SIGNED SYLLABUS? Chloe, Justin M., Skyler M. El abrecerebros 12/1/16 24 - Papeles 19 – Día/Fecha The pharmacist sells antibiotics. They are very tired sometimes (a veces). The doctor is sick with the flu today. The patient is going to cough. I have to sneeze now. My stomach hurts, and I have a headache (pain of head). *You (FORMAL) need to take an aspirin three times each day. *You all (FORMAL) have a cold. 1. The pharmacist sells antibiotics. 2. They are very tired sometimes (a veces). 3. The doctor is sick with the flu today. 4. The patient is going to cough. 5. I have to sneeze now. 6. My stomach hurts, and I have a headache (pain of head). 7. *You (FORMAL) need to take an aspirin three times each day. 8. *You all (FORMAL) have a cold. SIGNED SYLLABUS? Chloe, Justin M., Skyler M.
El repaso de ayer Stem-changes Todo el vocabulario de Unit 9
Unidad 9 - Perfect Test Score CHALLENGE Antes del Examen de Unidad 9, Señor Blanton must recibir: At least cinco (5) good quality presentaciones about health care/medical system in the U.S. as it compares and contrasts to health care/medical system in Latin American Countries (e.g. advantages and disadvantages) At least cinco (5) videos de telenovelas (“soap operas”)– un escenario con un médico, enfermero(a), y paciente. Must have at least tres personas en el video – Médico(a), Enfermero(a), Paciente Each must be at least 2 minutos long. Use as much Unidad 9 vocabulario y otro vocabulario como es posible. USE CLASS WEBSITE LINK TO SEE DETAILS OF BONUS/EXTRA CREDIT.
El objetivo del día I can say explain an illness, including characteristics and conditions. I can describe some feelings. I can say at least ten body parts. I can correctly use conjugations of TENER regard illnesses, pain, and body parts.
Piccionario/Charades/ $10.000 Pyramid (~15 min.)
El cuerpo On the “Cuerpo” handout, label as many body parts as you can WITHOUT USING TU VOCABULARIO! Head, Eyes, Nose, Ears, Mouth, Teeth Neck, Throat, Chest, Stomach, Shoulder, Arm, Elbow, Hand, Finger, Leg, Knee, Foot (2 min.!) Magic # es 15
El cuerpo (~por 10 min.) Primero: En el papel, create a way para recordar varias (~5) partes del cuerpo in Spanish using a song, drawing, mnemoic devices, rhymes, or something creative.
Segundo: Busque pocos videos en YouTube del cuerpo/partes del cuerpo. “Cabeza, Hombros, Rodillas, Pies” El cuerpo – Spanish Body Parts Song Basho & Amigos
Canción de Señor Blanton Cabeza es head Cerebro es brain Nariz es nose Mi pie es sprained Chest pecho Knee rodilla y arms son brazos Hand es mano Finger dedo Back es espalda a-a-a-a Pero una parte Que nadie sabe ¿Qué dice el estomago? Glah-glo-glah-glah Enlace
TENER – to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Vosotros tenéis Él/Ella/Usted tiene Ellos/Ellas/Ustedes tienen
Ahora, usted necesita media hoja de papel.
Oraciones TENER + parte del cuerpo Tengo 29 5 11 1 13 Tienes 18 9 28 23 8 El médico tiene 20 7 25 24 30 Tenemos 12 3 26 22 16 Tenéis 27 4 La enfermera tiene 19 6 10 Los pacientes tienen 21 17 2 14 15
and – y and also – y también but – pero although – aunque + and – y and also – y también but – pero although – aunque because - porque
Oraciones TENER + illness/pain (dolor de …) tengo 29 5 11 1 13 tienes 18 9 28 23 8 El médico tiene 20 7 25 24 30 tenemos 12 3 26 22 16 tenéis 27 4 La enfermera tiene 19 6 10 Los pacientes tienen 21 17 2 14 15
1. Tenemos ojos rojos porque tenemos alergias al polen.
En sus apuntes… 2. 3. 4. 5. 6. although – aunque because - porque
Binder Check #1 (30 pts.) En el Repaso del Syllabus (30 pts.) Answer to #25: ……………….. 8/1/16 - Bellringer #7 We ……………….. HOY - 12/1/16 – Bellringer #5 Tengo …
Frase de salida Señor Blanton will point to una parte del cuerpo o dice una parte del cuerpo – ¡usted traduce!