1 What things are important?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Entrevista con un deportista olímpico
Advertisements

Entrevista con un deportista olímpico
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
Entrevista con un deportista olímpico
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Los adjetivos posesivos y las conjugaciones plurales
MORE CONVERSATION TOOLS
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué es la diferencia? DOPsIOPs. A note on DOPs & IOPs Direct & indirect pronouns can NEVER be used as a subject of a sentence It is beautiful. Lo es.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Jeopardy Verbos Frases Escucha Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Review for 1.2 Quiz 35 Points Study 1.2 Vocab (Pagina 37) Hay que limpiar la sala, por favor_____. a. Corta el cesped b. limpia el ba ñ o c. pasa la aspiradora.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Chapter 4A Question Words ¿¿¿¿¿¿¿??????? Aka: Interrogatives.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Oral Assessment #1 Introduction and Preparation. Oral assessment #1 - Friday.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Carrera de Conjugación Español 2 Capítulo 8 Instrucciones Each row needs 1 piece of paper Number the paper 1-5 When the slide pops up, the first person.
MI INFANCIA: MY CHILDHOOD BY: KELSEY ROWE. Un año de edad: One year of age ◦Español: Cuando yo tenía uno, jugaba con animales de peluche. Mi animal favorito.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Los Adjetivos Possessivos
El Imperfecto Spanish Club-1 presentation.
Question Formation Español Uno.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
GREETINGS AND FAREWELLS
BUENOS DíAS BUENAS TARDES BUENAS NOCHES
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Harry No Tiene Pizza..
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Hablar = to talk What is conjugation?
To ask what time it is in Spanish we say ______________
La Guía Perfecta de Dios
Worksheet answers on time
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
His life Bad Bunny is a famous singer of trap. His real name is Benito Antonio Martínez Ocasio. His stage name comes from a picture of when he was a boy.
¿Qué hora es?.
Test: Chapters 1 and 2 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number to listen to the descriptions of 5 people, and write.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
1 What things are important?
1 Tips to avoid stress Sample Assessment Material GCSE from 2009 Higher Listening Q8 8. TIPS TO AVOID STRESS Question number 8 Level 7 6/7 = level 7 4/7.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Bell ringer – on a piece of paper!
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Bell Ringer: Define the following terms
SWBAT apply vocabulary to describe various types of homes
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Asking Questions ☺.
¿Cuántos Años Tienes? Spanish4Teachers.org.
Imperfect Interview.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Ser vs. Estar pág. 204 & 206.
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

1 What things are important? / 4 Sample Assessment Material GCSE from 2009 Higher Listening Q3 3. WHAT THINGS ARE IMPORTANT? Level 4/5 Answers: (a) Health (b) Fashion (c) Money (d) Fame Example: M1 Andrés, ¿Qué cosas son importantes para ti? M2 Solo quiero tener buenos amigos, nada más. Pause and repeat. Question number 3(a) M1 Y tú, Vanessa, ¿qué me puedes decir? F1 Para mi lo más importante es tener buena salud. Question number 3(b) M1 Juan, ¿y tú qué piensas? M2 Creo que es importante vestir bien. Me gusta ir siempre a la moda. Question number 3(c) M1 Mari Carmen, ¿qué me dices? F2 Pienso que es importante tener dinero suficiente para vivir bien. Question number 3(d) M1 Y tú Alfredo, ¿qué piensas? M2 Solo pienso en ser famoso. ¡Nada más!

2 Interview with a racing driver Example: He has been world champion… (i) once (ii) twice (iii) three times (a) He won his first race when he was… (i) three years old (ii) seven years old (iii) thirteen years old (b) His family had… (i) no money (ii) lots of money (iii) little money (c) His father was his… (i) coach (ii) engineer (iii) mechanic (d) Fernando’s life is… (i) happy (ii) stressful (iii) relaxed 2 Interview with a racing driver You are listening to a radio interview with a famous racing driver. Select the correct answer for each question. Sample Assessment Material GCSE from 2009 Higher Listening Q6 INTERVIEW WITH A RACING DRIVER Question number 6 Level 5 Answers (a) – (ii) (b) – (iii) (c) – (iii) (d) – (i) F 1 ¡Buenos días! M 1 Hola. F 1 Hoy tenemos en nuestro programa un doble campeón del mundo de Fórmula 1. ¿Cómo empezaste? M 1 A los siete empecé a competir y gané mi primera carrera. Pause and repeat. F 1 Parece fácil... M 1 No, fue muy difícil. No teníamos mucho dinero, así que mi padre fue mi mecánico al principio. F 1 Ya veo, y ahora ¿cómo es tu vida? M 1 Estoy feliz porque tengo todo lo que necesito y solo he de concentrarme en ganar las carreras. / 4