10 gaia.- Kalitate-hobekuntzarako tresnak eta teknikak

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gogamena edo Pentsamendua
Advertisements

Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
Eraikintzako mikroeteentzako
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
ATOMOAREN EGITURA.
IZAKI BIZIDUNAK IZAKI BIZIDUNAK.
KLONAZIOA.
Datuen azterketarako oinarrizko funtzioak
HIGIDURA.
Nola eman behar genuke euskaraz lentes progresivas / verres progressifs, erabileremu teknikoan, optikan esaterako? EHULKUren aholkua (Leiar progresiboak)
PUNTUAZIOA.
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
1.GAIA IZAKI BIZIDUNAK NOLAKOAK DIREN
Zelula amak Silvia Pascual.
AKROSPORT.
Paula, Maider eta Maialen
MEKANIKA KLASIKOAREN OINARRIAK
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Alemaniako Bonn hiriko fiskaltzak DNA proba egingo dio Jan Ullrich txirrindulariari. Dopatu delako frogarik ba ote dagoen ikertu nahi dute horrela.
ZENTRAL NUKLEARRAK.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
ENPRESAKO PLANA SOZIETATEA: SUSTATZAILEAK: Berrikuspena: BND
ENPRESAKO PLANA SOZIETATEA: IZEN KOMERTZIALA: SUSTATZAILEAK:
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
DESKRIPZIOA.
Ebazteko kasu bat.
CLUB ATLETICO RENTERIAREN
Integrazio-metodoak koadraturen bidez:
IZEN SINTAGMA 2019/01/17.
Bakterio-mota batzuetan ageri diren beste zenbait egitura
Geometria-elementuak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
KLOROPLASTOAK.
IRALE.
KLONAZIOA.
1) Intsulinaren funtzioen artean hauek daude: a) Azukreak glukogeno bihurtzen ditu. b) Muskuluak glukosa erabiltzea bideratzen du. c) Odolean dauden.
Soldata Lan Harremana Hitzarmen Kolektiboa Ogasuna Gizarte Segurantza
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
Deialdiaren xede Beren tituluari lotutako lanetan esperientzia gutxi edo batere esperientziarik ez duten gazte langabeak EUSKAL ENPRESEK praktiketan edo/eta.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Ekonomiaren fluxua Nola eragiten dute familiek, enpresek eta estatuak zirkuito ekonomikoan?
Higidura, Ibilbidea eta Desplazamendua
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
ZELULA AMAK.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
Komunikazioaren elementuak
Euskal Ondare Digitalaren Artxibategi Elektronikoa
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Angeluen neurria.
FISIKA.
FUNTZIOAK, TAULAK ETA GRAFIKOAK
Edukiera-unitateak.
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
PERSPEKTIBISMOA ( ).
INTERFERENTZIA ETA DIFRAKZIOA
ZENTRAL NUKLEARRAK.
KALKULU NUMERIKOA: Funtsezko arazoa:
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia Nuklearra ITSASO MENDIKUTE.
Ctra. Bilbao a Balmaseda, Km Mailako Ofizial Administraria
Curriculuma 1.5. MATERIA.
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
Transcripción de la presentación:

10 gaia.- Kalitate-hobekuntzarako tresnak eta teknikak

Hainbat tresna, teknika eta metodologia daude. - Oinarrizko tresnak: langile guztientzat egokiak eta estatistikari buruzko gutxieneko ezagutza eskatzen dutenak dira: Paretoren diagrama Kausa-efektu diagrama Fluixu-diagramak Datuen estratifikazioa Kontrol- edo egiaztatze-orriak Histogramak Barreiadura-diagramak Kontrol-grafikoak

Tresna edo metodologia garatuagoak: 5Sak Kalitate-kostuak Zerbitzu-kartak Satisfakzio-inkestak (…)

Paretoren diagrama Arazo baten kausak grafikoki sailkatzen dituen teknika da. Paretoren 20-80 legetik ondorioztatzen da. Printzipio horren arabera, arazoen % 80ak kausen % 20an du jatorria. Beraz, helburua da kausa garrantzitsu horiek zeintzuk diren jakitea da, horrela neurriak eraginkorragoak izan daitezen.

Paretoren diagrama Jarraitu beharreko urratsak ondorengoak honako hauek dira: Arazoa eta kausak definitu. Azterketarako erabiliko den unitatea erabaki: kostua edo maiztasuna. Denbora mugatu (orduak, egunak, asteak). Datuak bildu eta alderatu. Diagrama marraztu. Ardatz horizontalean kausak, eta bertikalean kostua edo maiztasuna. Kausa bakoitzaren proportzioaren araberako laukizuzena marraztu. Ondoren, eskuinean proportzioen batura adierazten duen ardatza margotzea marraztea gomendagarria da. Azkenik, proportzio baturak marra baten bitartez biltzen dira.

Paretoren diagrama: adibidea

Kausa-efektu diagrama “Ishikawaren diagrama” edo –formagatik– “Arrain-hezurraren diagrama” Helburua arazo edo akats jakin baten kausa posibleak hautematea da. Analizatu nahi den arazotik abiatuta, kausa-efektua diagramak kausa posibleak motaren arabera sailkatu eta kausa mota horiekin erlazionatzen ditu. Braimstorming edo ideia-zaparrada jasa da analisi hori gauzatzeko funtsezko tekniketako bat. Kausa nagusiak diagramako “hezur” nagusietan jartzen dira, eta, aldi berean, bigarren mailako kausekin erlazionatuta agertzen dira.

Kausa-efektu diagrama Kausa nagusiak multzokatzeko hainbat irizpide har daitezke kontuan. Gehienetan hauek erabiltzen dira: - Gazteleraz “6Mak”: mano de obra, máquinas, materiales, métodos, mediciones eta medio ambiente - Ingelesez “4 Pak” ak: people, procedures, places, policies

Kausa-efektu diagrama: adibidea

Kalitate-kostuak Kalitatearen kostuak bi motatakoak dira: - eta, bestetik, beharrezko kalitatea lortzen ez denean sortzen diren kostuak. - alde batetik, zerbitzu eta produktuen kalitatea bermatzeko enpresak izaten dituen kostuak;

• Adostasun ezaren kostuak. Akatsen eraginez gertatzen direnak • Adostasun ezaren kostuak. Akatsen eraginez gertatzen direnak. Kostu horiek, era berean, honela banatzen dira: -Barne-arazoen kostuak. Produktua enpresan edo haren kontrolpean dagoen bitartean sortzen diren kostuak. -Kanpo-arazoen kostuak. Produktua entregatu ondoren sortzen diren kostuak dira. • Adostasunaren kostuak. Akatsak ekidin edo antzemateko sortzen diren kostuak. Honela sailkatzen dira: -Detekzio-kostuak. Kontrol eta ikuskatzearen kostuak dira. -Prebentzio-kostuak. Akatsak ekiditeko sortzen diren kostuak

Non sartuko zenituzke? Harrera-kontrola Produktu akastunak aldatzeko kanpainak Erabilgarriak ez diren erosketak Stock-haustura Kutsadura-isunak Bezeroen erreklamazioak ISO 9001 zertifikazioa Gaitzespenak eta urritzeak.

Enpresa baten kalitate-kostu osoa honako kostu hauen batura da: adostasun-kostuak gehi adostasun ezaren kostuak. Hau da, barne-arazoetako kostuak, gehi kanpo-arazoetako kostuak, gehi detekzio- eta prebentzio-kostuak. Jakina, detekzio- eta prebentzio-kostuak handitzean, bai kanpo- eta bai barne-arazoen kostuak txikitu egingo dira. Arazoen kosturik ez egotea ia ezinezkoa litzateke, eta, gainera, helburu horretan saiatzeak enpresarentzat prebentzio- eta detekzio-kostu oso handiak sortuko lituzke. Horregatik, enpresa bakoitzak bere kalitatearen kostu maila egokia definitu beharko du.

Zerbitzu kartak edo gutunak Zerbitzu jakin bat eskaintzen duen antolakunde batek bere bezero/erabiltzaileei begira zerbitzua ezagutarazteko eta definitzeko sortzen duen agiria da.

Bezero/erabiltzaileekin kontaktua ezartzea Zerbitzu kartak edo gutunak Helburuak Bezero/erabiltzaileekin kontaktua ezartzea Bezeroen/erabiltzaileen Itxaropenak finkatzea Zerbitzuaren kalitatea neurtzeko adierazleak ezagutaraztea Zerbitzuari buruz antolakundearen barne helburuak finkatzea Hobekuntza sustatzea Marketing eta irudi kontua

Oso kontuan izan behar diren hiru puntu: Zerbitzu kartak edo gutunak Oso kontuan izan behar diren hiru puntu: Konpromiso neurgarriak jaso behar dira Konpromiso horiek jarraipen bat izan behar dute Emaitzak ezagutarazi egin behar dira

Ohiko egitura: Misioa/Xedea Bisioa/Ikuspegia Zerbitzu kartak edo gutunak Ohiko egitura: Misioa/Xedea Bisioa/Ikuspegia Ematen diren zerbitzuen deskribapena Ordutegia Bezero/erabiltzaileen eskubideak Bezero/erabiltzaileen betebeharrak Partaidetza, iradokizunak, Kexak eta erreklamazioak Kalitate-konpromisoak Kalitate-adierazleak Araudia Kontaktu-zerrenda

Zerbitzu-karta bat osatzeko urratsak: Zerbitzu kartak edo gutunak Zerbitzu-karta bat osatzeko urratsak: Karta osatzeko batzordea osatu Zerbitzua definitu Adierazleak definitu Jarraipenerako mekanismoak definitu Antolakundean zabaldu Bezero/erabiltzailearekin osatu Ezarri Zabaldu bezero/erabiltzaileen artean Zertifikatu (e.b. A58.00 de AENOR Cartas de Servicio)

Adibidea: Zerbitzu-karta osatzeko prozedura Bartzelonako Udaletxean

Helburua: Bezero/erabiltzailearen balorazioa jasotzea Satisfakzio-inkestak edo Asebetetze-inkestak Helburua: Bezero/erabiltzailearen balorazioa jasotzea Hobetu beharreko guneak atzematea Bezero/erabiltzailearekin kontaktua Marketing/irudi kontua Adibideak