youtube.com/ watch?v=TxW ugQUw2us

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Advertisements

Quasimodo: (son las doce)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Mis amigos y Los Adjetivos
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 25 de octubre de 2016.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Hacer Ahora Completa la hoja.
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
¿Qué te gusta hacer?.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 1 10 de febrero de 2017.
Día número 27 Español 1—Acelerado
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
¿Qué vamos a estudiar hoy?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Guía de estudio Examen del tema 1
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Adjective Grammar Capítulo 1B.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
PREGUNTAS y RESPUESTAS
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
Descripciones de Personalidad
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Teach me how to conjugate
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Describe el pelo de las personas.
La familia The Family.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

https://www. youtube.com/ watch?v=TxW ugQUw2us ¿Cómo eres? https://www.youtube.com/watch?v=rwWzMvPyVXA https://www. youtube.com/ watch?v=TxW ugQUw2us https://www.youtube.com/watch?v=B2Gm6MTRqTc

Los Objetivos y Standards: La Pregunta: In what ways can I describe myself (and others)? Yo puedo describirme. NL.IL.2 I can occasionally understand isolated words that I have memorized, particularly when accompanied by gestures or pictures

La Agenda 1. PPH – Traduce el vocabulario 2. Unos videos del Internet 3. Habla de vocabulario, practicamos/actuamos 4. Una comparación entre tú y un amigo 5. Grupos de Sra. P. para ver cuál persona es más similar, tú o tu amigo 6. act. 20 pa. 47 – listening (no libro) 7. act. 20 pa. 47 – based on what you read, write 6 adjectives to describe that person’s personality and physical descriptions

¿Cómo eres tú? ¿Cómo es tu amigo/amiga? Yo soy … 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Mi mejor amigo/amiga es… 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

Ella se llama Jennifer Lopez. Ella es de Nuevo York Ella se llama Jennifer Lopez. Ella es de Nuevo York. Sus padres son de Puerto Rico. Ella es … bonita morena famosa guapa rica popular generosa

Él se llama José Juan Minor. Él es de Guadalajara, Jalisco, Mexico Él se llama José Juan Minor. Él es de Guadalajara, Jalisco, Mexico. Él es …

¿Cómo eres? Yo soy ______.

(whiny)

¿Entiendes? ¿Qué te gusta? Después de escuela, ¿te gusta hacer la tarea? ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta? Cuando hace frío, ¿qué te gusta hacer? ¿Te gusta …?

Un Poster de Personalidad Due: _el viernes, el __ Información Básica: Name, age, live, from, birthday, phone number, email address – all in complete Spanish sentences, - can be pretend 2 sentences per season (8 total) - 1 sentence saying what you like to do in that season in certain weather - 1 sentences saying what you do not like to do in that season in certain weather Must use “gustan” at least one time Must include fotos of the things you like and don’t like 5 physical/personality descriptions – at least one must be a “no soy” Be prepared to present this orally Un Poster de Personalidad

Un Poster de Personalidad - Ejemplo ¿Qué pasa? Me llamo Felipe. Yo soy de Tegucigalpa, Honduras, y vivo en Quito, Ecuador. Tengo catorce años y mi cumpleaños es el tercero de octubre. Mi número de teléfono es 623-8432 y el email es SeñorFelipe@piedradura.org. En el invierno, cuando hace frío y nieva, me gustan los s’mores y esquiar en las montañas. Cuando llueve, no me gusta jugar deportes afuera. Yo no soy atlético. En el otoño, cuando hace un poco calor, no me gusta X, pero me gustan X y X. Yo soy estudioso y muy trabajador. En el verano, cuando hace buen tiempo, me gusta estudiar y leer cerca de la piscina.

Students work in groups to create a skit Students work in groups to create a skit. One person is a famous athlete or movie star, one person is an interviewer. Or, two people are news/weather casters and they are having a conversation about what they do in different weather while talking about the weather in their surrounding area. Or, individually, write a letter to a pen pal in an Hisp. country where you plan to visit to study. Introduce yourself to the family and let them know what you like to do in different seasons/weather in your country. Ask them at least 5 questions about what they like to do. Use the essential questions that we are practicing.