NEWS CURSO 2018-2019.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Definition
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 3 24 de febrero de 2017.
Licenciatura en Contaduría
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Para Empezar veintiseis de septiembre
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Acto de Presentación EOI OURENSE
GUIDELINES FINAL EXAM. GUIDELINES On week 14 you will have your final exam during class hours. The exam will be a Persuasive Speech following “Monroe’s.
Español 1 7 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
TELLING THE DAY AND DATE
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
Miranda Rights El Aviso Miranda
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score)
El 5 de febrero de 2019 Take a “Chispa” sheet from the podium and answer the following question under “Respuesta”: Reflect back on first semester. Think.
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Telling Time in Spanish
Development of the concert programme
Para Empezar diecisiete de enero
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¿Puedes leer una otra idioma?
Telling Time in Spanish
B2.2 - B
Transcripción de la presentación:

NEWS CURSO 2018-2019

NIVEL INTERMEDIO B1 (B1.1 & B1.2) 4 CURSO 2018-2019 NIVEL BÁSICO A1/A2 2 NIVEL BÁSICO A2 NIVEL INTERMEDIO B1 (B1.1 & B1.2) 4 NIVEL INTERMEDIO B2 (B2.1 & B2.2) NIVEL AVANZADO C1 (C1.1)

Evaluación de TODOS los cursos El alumnado que, una vez evaluado con carácter extraordinario, no obtenga calificación positiva en todas las actividades de lengua podrá repetir el curso sin perjuicio del límite establecido en el artículo 5.2 del presente decreto. NIVEL BÁSICO A1 2 NIVEL BÁSICO A2 NIVEL INTERMEDIO B1 4 NIVEL INTERMEDIO B2 NIVEL AVANZADO C1

NIVEL INTERMEDIO B1 (B1.1 & B1.2) 4 CURSO 2019-2020 NIVEL BÁSICO A1/A2 2 NIVEL BÁSICO A2 NIVEL INTERMEDIO B1 (B1.1 & B1.2) 4 NIVEL INTERMEDIO B2 (B2.1 & B2.2) NIVEL AVANZADO C1 (C1.1 & C1.2) CURSO 2020-2021 NIVEL BÁSICO A1/A2 2 NIVEL BÁSICO A2 NIVEL INTERMEDIO B1 (B1.1 & B1.2) 4 NIVEL INTERMEDIO B2 (B2.1 & B2.2) NIVEL AVANZADO C1 (C1.1 & C1.2) NIVEL C2

Matrícula y permanencia En la incorporación de este alumnado a los nuevos niveles de las enseñanzas de idiomas se tendrán en cuenta los años cursados en el correspondiente nivel, a excepción de los cursados en C1, a los efectos del cómputo del límite de permanencia en la modalidad de enseñanzas presenciales. ANTIGUO ALUMNADO

Evaluación de TODOS los cursos El alumnado que, habiendo sido evaluado con carácter final, tenga calificación negativa en una o varias actividades de lengua y participe en la prueba de certificación de nivel obteniendo el certificado correspondiente al nivel cursado o un nivel superior, podrá matricularse para cursar el nivel siguiente. “No apto” en evaluación final PERO “apto” en Certificación = APTO y PROMOCIONA.

Sin límte de tiempo pero con justificación Anulación de matrícula Con carácter excepcional y con el fin de no agotar los años de permanencia en el correspondiente nivel, el alumno o la alumna o, en el caso de menores de edad, su padre, su madre o quienes ejerzan su tutoría legal, podrán solicitar ante la persona titular de la dirección del centro docente, la anulación de la matrícula por motivos de enfermedad, discapacidad, u otros que impidan el normal desarrollo de los estudios, debidamente acreditados. Sin límte de tiempo pero con justificación

PROJECTS 2018-2019 Coordinación del Coro de la EOI de Gijón Dinamización de la Biblioteca Apertura del centro a la Comunidad

INVITATION Visita del Consejero 5th October at 12:00

IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY C1 2018-2019

Year 2018-2019 Start classes: 3rd October Finish classes: 23rd May TWO TERMS 1st TERM – from the 3rd October to 1st February 2nd TERM – from the 4th February to 23rd May

Evaluación de TODOS los cursos Al finalizar cada una de las dos evaluaciones, el alumnado será informado personalmente de su progreso mediante una nota numérica. Para ello se utilizará una escala de 1 a 10 puntos sin decimales. En cumplimiento de la normativa referente a la privacidad de los datos personales, los resultados estarán a disposición de cada alumno y alumna mediante acceso restringido a través de la página web del centro. Protección de Datos

Year 2018-2019 Class schedule Monday & Wednesday from 19:30 a 21:20

Year 2018-2019 mdoloresfg@educastur.org Tutorials Wednesday from 17:30 – 18:30 mdoloresfg@educastur.org

TEXT BOOK C1 English File Third Edition Advanced Student’s Book Oxford University Press, 2016

Year 2017-2018 Syllabus and assessment criteria Published on notice boards.

Year 2017-2018 Changing time/group Students working shifts can apply for alternative group.

Year 2017-2018 Continuous assessment Must attend at least 65% of the classes.

Class Planning Term 1

nomenclatura mediación Actividades de lengua Destrezas Comprensión oral Comprensión escrita Expresión e interacción oral Expresión e interacción escrita Actividades de lengua Comprensión de textos orales Comprensión de textos escritos Producción y coproducción de textos orales Producción y coproducción de textos escritos mediación

THE FOLLOWING TASKS ARE COMPULSORY FOR ALL STUDENTS Listening and reading comprehension Monday, 29th October Monday, 17th December Writing 1 Wednesday, 14th November Monday, 14th January

THE FOLLOWING TASKS ARE COMPULSORY FOR ALL STUDENTS Writing 2 Each student is expected to hand in 2 compositions before 16th January. Speaking Each student will be assessed on classroom work as well as on the speech given during the term. (see dates)

MEDIATION SPOKEN text TO SPOKEN TEXT Class speech You will have to look for a short TED talk that you find particularly interesting (no longer than 5-6 minutes). Once you have listened to it as many times as necessary, you will prepare a short talk of EXACTLY 3 minutes in which you will give highlight the most important points made. Before your speech, the class will have access to the TED talk. After your speech, the class will ask questions on the topic. Choose a date for the presentation and just do it!!!

Homework 8th October Your studies Your job/career PREPARE A SHORT 3-MINUTE SPEECH ABOUT: Your studies Your job/career Importance of languages Spanish culture Family

Happy 2018-2019!!!!

Getting to know each other

NAME GESTURE ADJECTIVE

WHAT YOU DO WHAT YOU LIKE TO DO WHY YOU ARE HERE WHAT YOU EXPECT FROM THE COURSE ANY OTHER INTERESTING INFORMATION

TEACHER’S QUESTIONS TIME Working in small groups, think of interesting questions you would like to ask your teacher. The questions can be about ANYTHING!!!!