Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
¿Qué te gusta hacer?.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Ejercicio #8 Use these 5 verbs to write 5 different questions of an invitation: Preferir Querer Poder Tener ganas de Te gustaría.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
 Use these 5 verbs to write 5 different questions of an invitation:  Preferir  Querer  Poder  Tener ganas de  Te gustaría.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Cómo hacer una invitación, rechazar (reject) y aceptar una invitación
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Pronouns After Prepositions Page 154 Avancemos 2.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
TPRS Vocab Practice/ Set C
Unidad 4 vocabulario Alexix Pratt Places in my community La biblioteca La biblioteca El campo El campo La casa La casa En casa En casa El centro comercial.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Transcripción de la presentación:

Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer) 4B- ir + a+ hacer Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)

Culture: If you are invited to a party, a dinner, or other event in a Spanish speaking country and you cannot accept the invitation, it is better to offer an explanation. Just saying “lo siento” May be similar to “rudo”. Also, if you go to a party, is very common to bring the host or hostess a gift.

Hacer = to do interrogative word + ir a + hacer? ¿Que vas a hacer hoy? Voy a hacer tarea Voy a hacer ejercicio Voy a hacer trabajo Voy a hacer una presentacion. Hacer una fiesta Don’t write two verbs to respond.

Hacer una invitacion:

Conmigo Contigo With me With you

Voy solo= I go alone I go with friends= voy con amigos

3 preguntas: Which one is polite? ►¿Te gustaria, Puedes Quieres? Would you like? Can you? Do you want?

How do you ask: Would you like to go with me? ¿Te gustaria ir conmigo al parque? Si, me gustaria ir contigo. Pero, ¿Que vas a hacer?

Questions with: ir + a + infinitive (hacer) Asking for information: interrogative word+ ir + a + infinitive (hacer= to do) ¿Que? Como Cuando Donde Con quien ¿Que vas a hacer? ¿Como vas a hacer ejercicio? ¿Cuando vas a hacer ejercicio? ¿A donde vas a hacer ejercicio? ¿Con quien vas a hacer ejercicio? Yo voy a hacer ejercicio Voy a correr y levantar pesas. Voy a hacer ejercicio a las cuatro de la tarde. Voy a hacer ejercicio a el parque. Voy a hacer ejercicio solo. sign- two fingers to front==to do- los dos dedos gordos al frente.

Asking and answering questions with interrogative words:interrogative+ ir + a + infinitive (hacer) Como Cuando Donde Con quien ¿Que vas a hacer? ¿Como vas a jugar voleibol? ¿Cuando vas a jugar boleibol? ¿A Donde vas a jugar voleibol? ¿Con quien vas a jugar voleibol? Voy a jugar voleybol. Voy a jugar voleybol con mi pelota. Voy a jugar voleibol el fin de semana. Voy a jugar voleibol a la playa. Voy jugar voleibol con mi amiga.

Comer hamburguesas Beber agua Jugar boleybol Comer pizza Stand up, ask 3 different people, 1) ¿Que vas a hacer? ¿Donde? ¿Con quien? 2) ¿Y tu? (switch roles) Write down information, share with class. Comer hamburguesas Beber agua Jugar boleybol Comer pizza Leer libros Comer hamburguesas Ir al parque Dormir Jugar tenis Trabajar Ir a casa

Copy chart on classwork, ask 3 different people: 1) ¿Que vas a hacer Copy chart on classwork, ask 3 different people: 1) ¿Que vas a hacer? ¿Donde? ¿Con quien? Have them respond. 2) ¿Y tu? (switch roles) Write down information, share with class. ¿Que vas a hacer? ¿Donde? ¿Con quien? ¿ Por que? 1. Ana va a … 2. 3. Ana va a… Ana va con…

Responde a la pregunta: Vas a comer hamburguesas a burguer king? No voy a comer haburguesas a pizza hut. Con quien vas a jugar tenis? Voy a jugar tenis solo.

5) Con quien vas a ir a la playa? Dialogo: 1-6 step- Salutation, invitation, ask and respond to 3 questions about the invitation, accept/ deny. 1) Hola Ana! 2) ¿Te gustaria ir a la playa conmigo? (invitation) 3) Pues, que vas a hacer?(questions) Voy a jugar voleibol. 4) Cuando vas a ir a la playa? Voy a ir a la playa despues de la escuela. 5) Con quien vas a ir a la playa? Voy a ir a la playa con Ana, Lorena y contigo. 6) Pues, no puedo. Estoy muy enferma

Crear 1 dialogo- conversacion en el telefono Invite a friend to go to a special event with you and have him/ her to accept or deny the invitation. Due Wednesday 5th. Libro de texto Pg. 215 Rubrica: 30 Pts. Amount of info. You are creative and you gave many details and examples about location, times, and activities. Memorization: You practiced the dialogue, memorized and spoke clearly using extended use of variety of vocabulary; few usage errors. Content: You have at least 6 steps 1. invitation, 2. (3) questions/ responses, deny accept invitation.