Lesson 8 Warm-ups.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Advertisements

La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Name the classroom item Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Lunes, el 15 de octubre Saca una hoja de papel.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
suéter de lana / él (that one over there): __________
suéter de lana / él (that one over th.ere): __________
Unidad 2 Lección 1.
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma?
SPANISH 2 SEMESTER 1 REVIEW
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
¿Qué haces en la escuela?
Misc. warmups Add to Lessons.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Los Adjetivos
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Expressing Frequency With Adverbs
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Hoy es el lunes 17 de abril de 2017.
1.2 Greetings.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
Objetivo: to state how often we do things.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Repaso de Capitulo 5: Español 1
Salon#125 Profesora Rushing
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Unidad 3: Somos estudiantes
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
Misc. warmups Add to Lessons.
Metas:  Puedo presentar información sobre mis clases, actividades y reglas. Puedo usar verbos con cambio en el radical (stem changing verbs). Enfoque:
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.7 invitations, ir+a+inf..
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Pronouns of Emphasis and the verb gustar #17
Tapas Write a sentence using each word
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
5.1 Expressing Possession with “De”
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Expressing Frequency with Adverbs
TAPAS Una Encuesta Escolar-
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
Transcripción de la presentación:

Lesson 8 Warm-ups

Warm-up- label each item 1 2 3 7 5 6 4 7 8 9 Main dish

Warm-up- label each item 1 2 3 4 6 7 5 8 10 9 11 12

Warm-up Topics in this PPT Possessive adjectives Characteristics of good and bad students using adverbs of frequency Hay que and tener que The verb tener Quinceñera facts

Possessive adjectives En los Apuntes: Write a sentence using each possessive adjective: 1. mis 2. tu 3. nuestro 4. nuestra 5. sus El tiene mis libros. Es tu clase. Nuestro papa se llama Juan. Nuestra mama se llama Isabel. Sus hermanos son altos. U2E1

A good student, bad student chart Make a chart, write characteristics Un Buen Estudiante Un estudiante malo

Make a chart. Write the characteristics of a good student and a bad student. Use the following sentences on your chart. Nunca llega tarde a clase. Rara vez contesta pruguntas. Siempre contesta preguntas. No hace la tarea mucho. Nunca estudia. Siempre saca buenas notas. Estudia poco Siempre estudia para las pruebas. Siempre llega tarde a clase. Rara vez habla español. Siempre tiene su libro en clase. Nunca tiene sus materiales Estudia todos los días. Rara vez mira la televisión.

Los buenos estudiantes... Adverbs and -ar verbs En los Apuntes: Write 3 completions to this sentence: Los buenos estudiantes... Los malos estudiantes…. Use adverbs of frequency, check your notes. U2E1

Un buen estudiante Nunca llega tarde a clase. Siempre estudia para las pruebas. Siempre tiene su libro en clase. Siempre contesta preguntas. Estudia todos los días. Nunca mira la televisión. Siempre saca buenas notas.

Un estudiante malo 1.Siempre llega tarde a clase. 2.No hace la tarea mucho. 3.Nunca estudia. 4.Estudia poco. 5.Siempre duerme en la clase. 6.Rara vez contesta pruguntas. 7.Rara vez habla español. 8.Nunca tiene sus materiales. dormir = to sleep

Write 2 completions to each of these sentences: Hay que/Tener que En los Apuntes: Write 2 completions to each of these sentences: Para sacar una buena nota, yo tengo que... Para sacar una <<A>> en la clase de español hay que... estudiar, preparar la tarea, escuchar a la maestra Hacer la tarea. estudiar, preparar la tarea, escuchar a la maestra Hacer la tarea. U2E1

Hay-means there is or there are Answer these questions. Hay ________ estudiantes en clase hoy. Hay ________ estudiantes con el pelo castaño. Hay ________ estudiantes rubios. Hay ________ estudiantes pelirrojos.

Preguntas Personales ¿Cierto o Falso? 1.Nunca escucho en la clase de español. 2.Rara vez saco malas notas. 3.Preparo mi tarea todos los días. 4.Estudio poco para los exámenes. 5.A veces entro en la clase tarde. 6.Miro poco el pizarrón. 7.Siempre estudio para las pruebas. 8.A veces yo hablo cuando el profesor habla. 9.Yo voy mucho al cine. 10.Mis amigos siempre me llaman los viernes por la noche. 11. La maestra siempre escucha a su MP3.

¿Con qué frecuencia? Write how often you do the following activities... 1.Estudio con mis amigos. 2.Hablo español en la clase de español. 3.Miro la televisión. 4.Ayudo a mis padres. 5.Saco buenas notas. 6.Llevo mis libros a la clase de español. 7.Hablo con mis abuelos. 8.Uso la computadora. 9.Hablo con mis amigos cuando el profesor habla. siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca

Mini Dialogue Example ____Hola. ¿Cómo estas? ____ Muy bien gracias, ¿y tú? ____Mas o menos. Es lunes. ____¿Cúal es la fecha? ____Es el trece de noviembre. ____Si mañana es el catorce de noviembre. ____¿Cómo esta tu familia? ____Ellos estan bien. ¿Y tu familia? ____Muy bien gracias. ____Adios, hasta luego.

Tener En los Apuntes: Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: tienes 1. Tú _______________________________ catorce años. 2. Yo _______________________________ una mochila verde. 3. La impresora no ___________________ papel. 4. Nosotros _________________________ una computadora. 5. Ana y Luisa _______________________ un perro. tengo tiene tenemos tienen U2E1

Write 3 facts about a Quinceñera Hispanic coming of age celebration When a Hispanic girl turns 15 The tradition has indigenous roots when a girl who turned 15 was considered and adult and ready for marriage. The fiesta can be extravagant or simple The most important part is the Mass celebration.

Write 3 facts about a Quinceñera Not all girls want a quinceñera, they may choose a trip or a car The catholic religion embraced the indigenous tradition and christened it The quincenera can have an honor court of people her age At the fiesta her first dance is with her dad who changes her flat shoes to high heels . The families pull their resources to put on a big fiesta.

Change verb to past tense. Ayer _____ mis zapatos en mi cuarto. (buscar) Ellos ______ a las 7:30 de la mañana. (almorzar) Nosotros ______ que él era bueno. (creer) Yo ______ a las 8:00 de la mañana. (almorzar) Yo ______ temprano a la escuela. (llegar) Él ______ hacer su tarea. (empezar) Ella ______ un libro. (leer) ¿Tú _______ musica en tu cellular? (oir)

Key Ayer busqué mis zapatos en mi cuarto. Ellos almorzaron a las 7:30 de la mañana. Nosotros creímos que él era bueno. Yo almorcé a las 8:00 de la mañana. Yo llegué temprano a la escuela. Él empezó hacer su tarea. Ella leyó un libro. ¿Tú oiste musica en tu cellular?

Write 10 of your favorite food items from the list

¿Que comiste en el desayuno? Yo comí________,_________,________ _________,________

Warm-up- label each item 1 2 3 4 6 7 8 5 9 11 10

Warm-up- label each item 1 2 3 4 7 5 6 13 8 9 8 9 10

Warm-up- label each item 1 2 3 4 7 5 6 9 8 10 11 12 13

Warm-up- label each item 1 2 3 4 7 5 6 9 8 10 11 12 13