense.
Las Palabras Interrogativas
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Teach me how to conjugate
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Using the preterite and imperfect to begin a story
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Imperfect Interview.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Transcripción de la presentación:

ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT

Dear Family, For the next few weeks, our class will be studying things that happen now and things that happened long ago. We will talk about how things now are different from the way they were long ago. You can help your child learn more about now and then. Talk to your child about what you did that was different from what he or she does. You may give information about: a) How you played; b) The chores you had; c) What school was like. You can help by having your child talk about inventions that have changed his or her life. At the end of this unit, your child will work on a written workshop. Thank you for helping us with our third unit. Sincerely, Marlene Fajardo Arias 3rd. Grade Teacher

Estimada familia, Durante las próximas semanas estaremos aprendiendo en clase sobre las cosas que ocurren ahora y cosas que ocurrieron en el pasado. Aprenderemos sobre cómo las cosas son ahora diferentes a cómo eran en el pasado. Pueden ayudar a su hij@ a aprender más acerca del presente y del pasado. Podrían conversar sobre las diferencias entre lo que hacía usted durante su infancia y lo que hacen ahora los jóvenes. Puede proporcionar información sobre: a) sus modos de diversión; b) cosas que usted tenía que hacer en casa; y c)cómo era la escuela. Asimismo, los estudiantes hablarán/escribirán sobre inventos que han cambiado sus vidas. Al finalizar esta unidad, su hij@ trabajará en un taller de escritura. Gracias por ayudarnos con la tercera unidad. Atentamente, Marlene Fajardo Arias Profesora de Inglés / 3er. Grado

GRAMMAR CONTENT – Unit No. 3 SIMPLE PAST PLAY – PLAYED WALK - WALKED PAST BE WAS WERE IRREGULAR VERBS COME – CAME DO – DID EAT – ATE GET - GOT PREPOSITIONS OF LOCATION ON, IN, AT, NEXT TO, UNDER, BETWEEN ADVERBS QUIETLY BEAUTIFULLY BRIGHTLY WELL

VOCABULARY SIGHT WORDS STORY WORDS Friends, roads, very, letter, near, good, other, sure, lady, wife, began, born, have, small, found, was, said, son, water. Simple, e-mail, board, Tasty, treat, waffle, flowers, highway, legacy, squirrel, nibbles, delicious, arms, shore, sign. VOCABULARY

3RD. UNIT Reading Strategies: * Draw conclusions * Summarize * Ask questions * Cause and effect * Sequence of events

Listening Strategies:. Listening for main idea Listening Strategies: * Listening for main idea * Listening for comprehension * Skimming and scanning