Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Advertisements

In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
El Calendario Español.
Enfoque: viernes, el 18 de septiembre, 2009 (dos mil nueve) Complete Daily routine Put all materials on desk Submit your homework.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Enfoque: martes, el 1 de diciembre, 2009 Get Clicker Set up Bingo Sheet (Unit 1 Lesson 1 Vocabulary & Grammar)
Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
Enfoque: marte, el 3 de junio, 2008 (dos mil ocho) Complete Overhead (UTB #17) in Notas.
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Enfoque: el 23 de octubre Fill in blanks with correct form of ser + de 1) Julio _______ Colombia. 2) Marta y Elena ______ Perú. 3) Tú _______ Guatemala.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
Enfoque: viernes, el 10 de octubre, 2008 (dos mil ocho) Materials Check Put all materials on desk Gluing Party (all in Canciones): Plástico by JD Natasha.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Getting around town. Map activity on the back of last classes warm up. (Pick 4 places) Write the following about the picture on the next slide: 1. Pick.
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Preescolar Español Tareas del 01 al 05 de dic. 2014
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
How old is your friend? Example: Tengo: I have Tienes: he/she has
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
Escribe the correct translation of each phrase
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Upcoming test: Friday, Nov. 4th (that’s next Friday)
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Transcripción de la presentación:

Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map

La Agenda Spelling Review/Quiz Cumpleaños de octubre Asistentes de la Clase E=R 3 Awards Where are you from? (p.12-13)

Alphabet Review Homework /Haz Clic Results Alfabeto Spelling Quiz Use pencil Keep eyes on own paper Do the best you can

October Birthdays Cumpleaños de octubre Period 1: Gabriel L. Diego F. Enrique D.K. Period 3: Santiago S. Period 4: Julia W. Samuele T. Feliz cumpleaños a ti, Feliz cumpleaños a _________ y _________ Feliz cumpleaños a ti.

Class Assistants Secretaria Secretary At beginning of class only Asistente Trays, Bins and Boxes At beginning and end of class

Secretaria (Secretary): At beginning of class Take attendance in class binder (absent & tardy) Collect tardy notes and put into folder Keep class composition notebook up-to-date

Asistente (Trays, Bins and Boxes): At beginning of class Put homework tray and bin with sticks on front desk by Smart board (or in Language Lab) Put box with personal folders on Sra. Babsons desk in back of room At end of class Put all boxes back during last 2 minutes of class

Excellence = R people per month Results, Respect and Responsibility Certificate & E Patch

La Tarea Los Países in Composition Notebook 1. Read or Sing 3 times. 2. Adult/Parent sign page.