El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Accents and Punctuation
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
1 Las preguntas 2 1. ¿Qué? 2. ¿Quién? / ¿Quiénes? 3. ¿Cuál? / ¿Cuáles? 4. ¿Cómo? 5. ¿Cuándo?
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Answering Questions. Questions in the tú/Ud. form If the question is asked in the TÚ or UD. form, you must answer in the YO form Examples: Q: ¿Hablas.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
Tu sala de clases Part II.
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Interrogativos Capitulo 4A.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
The following slides introduce the new verb IR.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Transcripción de la presentación:

El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos

La Agenda: Pablo el Pingüino Escena 3 o Homework/Storyboard Check o The story so far… o Vocabulary for Scene 3 o The story continues…. o Tener Practice o Conversation Cards

The story so far…. 1.Class act out story 2.Retell scene 1 w/ partner o Use your storyboard o Alternate lines

Pablo el Pinguino 11 D- 10:00 AM 6th

Pablo el Pingüino Escena 2: Homework/Interorgatives Check Se necesita un clicker.

¿Cómo se dice ¿Cuándo? en español? 1.When? 2.How many? (feminine things) 3.How many? (masculine things) 4.Which? 5.To where?

¿Cómo se dice ¿Cuántos? en español? 1.When? 2.How many? (feminine things) 3.How many? (masculine things) 4.Which? 5.To where?

¿Cómo se dice ¿Cuántas? en español? 1.When? 2.How many? (feminine things) 3.How many? (masculine things) 4.Which? 5.To where?

¿Cómo se dice ¿A dónde va? en español? 1.When? 2.How many? (feminine things) 3.How many? (masculine things) 4.Which? 5.Where is s/he going?

¿Cómo se dice ¿Cuál? en español? 1.When? 2.How many? (feminine things) 3.How many? (masculine things) 4.Which? 5.To where?

¿Quién es la amiga de Pablo? 1.a la casa de Nina la Bailarina 2.Le enseña patinar. 3.Patinan juntos. 4.Patino mal. 5.Nina la Bailarina

¿Qué le dice Pablo a Nina? 1.a la casa de Nina la Bailarina 2.Le enseña patinar. 3.Patinan juntos. 4.Patino mal. 5.Nina la Bailarina

¿Adónde va Pablo? 1.a la casa de Nina la Bailarina 2.Le enseña patinar. 3.Patinan juntos. 4.Patino mal. 5.Nina la Bailarina

¿Qué le enseña Nina a Pablo? 1.a la casa de Nina la Bailarina 2.Le enseña patinar. 3.Patinan juntos. 4.Patino mal. 5.Nina la Bailarina

¿Cómo patinan Pablo y Nina? 1.a la casa de Nina la Bailarina 2.Le enseña patinar. 3.Patinan juntos. 4.Patino mal. 5.Nina la Bailarina

To be edited Escena 3: Repaso Pedro el Pino Se necesita un clicker.

¿Cómo se dice ¿A dónde va? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Cómo? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Por qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Quién? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Adónde va Bella? 1.Monkeys Eyebrow, AZ 2.Pedro 3.dos lápices 4.ochenta y nueve lápices 5.está feliz

¿Quién es un pino? 1.Monkeys Eyebrow, AZ 2.Pedro 3.dos lápices 4.ochenta y nueve lápices 5.está feliz

¿Cuántos lápices le pide Bella a Pedro? 1.Monkeys Eyebrow, AZ 2.Pedro 3.dos lápices 4.ochenta y nueve lápices 5.está feliz

¿Cuántos lápices le da Pedro a Bella? 1.Monkeys Eyebrow, AZ 2.Pedro 3.dos lápices 4.ochenta y nueve lápices 5.está feliz

¿Cómo está Bella al fin del cuento? 1.Monkeys Eyebrow, AZ 2.Pedro 3.dos lápices 4.ochenta y nueve lápices 5.está feliz

The story so far…. 1.Class act out story with Pablo y Nina 2.Retell scene 2 w/ partner Use your storyboard Look at vocabulary lists as needed Alternate lines

Pablo el Pingüino D- BFF

Escena 3: Vocabulary Pablo el Pingüino SpanishEnglish le dice s/he said to him/her bién hechowell done le mira s/he looks at him/her está orgulloso(a)s/he is proud

Pablo el Pingüino

Escena 3 Only…. 1.Act out story w/ Pablo & Mateo 2.Retell escena 3 with partners (Use your storyboard)

Entire Story (If time) 1.Act out story w/ actors 2.Retell story (1-3) a)In groups of 3-4 b)Alternate lines c)Use storyboard

Interrogatives-Can you Chant it? ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? ¿Cuántos?¿Cuántas?¿Cuál? ¿Por qué?¿Dónde?¿Cómo?

La Tarea: Finish and color Escena 3. No words. (Pictures only!) Retell story aloud (Use storyboard) 2nd Quiz on Tener on Friday!