II-4A When we were children Cuando éramos niños.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques The blocks.
Advertisements

Tema 4-A Vocabulary P los bloques blocks el triciclo tricycle.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Repaso: Imperfect Preview Imperfect Grammar Guys.
Ch. 4A Vocabulary P. 208 Los bloques BLOCKS La colección/ Las colecciones COLLECTION/-S.
Vocabulario capítulo 4a Building blocks los bloques.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques blocks el triciclo tricycle.
Tema 4-A Vocabulary P. 288 los bloques blocks el triciclo tricycle.
Repaso para la prueba Capítulo 4A. Important Vocab Español Una colleción de monedas Una cuerda Estupenda ¿Verdad? El oso de peluche Inglés A coin collection.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en triciclo y coleccionar.
The Imperfect Tense E L IMPERFECTO. Remember the Preterite Tense.
Imperfect Tense: Regular Verbs. You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael patinó y Mónica.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
El imperfecto Used to talk about actions that happened repeatedly in the past Can sometimes mean in English “used to”
Los bloques blocks.
Tema 4-A Vocabulary.
Capítulo 4A Vocabulario – to name toys
To name toys los bloques la colección, pl. las colecciones la cuerda el dinosaurio la muñeca el muñeco el oso de peluche el tren eléctrico el triciclo.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto Was, were, used to.
Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto.
Esp. 3 Repaso El imperfecto.
There are only three irregular verbs in the imperfect:
EL Imperfecto (parte del pasado).
Unidad 1 Etapa 1 El imperfecto.
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
El imperfecto.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
Indirect Object Pronouns
Conjugate in the imperfect tense regular
Quasimodo: Have your notecards and research out to be checked.
El Imperfecto de los verbos
Tu Niñez your childhood part 2
Conjugating Regular Imperfect Verbs:
THE IMPERFECT TENSE.
Vamos a………… aprender el uso del imperfecto escribir y hablar sobre los programas que veíamos cuando éramos pequeños ..y sobre lo que vemos normalmente.
Conjugate in the imperfect tense irregular
El imperfecto Español 2.
El imperfecto.
Imperfect of regular verbs
El Imperfecto pasado.
El imperfecto Español 2: Capítulo 6.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.
El imperfecto pág. 146, 148, 150.
Unidad 1 Etapa 1 El imperfecto.
EL IMPERFECTO.
EL IMPERFECTO.
imperfect regular -ar endings
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
Past Tense There are two past tenses in Spanish: the Imperfect
De niño de niña as a child.
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Transcripción de la presentación:

II-4A When we were children Cuando éramos niños

tricycle el triciclo

blocks los bloques

doll (female) la muñeca

dolls (male) los muñecos

teddy bear el oso de peluche

dinosaur el dinosaurio

electric train el tren eléctrico

to jump rope saltar a la cuerda

la colección / coleccionar collection / to collect la colección / coleccionar

coin la moneda

the daycare center la guardería infantil

playground el patio de recreo

la mascota / el perro / el gato pet / dog / cat la mascota / el perro / el gato (el animal doméstico)

turtle tortuga

the fish el pez

fish(es) los peces

well behaved bien educado

spoiled consentido/engreído

naughty/mischievous travieso(a)

desobediente/desobedecer disobedient/disobey desobediente/desobedecer

timid/shy timido(a)

generous generoso(a)

to behave well/badly portarse bien/mal

to fight pelear se

to bother/bug molestar

neighbors los vecinos

obedient / to obey obediente / obedecer

mentir (e>ie) / mentiroso(a) to lie / liar mentir (e>ie) / mentiroso(a)

truth la verdad

había (imperfect for “hay”) there was / there were / there use to be había (imperfect for “hay”)

once in a while de vez en cuando

the world el mundo

everybody (all the world) todo el mundo

-aba -ábamos -abas -abais -aba -aban IMPERFECT TENSE -AR verb endings Use imperfect tense to talk about things that repeatedly happened in the past, or used to happen. -AR verb endings yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas -aba -ábamos -abas -abais -aba -aban

IMPERFECT TENSE (-AR verbs) hablar = used to speak yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas hablaba hablábamos hablabas hablabais hablaba hablaban

IMPERFECT TENSE (AR verbs) jugar = used to play yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas jugaba jugábamos jugabas jugabais jugaba jugaban

-ía -íamos -ías -íais -ía -ían IMPERFECT TENSE -ER/-IR verb endings yo Use imperfect tense to talk about things that repeatedly happened in the past, or used to happen. -ER/-IR verb endings yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas -ía -íamos -ías -íais -ía -ían

hacer = used to do, used to make IMPERFECT TENSE (-ER verbs) hacer = used to do, used to make yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas hacía hacíamos hacías hacíais hacía hacían

IMPERFECT TENSE (-IR verbs) vivir = used to live yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas vivía vivíamos vivías vivíais vivía vivían

Expressions such as: -por lo general -a menudo -muchas veces -de vez en cuando -todos los días -nunca can cue you to use the imperfect because they imply that something happened repeatedly in the past. in general (generally) often many times once in a while everyday never

vivía jugaba trabajaban cuidaba comíamos montaba IMPERFECT: -ar, -er and -ir verbs. Cuando yo ______ (vivir) en México, yo _________ (jugar) con mis primos. Mi padres _________ (trabajar) todos los días y mi abuelita me _________(cuidar). A menudo mis hermanos y yo __________ (comer) galletas. Yo nunca ________ (montar) en triciclo. vivía jugaba trabajaban cuidaba comíamos montaba

IR (iba) SER (era) VER (veía) As usual, there are some irregular IMPERFECT forms. The good news…there are only three irregular verbs in the imperfect tense. They are: IR (iba) SER (era) VER (veía)

ser= used to be (was/were) IMPERFECT TENSE (irregular) ser= used to be (was/were) yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas era éramos eras erais era eran

IMPERFECT TENSE (irregular) ir = used to go (went) yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas iba íbamos ibas ibais iba iban

IMPERFECT TENSE (irregular) ver = used to see/watch yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas veía veíamos veías veíais veía veían

Por lo general, mis hermanos y yo _______ muy obedientes. Irregular IMPERFECT: ser, ir, ver Cuando yo ______ niño, yo ______ mucho la tele. Mi padres ______ al trabajo todos los días y yo ______ a la guardaría infantil. Por lo general, mis hermanos y yo _______ muy obedientes. Mi amigo ______ muchos videos. era veía iban iba éramos veía

INDIRECT OBJECT PRONOUNS answer to whom or for whom the action is performed yo nosotros(as) tú vosotros(as) Ud. él ella Uds. ellos ellas me nos te os le les

INDIRECT OBJECT PRONOUNS Remember that an indirect object pronoun tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns are used to replace or accompany an indirect object noun. Nuestros profesores nos leían en la clase a nosotros. Mis padres siempre me decían la verdad a mí. Sus abuelos siempre les daban regalos a los niños.

Lola siempre les decía la verdad a sus padres. Because le and les have more than one meaning, you can make the meaning clear by adding a + name, noun, or pronoun. Lola siempre les decía la verdad a sus padres. Lolita siempre les decía la verdad a ellos. Lolita siempre les decía la verdad a Uds.

Fill in the blanks with the correct indirect object pronoun Fill in the blanks with the correct indirect object pronoun. (Look for what follows the “a.”) Yo ____ ofrecía unos bloques a mi hermano. Nosotros _____ dábamos la comida a ellos. Tú ibas a traer______ un triciclo a nosotros. Eli y yo _______ ofrecíamos un tren a ti. María y Bo ______ compraban juguetes a mi. Sus tíos siempre _____ daban dinero a Uds. le les nos te me les

a ti a la niña a mí a Uds. a nosotros a mí Fill in the blanks with the correct indirect object. Yo te daba mis dinosaurios _____________. Nosotros le ofrecíamos los gatos __________. Tú ibas a traer me un triciclo ___________. Elias y yo les ofrecíamos un tren __________. María nos compraba juguetes ____________. Sus tíos siempre me daban dinero________. (a mí, a nosotros, a mí, a la niña, a Uds. a tí) a ti a la niña a mí a Uds. a nosotros a mí