Pablo Picasso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Advertisements

Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Español de septiembre.
Preguntas del examen final
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
¿Quién soy? See Picasso portrait examples. Create a Picasso type self portrait Write a paragraph describing yourself in Spanish under the drawing. Put.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
El 24 de febrero Estudia cuaderno azul
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Práctica del Vocabulario
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Español 1 7 de febrero de 2017.
Pablo Ruiz Picasso.
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Discussion Voice Activity 1.05
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Práctica del Vocabulario
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Communicative Objective:
Pintor y escultor famoso
Review- Conjugation SER ESTAR Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es
Write in Spanish (See pag 96)
1.4 Numbers.
BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo.
2.8 Gustar.
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Review for the final exam trimester
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describe a las personas con una frase completa.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Part I: Follow the excercises done in class
Transcripción de la presentación:

Pablo Picasso

Ve el video y comenta ¿Quién fue Pablo Picasso? ¿Cuándo nació? ¿Dónde nació? ¿Cuándo murió? ¿Dónde murió? ¿Dónde creció? ¿Quién en su familia era pintor¿ ¿Qué pinturas famosas tiene? ¿Cuáles fueron sus periodos? ¿Cuál fue el estilo que mas lo marco como artista? ¿Te gustaron sus obras? Pre listening activity: Please write the questions about Pablo Picasso’s life While listeninig activity: Listen and watch the video on https://www.youtube.com/watch?v= YxFGwn3Sjp8 Take notes using the questions written in the pre listening activity. I will provide extra information about Picasso’s famous paints. After listening activity: Write a well organized and coherent paragraph using your notes in Spanish.

Draw you own Picasso That activity will be done in class on 09/19/2016 Please check Picasso’s paints Maya y su muñeca

Mendigos junto al mar Periodo Azul

El guitarrista viejo

El acrobata y el joven arlequín Periodo rosa

Cabeza de mujer Periodo africano

"Ritratto di Dora Maar“ Periodo cubista