Classroom Phrases.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Hoy es el 22 de octubre. El objetivo I can demonstrate the ability to identify classroom materials by holding up the school supply that is said in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Para hacer ahora Identifiquen:
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Las frases útiles para la clase The following lists of phrases are to be copied and kept in the General section of your notebook. You will be expected.
La sala de clases. La Carpeta El Libro El Lápiz.
Español 3 10 de mayo de 2017.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
¿Qué hay en la sala de clases?
En la Clase Para Empezar 2
Lección Preliminar Vocabulario
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
1.¿Cómo te llamas? What is your name? (friendly).
Para hacer ahora Identifiquen:
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
FRASES IMPORTANTES.
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 1 7 de febrero de 2017.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 3 8 de mayo de 2017.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
2 – Videos de La receta favorita
Summer Professional Development 2015
Trabajo de Entrada Week 12.
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Frases útiles Yajaira Rodriguez Español 1.
En LA ESCUeLA.
Para hacer ahora Identifiquen:
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
¡Bienvenidos a la clase de español!
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Adjetivos posesivos.
Telling time in Spanish:
School supplies.
En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.
Para hacer ahora- to do now
Mi Vecindario (¡25 puntos!)
Saquen la hoja de práctica
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Classroom Phrases

Para hacer ahora Identifiquen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

El objetivo Students will demonstrate the ability to: state their needs in regards to school supplies. state the school supplies within their possession. ask to leave the classroom in order to reach a variety of destinations.

Más práctica You will work in pairs to continue your study of classroom materials and supplies. Each member of the pair will receive a stack of flash cards. You must work together to place each photograph card next to the accompanying word card.

Yo necesito (need) … Yo necesito un bolígrafo. Yo necesito una regla. Yo necesito una hoja de papel.

Yo necesito (need) …

Yo tengo una hoja de papel. Yo tengo (have) … Yo tengo un bolígrafo. Yo tengo una regla. Yo tengo una hoja de papel.

Yo tengo (have) …

Más práctica Each student will receive an index card. This game is called “I Need, I Have” For example: I have a book. I need a ruler. I have a ruler. I need a pen. I have a pen. I need a stapler.

Más rápido 1  2  3 

But Miss, I really need to go!

Frases importantes ¿Puedo ir al baño? ¿Puedo ir a la enfermera? ¿Puedo ir a la oficina? ¿Puedo ir a mi consejero/consejera?

Frases importantes ¿Puedo ir a tomar agua? ¿Cómo se dice ___________ en español? ¿Cómo se escribe _____________ en español?