Master Intervención Psicosocial

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4 abril ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? How are you? (feeling)
Advertisements

Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
Filiación * Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Psicología. Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos.
El impacto del sexismo en la salud
Modelos Lineales Julio Di Rienzo
Creating Support in the Community.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Página 1 de (Poner aquí el total de diapositivas) BLOCK´S TITLE Teacher´s name UNIVERSITY TO WHICH BELONGS.
THE LONGITUDINAL EFFECTS OF WORK- FAMILY CONFLICT AND POSITIVE SPILLOVER ON DEPRESSIVE SYMPTOMS AMONG DUAL- EARNER COUPLES Hammer, L; Cullen, J; Neal,
Atencion Primaria em Salud en Brasil Dr. Felix Rigoli Dr. Renato Tasca.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
MORE CONVERSATION TOOLS
Strategic Leadership/Liderazgo estratégico
Master Intervención Psicosocial. Análisis de la regresión.
Yli-Kerttula, H Piirainen, M Leirisalo-Repo and for the FIN-RACo Trial Group Predictors of productivity loss in early rheumatoid arthritis: a 5 year follow.
LOS QUEHACERES DE JORGE
III Congreso Internacional de Promoción de la Salud
Conjugate estar in the present tense Grammar essential #18.
Hacer Ahora: List different daily emotions you have upon entering each of your classes. Hint: Today is a B-day, so only do your B-day classes. (In English)
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
Las Identidades Unidad 1 Ms. Garcia. ¿Qué es la identidad? What is identity?
principales paradigmas
AU. Autoconcepto y autoestima. Autoestima alta genuina o segura, frente a autoestima defensiva. Autoestima óptima: “Ausencia de preocupación por la propia.
English Homeworks De de Febrero 2015 The value of the month is: Friendship “A friend is the best treasure’’
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
PRONOSTICOS CON REGRESION LINEAL MULTIPLE En la regresión lineal simple se investiga la relación entre una variable independiente y otra dependiente. A.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO Instituto de Ciencias Económico Administrativas.
Factores determinantes de los resultados de la evaluación EGEL- Medicina en los egresados de la UPAEP Resultados EGEL-Medicina UPAEP 2014.
Ser vs. Estar To be… or … To be???. First, conjugate the verb“SER”.
Universidad de Sevilla Facultad de Psicología Máster Universitario en Estudios Avanzados en Cerebro y Conducta Asignatura: Diseño y Medición en Programas.
AFECTIVIDAD Y MATEMÁTICAS MÁSTER UNIVERSITARIO EN INVESTIGACIÓN Y ENSEÑANZA DE LAS CC EXPERIMENTALES, SOCIALES Y MATEMÁTICAS ASIGNATURAMAPAS CONCEPTUALES.
The Present Progressive Tense Present Progressive We use the present progressive tense when we want to emphasize that something is happening right now.
The Role of Parity and Contraceptive Methods in the Development of Metabolic Syndrome in Elderly Costa Rican Women Katy Gonzales Masters of Public Health.
Tener que + infinitivo.. Tener significa “to have” El verbo “tener”, cuando se usa con la palabra que y el infintivo de otro verbo, significa “to have.
Descentralización y Equidad en la sistema de salud Chileno Thomas Bossert, Ph.D. Harvard T.H. Chan School of Public Health Rony Lenz, Ph.D. Instituto de.
Un método de clasificación de las técnicas multivariantes
Multiple classification analysis in trip production models
GRADO DE CONTROL DE LA HTA COMO VARIABLE PREDICTIVA
Econometric Models for the Design and Management of Regulated Parking Systems Gonzalo Antolín San Martín.
2 Pediatría Luis Garcia-Marcos
SPSS Guía práctica para la utilización del software SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) y la realización de la segunda etapa del trabajo.
CAROLINA HIDALGO DONIGA
Health Centers Care for Communities Like Yours
Bioestadística Regresión y Correlación Múltiple:
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
1. INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMIA
Coloma Alonso, F. , Ángel Solanes Puchol* Universidad Miguel Hernández
X SIMPOSIO DE FUERZA de Diciembre de 2017, Madrid
THE IMPACT OF CHILD ABUSE ON AGGRESSIVE BEHAVIOR
Bioactive Proteins in Human Milk: Health, Nutrition, and Implications for Infant Formulas Bo Lönnerdal, PhD The Journal of Pediatrics Volume 173, Pages.
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
AUIDOLINGUAL METHOD.
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Principales actividades desarrolladas en el último año (11/16 – 10/17)
UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO
Teeth Hygiene.
Assessments this week:
Assessments this week:
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Greetings saludos.
#12- El Futuro (Future Tense)
MY PROJECT THE HISTORY OF THALIA.
Las emociones.
Alberto Ruano-Ravina, PharmD, MPH, PhD, Marco F
“WHAT HAVE I DONE IN MY LIFE SINCE MY CHILDHOOD?” LURI PILAR TORRES VALCARCEL ID
EVIDENCE-MY IDEAL SELF LINEIRA RUEDA. My ideal self usually gets up 5:30 am.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

Master Intervención Psicosocial

Análisis de la regresión

Ejemplo práctico (datos simulados) Supongamos que se pretende estudiar el impacto que sobre un Cuestionario de Satisfacción Vital tienen las siguientes variables: Edad Ingresos Cantidad hijos Salud

Fichero del SPSS (satisfacción)

Regresión lineal

Método introducir

Edad, ingresos, nhijos y salud

Estadísticos

Nivel de significación

Método pasos sucesivos

Ejemplos prácticos (datos reales) Clark, A. E. y Oswald, A. J. (2002). A simple statistical method for measuring how life events affect happiness. International Journal of Epidemiology, 31, 1139-1144. Demir, M. y Weitekamp, L. A. (2007). I am so happy cause today I found my friend: friendship and personality as predictors of happiness. Journal of Happiness Studies 8, 181-211. Rojas, M. (2007). Heterogeneity in the relationship between income and happiness: A conceptual-referent-theory explanation. Journal of Economic Psychology, 28, 1-14. Subramanian, S. V., Kim, D. y Kawachi, I. (2005). Covariation in the socioeconomic determinants of self rated health and happiness: a multivariate multilevel analysis of individuals and communities in the USA. Journal of Epidemiology and Community Health, 59, 664-669.

Fin parte práctica