Día número 9—español 1 Pronunciation letters of the Alphabet

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Everything you’d want to know about how to change verbs in Spanish….almost. Jason Engle MADL127: EDTC 560 University of Phoenix.
Advertisements

¡Bienvenidos al español!
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
Objetivo By the end of the lesson, you will be able to greet and say good-bye formally and informally while taking into account culturally appropriate.
Día número 13—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 1 Español 1—Acelerado
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Día número 14—español 1 ACT 4 cont Soft C ACT 5: letters H, J, G
¡Bienvenidos al español!
Día número 11—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
GREETINGS, SALUTATIONS, LETTERS, AND NUMBERS
Present Tense of –ar Verbs
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
Día número 11 Español 1—Acelerado
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
El Alfabeto (pronunciation )
Día número 14 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 12—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Día número 9—español 1 Copy Voc útil Spelling one’s name Birthdays
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 15 Español 1—Acelerado
Día número 17 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 23 Español 1—Acelerado
Greetings L. Alvarado Español I
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Día número 54 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Día número 69 Español 1—Acelerado
Saludos Y Despedidas.
¿Cómo te llamas? miércoles, el 19 de agosto.
¡Bienvenidos/as a clase!
Día número 10 Español 1—Acelerado
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Present Tense of -ar Verbs
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Greetings saludos.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Verb conjugations.
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Día número 12 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 57 Español 1—Acelerado
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Las Palabras Interrogativas
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
a b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

Día número 9—español 1 Pronunciation letters of the Alphabet Translate “Las Mañanitas” and Sing for August Birthdays Distribute sample of ¿Qué tal? Magazine and letter to parents Reminder to sign up for Quizlet & Google Classroom Pronunciation of Vowel (The Taco Song) and letters of the Alphabet Spelling in Spanish—animals Being able to ask someone to describe themselves Subject Verb Agreement and the irregular verbs Soy & Estoy

Practica el abcedario solo (alone) o con tu compañero: A ah L “L”-eh U ou (as in boo) B beh LL “A”-eh V veh C seh M “M”-eh W doh-bleh ooh CH cheh N “N”-eh X eh-keys D deh Ñ eh-nyeh Y “E”-greh-guh E eh O oh Z seh-tuh F eh-feh P peh G heh Q koo Practica con tu compañero H ah-cheh R ed-eh I eee RR errrr-eh J hota S es-seh K ka T teh PPT: Spanish Alphabet

Saca tu Etiqueta de Identificación Dobla el papel para construir una etiqueta de identificación con 3 lados (sides). Escribe tu nombre y apellido (last name) en un lado.

PROJECT BULLETIN

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Cantar para los cumpleaños de agosto LAS MAÑANITAS Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

Distribuir ¿Qué tal? Magazine y las cartas (letters) para los padres.

Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Make sure you are signed up for QUIZLET.COM It will become a HW assignment when the library starts regular hours. Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Per 2: https://quizlet.com/join/GsSjStBUS Per 3: https://quizlet.com/join/YP94huaFU Number of Members already signed up: Per 1=28 Per 2= 27 Per 3=24 Out of 38 36 38

Make sure you Join Google Classroom Per 1 has 36 out of 38 Per 2 has 34 out of 36 Per 3 has 33 out of 38 Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 4: s r a 3 h w Per 6: i c e d e k z

Make sure you Join Google Classroom 1. Go to Classroom.Google.com 2. Select Student 3. Click the + in top right-hand corner 4. Join Class 5. Enter school gmail: permID@studentmail.org 6. Enter password: Last 5 digits of permID+first name 7. Enter Class Code : Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 4: s r a 3 h w Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 6: i c e d e k z

La Pronunciación: a, e, i, o u, ¡El burrito sabe más que tú!   VOCALES (VOWELS): A ah (as in father) E eh (as in egg) I ee (as in eel) O oh U oo (as in boo)

Singing the Basics—the Taco Song If you know taco and burrito and Pepe, you know the vowels.  There’s no exceptions like with English vowels. This is always how they sound!

PPT: Spanish Alphabet El alfabeto: A ah L “L”-eh U ou (as in boo) B beh LL “A”-eh V veh C seh M “M”-eh W doh-bleh ooh CH cheh N “N”-eh X eh-keys D deh Ñ eh-nyeh Y “E”-greh-guh E eh O oh Z seh-tuh F eh-feh P peh G heh Q coo Practica con tu compañero H ah-cheh R er-eh I eee RR errrr-eh J hota S ess-eh K ka T teh PPT: Spanish Alphabet

El Alfabeto A, B, C, CH, D, E, F, G H, I, J K, L, LL M, N, Ñ O, P, Q, R, RR S, T, U, V, W X, Y y terminamos con la Z (and we finish with Z )

Deletrea (spell) las palabras Una persona deletrea las palabras negras y la otra persona deletrea las palabras azules. Burrito Cebra Perrito Gatito Pez Jirafa

¿Cómo eres? (informal) & ¿Cómo es usted? = What are you (like)? As in a self description. (I am) … Soy = No soy= (I am not) …

Review subject-verb agreement: Who is the subject? Hablo Hablas Habla Hablamos Hablan Como Comes Come Comemos Comen Vivo Vives Vive Vivimos Viven Why don’t Soy and Estoy end in “O” if the subject is “I”? Both Estoy and Soy mean “I am.” When do you use each one?

¿Cómo eres? (informal) & ¿Cómo es usted? What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … Honesto / Honesta Responsable Inteligente Sociable Tímido / Tímida (Shy; Timid)

Formal vs Informal Conversation: Practica con tu compañero. then pull numbers to get 2 people at a time to act out the basic conversation (informally & formally)   Greet each other (formally or informally). Find out how the other is doing. Find out each other’s name. Say pleased to meet you. Say goodbye or bye.