Assign the sentences to the correct picture

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Pedir & Servir.
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Speaking Duration (minutes) Marking overview for Foundation and Higher
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019
Transcripción de la presentación:

Assign the sentences to the correct picture Foto 1 Foto 2 Hay una mujer en la cocina En la cocina hay mucha comida sana por ejemplo la ensalada. Veo dos chicas que juegan al fútbol Hay dos personas que montan a caballo También hay unos bocadillos Las chicas llevan ropa deportiva Veo un hombre y una mujer en la foto La chica lleva ropa tradicional de España La escena es de una fiesta en España Veo una persona en la foto Las chicas parecen muy competitivas La mujer no parece feliz Challenge: Can you give a personal opinion about each image? New vocabulary/translations: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Foto 3

Revision guides After school speaking Objective: Improve recall of key phrases for the speaking exams Revision guides After school speaking I will be able to answer some questions correctly, even if I don’t use full sentences I will attempt to use tenses I will know some phrases for the general conversation I will be able to ask a question I will use at least two tenses I will know off by heart phrases in at least three tenses I will be able to ask a question I will be able to reply to all questions

Speaking exam admin What topic do you want me to ask you about first? lunes, 19 de noviembre de 2018 Speaking exam admin What topic do you want me to ask you about first? You need to know how to ask a question Prepare key things in advance You get marks for talking even if it isn’t a full sentence or complex

ROLEPLAY & PHOTOCARD PREP 4 places to visit in your town 2 modes of transport 4 types of film/book/TV programme 2 complaints for a hotel. 2 ‘authentic’ film titles in the appropriate language 2 complaints for about food in a restaurant 2 future plans (work/studies) a description of yourself and/or another person – what do you/they look like and what are you/they wearing Key questions that you can ask about: price, 1 positive opinion and 1 negative opinion a friend, 2 activities you normally do the time something starts, preferences, 2 activities you did/are going to do at the weekend opinions, where something will happen, 2 hobbies/activities you did yesterday when something will happen 2 jobs – a part-time job and a job you might like to do in the future what someone is like Do you want to go to…? 2 days, 2 times 3 reasons 2 problems you could face on holiday 2 jobs

A Practicar Identify the tense of each question In pairs, ask and answer the questions. Encourage your partner to say as much as possible. A Practicar ¿Qué hiciste el fin de semana pasado con tus amigos? ¿Qué vas a hacer con tu familia este fin de semana ? ¿Qué tipo de música te gusta? ¿Cuál es tu grupo/cantante favorito? ¿Cómo era tu región en el pasado? ¿Qué hay para los jóvenes en tu barrio? ¿Qué te gusta comer? ¿Qué comes para el desayuno? ¿Qué hiciste la semana pasada para estar en forma? ¿Qué vas a hacer la semana próxima para estar en forma? ¿Qué tipo de vacaciones prefieres? ... ¿Por qué? ¿Prefieres pasar las vacaciones con tus padres o con tus amigos? ¿Adónde fuiste de vacaciones el año pasado? ¿Dónde te quedaste? ¿Qué haces durante el recreo? ¿Qué hiciste durante el recreo ayer? ¿Qué te gustaría estudiar en el instituto cuando tienes 16 años?