Enrique Fierro (1942-). Poeta uruguayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Expectations – before we begin
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El león es el rey de la selva. …
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
To do lists Mark in Green for Vocab.
Telling Time in Spanish
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
El secreto de los signos
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Descripción Formas y colores
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
¡buenos días!.
Mi ciudad.
Cuentos Érase una vez 1.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Preferences Speaking Practice
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
voy vas va van vamos vais
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Las profesiones.
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Enrique Fierro (1942-). Poeta uruguayo Quiero ver una vaca Quiero ver una vaca colorada A las tres de la tarde De un día de febrero En un campo verde O amarillo Enrique Fierro nació en Montevideo, Uruguay en 1942 y vivió, entre 1974 y 1984, en la ciudad de México y, desde 1989 hasta hoy, es profesor de la Universidad de Texas en Austin. Entre 1985 y 1989 fue director de la Biblioteca Nacional del Uruguay. Su primer título de poesía apareció en 1964 ("De la invención", Montevideo, Siete Poetas Hispanoamericanos), el último en 2002 ("Mutaciones, 2", México, Ediciones Sin Nombre). Vintén Editor ha publicado cuatro de sus libros: "Quiero ver una vaca" (1989), "Homenajes" (1991), "La savia duda" (1996, Premio Nacional de Poesía del Ministerio de Educación y Cultura) y "Selección natural" (1999). Enrique Fierro (1942-). Poeta uruguayo

Quiero ver una vaca colorada A las tres de la tarde De un día de febrero En un campo verde O amarillo Reinforce the meaning, bringing up the pictures, and read aloud chorally, with optional gestures. I do as follows: Quiero = turning key motion with right hand, finishing with thumb and forefinger forming a circle to reinforce the verb ending ‘o’. ver = first and second fingers of right hand point to own eyes (makes a V) and then motion away from yourself una vaca = ‘milking’ gesture right hand, then left hand (x 2) for each syllable u-na va-ca colorada = rainbow gesture – palm facing away, starting left to right, ‘draw’ a rainbow shape with your hand a las 3 de la tarde = hold 3 fingers up, then tap your left wrist for watch de un día de febrero = left palm up raise towards sky on ‘dí’ and right palm up raise towards sky for ‘a’ to show the day/night that = 1 x day, then hands overlap and touch your heart twice on febrero. en un campo verde – right hand make motion from left to right like ‘undulating hills’ o amarillo – make sunburst gesture to represent ‘yellow’

Q_____ v__ u__ v___ c_______ A l__ t___ d_ l_ t____ D_ u_ d__ d_ f______ A l__ t___ d_ l_ t____ D_ u_ d__ d_ f______ E_ u_ c____ v____ O a_______ Students to produce the poem orally from the cued letters, visual prompts and teacher gestures. You could repeat this stage several times.

Students to ‘read’ the poem aloud from memory just from the visual prompts

Quiero ver una vaca colorada A las tres de la tarde De un día de febrero En un campo verde O amarillo 1 1+ 2 1+ 2 3 1+ 2 3 4 Students to analyse the structure of the poem. 1+ 2 3 4 5

Quiero ver una vaca colorada A las tres de la tarde De un día de febrero En un campo verde O amarillo 1 1+ 2 Students to write their own poem with the same structure / style. There are easy and more challenging ways to do these variations on a theme. E.g. Just change the cow, time, month, colour of field OR Change the Quiero as well to Puedo / Debo / Tengo que / Voy a / Me gusta / Odio / etc… OR Change the VER as well OR Change everything except the essential structure