11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
This is an interactive presentation
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
CORDOVA SOCIAL STUDIES TODAYS DATE IS WEDNESDAY, DECEMBER 05, 2012 Essential Question #66 DO NOT WRITE ON THE HANDOUT What are todays Learning Targets?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
1 Las preguntas 2 1. ¿Qué? 2. ¿Quién? / ¿Quiénes? 3. ¿Cuál? / ¿Cuáles? 4. ¿Cómo? 5. ¿Cuándo?
Enfoque: jueves, 4 de febrero, 2010 Write answers to Overhead Review your flashcards/Vocabulary.
Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.
Enfoque: 1. ¿Listos para Aprender? 2. Write answers to overhead on back of homework.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Answering Questions. Questions in the tú/Ud. form If the question is asked in the TÚ or UD. form, you must answer in the YO form Examples: Q: ¿Hablas.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
Enfoque: 22/10/07 1) Copy #1-5 in Notas 2) Write pronoun by correct subject Subjects 1. El Sr. Ruiz 2. Mi amigo Miguel y yo 3. Tú y Marta 4. Sandra 5.
Los interrogativos.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogativos Capitulo 4A.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Question Formation Spanish I Page 52.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
TPRS Jan. 13th - Feb. 13th (No Warm-up).
Transcripción de la presentación:

11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos

11/29/05 La Agenda: Quiz Returned o Review "Tener" o ESP After School Today!! Review TPRS o Steps o Rules o Questions used in TPRS Pablo el Pingüino

11/29/05 Rules for Cuentos To learn you must: respond to statements (Ahh) answer questions. (Sí o No) suspend disbelief

11/29/05 Key Interrogatives ¿Quién?Who? ¿Qué?What? ¿Cuándo?When? ¿Dónde?Where? ¿Por qué?Why?

11/29/05 Steps for TPRS Stories 1.Review vocabulary 2.Learn story 3.Act out story 4.Tell story 5.Write story

11/29/05 Pablo el Pingüino

11/29/05 Pablo el Pingüino 11 A+D- 7:41 AM

11/29/05 Interrogatives ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? ¿Cuántos?¿Cuántas?¿Cuál? ¿Por qué?¿Dónde?¿Cómo?

11/29/05 Storyboard Escena 3Escena 2Escena 1 Un Cuento: (A story): Pablo el Pingüino

11/29/05 La Tarea Complete illustration for escena 1 of Pablo el Pingüino o Include all aspects of story (in order!) o No words o May include 11, 6th and 7:41AM o Color (optional) Review story using storyboard & vocabulary list