Spanish 1&2 Week 9.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
La familia.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Mi Árbol de Familia.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
El Imperfecto Español 2.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
Week 28 February 27th- March 3rd
1.___La sala de clases 2.___el año 3.___el día 4.___el mes
Spanish 1 & 2 Week 3.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
Mis amigos y Los Adjetivos
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es el 2 de octubre..
Spanish 1 & 2 Week 8.
BELLWORK SPANISH I.
¿Tienes hermanos? Objetivo:
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
El Imperfecto Español 2.
Agenda -Lesson 5. Days of the week
¡Los Adjetivos!.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
la hermana el hermano el padre Los hijos la hija La madre Los padres
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Spanish 1 & 2 Week
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Repaso: Unidad 3.
Mi Árbol de Familia.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Put away everything and have a pencil and an eraser.
1.4 Numbers.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
el gran juego de la memoria
P. 88 Realidades 2 Adjetivos Posesivos.
Album PROJECT.
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
COMPLETA LA HOJA SOBRE SER Y ESTAR
Part II of your project.
Mi Árbol de Familia.
Bienvenidos Preliminares A-D.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
nieta sobrina primos hijos bisabuela
La familia The Family.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Spanish 1&2 Week 9

matemática octubre 16-20 Lunes 30+5 treinta mas cinco..treinta y cinco Martes 32+4 treinta y dos mas cuatro..treinta y seis Miércoles 31+3 treinta y uno mas tres..treinta y cuatro Jueves 33+6 treinta y tres mas seis..treinta y nueve Viernes 37+1 treinta y siete mas uno..treinta y ocho

Title: Bell Ringers Week of October 16-20 lunes el dieciseis de Octubre Conjugate tener from memory Math: 30 + 5= Spell Bogotá, Colombia

Verbo: tener = to have Yo tengo Nosotros tenemos Tu tienes Vosotros tenéis Usted tiene Ustedes tienen El/Ella tiene Ellos tienen Example: Yo tengo seis hermanos y seis hijos If you don’t have…Lilly no tiene….

Agenda Spanish 1&2 Family Member Interview Fold a piece of notebook paper in half both ways Write the statement: Yo tengo ____ hermanos. ¿Cuantos hermanos tienes? in the first box. Write the statement: Yo tengo ______ hermanas. ¿Cuantas hermanas tienes? In the second box next to the first. In the third box (under the first) write the statement: Yo tengo ____ primos. ¿Cuantos primos tienes? In the fourth box (next to third box) write Yo tengo _____ primas. ¿Cuantas primas tienes?

On the back side, in the first box write Yo tengo ____ tios On the back side, in the first box write Yo tengo ____ tios. ¿Cuantos tios tienes? In the box next to that one write Yo tengo ____tias. ¿Cuantas tias tienes? In the last two boxes write two statements of your own about the family members of your choice. State how many you have and write a question asking how many someone else has. If you don’t have…. You say “Yo no tengo….” No pets would be Yo no tengo mascotas, ¿Cuantas mascotas tienes? or ¿Tienes mascotas?

Martes el diecisiete de Octubre 32+4 Personality traits=rasgos de personalidad Write the English equivalent rubia(o)= moreno(a)= pelirroja(o)= bonita= guapo= feo(a)= delgada(o)= gorda(o)= joven= vieja(o)= mayor=

Martes Finish your family interview chart. Ask as many people as it takes to fill up your page front and back. Turn it in at the end of the period.

miércoles el dieciocho de Octubre 31+3 Write the English equivalent timida(o)= atrevido(a)= espontáneo= graciosa(o)= serio(a)= estudiosa(o)= antipática(o)= simpatico(a)= inteligente= creativo(a)= bajo(a)= alta(o)= Don’t forget your earbuds for tomorrow

Wednesday Spanish 2 dictation 1-37 Los Padrinos Get out a piece of paper and I will dictate a paragraph. You will write down everything you hear me say. Spanish 1 dictation 51 Spanish 1&2 write 10 sentences about family members using adjectives.

Spanish 1 Family Tree instructions: using the family members listed on page 80 of your book make a family tree using all of the 23 words. Write the person’s name and both the English and Spanish title. For example: grandfather Paul= abuelo. Number all 23 words as your grade depends on all 23. If you don’t have a family member on the list, make one up.

Words that must be included on your family tree: 1. el padre 2. la madre 3. los padres 4. el hijo 5. la hija 6. los hijos 7. el hermano 8. el hermana 9. los hermanos 10. el abuelo 11. la abuela 12. los abuelos 13. el nieto 14. la nieta 15. el tio 16. la tia 17. sobrino 18. sobrina 19. primo 20. prima 21. mascota 22. gato 23. perro

Spanish 2 Family Tree instructions: using the family members listed on page 74 make a family tree using all of the 29 words. Write the person’s name and both the English and Spanish title. For example: grandfather Paul= abuelo. Number all 29 words as your grade depends on all 29. If you don’t have a family member on the list, make one up.

Jueves el diecinueve de Octubre 33+6= el hombre= la mujer= el novio= la novia= los novios= el niño= la niña= el chico= la chica= el amigo= la amiga= El fan= la fan=

Jueves Spanish 1&2 Computer day work on first lesson of the Speaking and Listening Workbook.

Viernes el veinte de Octubre Write the English equivalent atlético(a)= sincero(a)= generosa(o)= trabajador(a)= perezoso(a)= tacaño(a)= optimista= pesimista= fuerte= paciente= impaciente= calvo(a)= 37+1 Family Tree due Tuesday, October 24th

Viernes Nearpod on Freida Kahlo Spanish 1 page 50 go over adjetivos Spanish 2 page 38 go over los posesivos

Verbo: Querer =to want,wish or love Yo quiero Nosotros queremos Tu quieres Vosotros queréis Usted quiere El/Ella quiere Ellos quieren