Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
EL TIEMPO THE WEATHER. Qué tiempo hace? HACE CALOR.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Preparación/ Review Hoy es jueves el 10 de septiembre de 2015 Today is Thursday, September 10, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Día número 34—español 1 Students READ a Weather Voc Word on the way in then start ACT 3 ACT 3: Practice ANSWERING questions in Spanish while HW is STAMPED.
Día número 37—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather.
Seasons, Weather, and Extra Vocabulary
Día número 38—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather:
1.¿De dónde son las personas en el primer anuncio?
Which season do you think is represented by each picture?
Español 1 31 de enero de 2017.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
Hacer.
Día 13--NS ACT #3: DOP vs IOP SING for September B-days
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
End of Year Oral Assessment
¡Campana! • el 14 de septiembre
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
Take out Classwork/ Homework and turn it in.
Las estaciones.
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Día número 39—español 1 WS PE p-9 El tiempo (verde)
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Día número 36—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather.
¿Qué tiempo hace en .....?.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 29 de septiembre del 2016
Notes #6 Weather words and Expressions
Write the following in Spanish.
Día número 121—español 1 El 6 de marzo
Día número 71 Español 1—Acelerado
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
Preparación Hoy es martes , 20 de septiembre de 2016 Today is Tuesday, September 20 , 2016 DUE NOW: Write in Spanish the 12 months or the year with and.
Día número 54 Español 1—Acelerado
Bell ringer! Take your agenda out Start the activity on your desk!
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Día número 40—español 1 STAMP the HW WS PE p-9 El tiempo (verde)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
DUE NOW: Please write in Spanish
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Día 35-NS IB SIGN ups going on now!
7 Las Estaciones y El Tiempo
Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Las estaciones del año EQ: What are the seasons in Spanish and what type of weather occurs in each season?
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Listening and Reading Review
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Libro p. 15, act. 9 #1-7: Días de fiesta Read the sentences.
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING for October B-days CORRECT back of WS Encuentro Cultural Los Castells = Torres Humanas READ bulletin Introduce Weather Vocab with TPR Practice with ¿Te gusta cuando (hace frío)? Learn Seasons Practice with ¿En qué estación hace (frío, calor, sol, viento)?

Make necessary changes like “your house” to “my house” Remember when answering questions, most of the vocab you need is already in the question. Make necessary changes like “your house” to “my house” and you guys’ to our Make necessary verb changes like “do you go” to “I go”. ¿Vas a tu casa después de (after) clases? Do you go to your house after school? Sí, voy a mi casa después de clases. Yes, I go to my house after school.

ESTAMPAR la tarea= el reverse de WS Los Castells El 7 de octubre pg C ACT #4: Contestando preguntas. Copia y Contesta las preguntas con oraciones completas. ¿Cuál es tu clase más difícil? Mi clase más difícil es… 2. ¿Adónde vas después de clases? ¿la práctica de ___ o tu casa? Después de clases voy a … 3. ¿A qué hora haces (do) tu tarea? Hago… Hago mi tarea a las ___ de la ____ 4. ¿Con quién hablas (talk) durante el almuerzo (lunch)? Hablo con ____ durante el almuerzo. 5. ¿Cuándo lees (read)? (todos los días, a veces (sometimes), nunca) Leo …

¡Cantar para los cumpleaños de octubre!

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

Corregir la ACT Corregir el reverso de la página WS Encuentro Cultural Los Castells = Torres Humanas

LEER EL BOLETÍN

¿Qué, qué tiempo hace? (No) Hace sol. (No) Hace calor. Hace viento. Introduce Weather Vocab with TPR Practice with ¿Te gusta cuando (hace frío)? ¿Qué, qué tiempo hace? (No) Hace sol. (No) Hace calor. Hace viento. Llueve. Llueve mucho. Nieva. Hace frío.

El invierno La primavera El otoño El verano Learn Seasons: Practice with ¿En qué estación hace (frío, calor, sol, viento)? Practice with ¿Te gusta (season)? ¿Por qué? El invierno La primavera El otoño El verano

Didn’t have enough time today. Learn ¿Qué tiempo hace? song. http://www.phschool.com/atschool/realidades/hiphop/level1/L1_PE2_lyrics.mp3

LA TAREA: Work on the new Quizlets for WEATHER. Due by Tuesday.