► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Aquest breu himne proposa un doble motiu per a lloar Déu: la seva infinita grandesa, que transcendeix tots els límits de l'univers (v. 4), i la seva.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La part central d’aquest salm és constituïda per l’acusació que Déu adreça al seu poble, per retreure-li la seva infidelitat a l’Aliança. El retret.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Himne al Senyor rei V. 1 : Comença segons la fórmula clàssica convidant a la lloança i enunciant-ne el motiu. V. 2 : Les victòries de Déu són accions.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest himne és una invitació a celebrar l’omnipotència de la Paraula de Déu, manifestada en la creació del món (vv. 1-9), i a reconèixer el designi.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Amb expressions breus i vigoroses, aquest himne responsorial presenta un resum de la Història de la Salvació. + L'evocació de l'obra de Déu en la.
L’ EUCARISTIA Monges de sant Benet de Montserrat.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
El salm comença amb la coneguda invitació a lloar el Senyor com li escau. + Un motiu específic d'aquesta lloança s'assenyala al començament del salm.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Celebració FINAL DE CURS.
► Todo el universo -desde los ángeles hasta los seres inanimados- son invitados en este Salmo a entonar un canto de alabanza al Señor. ► El motivo.
Vivim-la amb el sacerdot
Concurs Bíblic de catalunya
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
XIII a Setmana de la solidaritat
► Todo el universo -desde los ángeles hasta los seres inanimados- son invitados en este Salmo a entonar un canto de alabanza al Señor. ► El motivo.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança és l'admirable ordre de la creació. El verset final destaca els privilegis d'Israel com a poble escollit de Déu. ► Aquest salm té una gran similitud amb el Càntic dels Càntics, que figura en els suplements grecs del llibre de Daniel (3, 52-90).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Invitació a la lloança: el verb "lloeu", "canteu", es repeteix dotze vegades, incloent-hi els dos "Al·leluia", al principi i al final perquè "Hal·lelu-Yah" significa en hebreu "lloeu Déu". 2. AMB JESÚS No s'expressa aquí l'ànima profunda de Jesús? Aquest poble al qual Déu "dóna vigor" (en hebreu, "ha exaltat el corn del seu poble''), aquest poble "sacerdotal" encarregat de la lloança, aquest poble "escollit"... aquest poble "fidel", era, segurament, col·lectivament, Israel. Ara bé, Jesucrist, en la seva pròpia persona, va realitzar plenament aquest poble escollit. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Lloar Déu amb la creació. Salm per a l‘estiu, salm per a les vacances. Hem d'aprendre a "veure", a obrir els ulls davant les meravelles de l'univers. Muntanyes, boscos, bèsties, estrelles, flors, nois, nens, ancians...

Lloeu el Senyor des del cel, lloeu-lo en les altures; lloeu-lo tots els seus àngels, lloeu-lo tots els seus estols. Lloeu-lo, sol i lluna, lloeu-lo, estrelles lluminoses,

lloa’l, cel del cel amb les aigües de l’espai. Que tots lloïn el nom del Senyor: a una ordre d’ell, tots foren creats, els donà solidesa perpètua, els imposà lleis que no traspassaran.

Lloeu el Senyor des de la terra, monstres marins i tots els oceans, llamps i pedra, neu i boira, huracans que compliu el que us mana., muntanyes i tots els turons, arbres fruiters i tots els cedres, feres i animals domèstics, rèptils i ocells alats,

pobles i reis de la terra, poderosos i governants de tot el món, infants i vells, joves i noies: Que tots lloïn el nom del Senyor, l’únic nom que excel·leix sobre tot altre;

la seva majestat domina cel i terra, i ha donat al seu poble un gran poder. Càntic de lloança de tots els qui l’estimen, dels seus familiars els fills d’Israel.

«Lloeu el Senyor des de la terra» «Lloeu el Senyor des del cel, lloeu-lo en les altures.» La lloança és el llenguatge del cel. Aprenem-lo a la terra per anar assajant l'eternitat. La lloança és l'oració que ho accepta tot. Lloem el Senyor per les seves obres sense pretendre esmenar-les. La lloança és l'oració que fa contacte. No s'escapa amb petició o queixa, sinó que fa pregària de la realitat. La lloança és la pregària del moment present. Ni perdó pel passat ni preocupació pel futur. La lloança és la pregària del grup. El cor de veus mixtes davant l'altar de Déu. La lloança és oració d'alegria. No puc dir «Lloeu el Senyor!» amb cara llarga. La lloança és pregària d'amor. M'alegro en cantar lloances, perquè estimo la persona a qui festejo. La lloança és obediència. El meu estat de criatura fet música i cant. La lloança és poder. Els murs de Jericó s'ensorren al so de les trompetes de la litúrgia en mans de sacerdots. La lloança és adoració. Lloar Déu és tractar Déu com a Déu en la majestat de la seva glòria. «Lloeu el Senyor des de la terra»

Déu de l'univers, que totes les vostres obres proclamin, a l'uníson, la vostra glòria i que nosaltres siguem fidels intèrprets de la seva lloança, fins que tota la creació entoni un càntic nou a la vostra presència. Per Crist, Senyor nostre.