Spanish 1 & 2 Week 11 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Advertisements

{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
MARTES, 3 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes 18 de noviembre 1. Review for quiz on tener and numbers
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Semana 9 Las Fechas Y La Hora
Spanish 1 & 2 Week 3.
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
1.12 Repaso 2 de septiembre.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Spanish 1 & 2 Week 8.
Spanish I Lección Preliminar
CONTESTA LO SIGUIENTE:
Español 1 7 de febrero de 2017.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
la hermana el hermano el padre Los hijos la hija La madre Los padres
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Spanish 1&2 Week 9.
Repaso: Unidad 3.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
COMPLETA EL HOJA DE TRABAJO SOBRE EL ARBOL GENEALÓGICO
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
1.4 Numbers.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Tópicos del examen: alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far antes and después- what.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
A.2 Emociones Examen para practicar.
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Question Formation Spanish I Page 52.
Review for Chapter 5 Test
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Bienvenidos Preliminares A-D.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
nieta sobrina primos hijos bisabuela
La familia The Family.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Tópicos del examen: Alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far Antes and después-
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish 1 & 2 Week 11 2017

Math for week of 10/30-11/3 Lunes: cuarenta y seis mas seis…..cincuenta y dos Martes:cuarenta y siete mas siete …cincuenta y cuatro Miércoles: cuarenta y ocho mas cinco..cincuenta y tres Jueves: cuarenta y nueve mas dos.. cincuenta y uno Viernes: cincuenta mas cinco ..cincuenta y cinco

Bell Ringers week of October 30-November 3rd Bell ringer: lunes el treinta de Octubre Math: 46 + 6 = Spell mascota Sensaciones: Tengo hambre = I’m hungry Tengo sed = I’m thirsty Tengo calor = I’m hot Tengo frio = I’m cold Tengo miedo = I’m afraid

Words that must be included on your family tree: Spanish 2 Words that must be included on your family tree: 1. el padre 2. la madre 3. los padres 4. el hijo 5. la hija 6. los hijos 7. el hermano 8. el hermana 9. los hermanos 10. el abuelo 11. la abuela 12. los abuelos 13. el nieto 14. la nieta 15. el tio 16. la tia 17. sobrino 18. sobrina 19. el primo 20. la prima

Spanish 1 words that must be included on your family tree: 1. el padre 2. la madre 3. los padres 4. el hijo 5. la hija 6. los hijos 7. el hermano 8. el hermana 9. los hermanos 10. el abuelo 11. la abuela 12. los abuelos 13. el nieto 14. la nieta 15. el tio 16. la tia 17. sobrino 18. sobrina 19. el primo 20. la prima 21. La mascota 22. el gato 23. el perro

Agenda: Students will look over Family Trees (count) and interviews. Consistent mistakes were made of the following: un verses uno, uno hermanos, uno hermanas Students will explain pronouns and ser and estar to the class. Remember to work on projects.

un vs uno un hermano una hermana un tío una tía un sobrino una sobrina Plural dos hermanos cinco hermanas Yo tengo tres primas ¿ Cuantas primas tienes? Response: Ashton tiene tres primas. Renee tiene una prima.

Bell ringer: martes el treinta y uno de Octubre Math: 47 + 7 = Spell soltero Estado civil = marital status Estar soltero(a) = to be single Estar casado(a) = to be married Estar divorciado(a) = to be divorced

Agenda: los estudiantes revisan la paginas del libro de trabajo Agenda: los estudiantes revisan la paginas del libro de trabajo. Students go over the pages they completed last week and ask questions about anything that remains unclear. Spanish 2 Completa paginas 33-40 en el workbook Spanish 1 Completa paginas 31-34 en el workbook

Bell Ringer: miércoles el primero de noviembre Math: 48 +5 = spell casada Información Personal Nombre=first name Apellido= last name Fecha de Nacimiento=date of birth Lugar de Nacimiento= birthplace Domicilio actual= present address Número de identidad= ID number Número de pasaporte = passport number

Agenda: estudiantes escuchan un dictado y escriben lo que oyen. Students listen to a dictation and write what they hear. Spanish 1:55-La fiesta de los quince años Spanish 2:61-Los apellidos Afterwards open your books and check your work and write in your corrections.

Bell Ringer: jueves el segundo de noviembre Math: 49 + 2 = spell esposa Relaciones personales discutir= to argue llevarse bien = to get along well llevarse mal = to get along badly

Agenda: estudiantes toman un examen Students will take a quiz to test their knowledge of the family members. All students must put away all items from their desks and turn off their phones and put them away. Using a pencil each student will write in the Spanish equivalent of the English word in parenthesis. They will turn their papers over when they finish and the teacher will gather them. They are to finish the following pages in their workbooks: Spanish 1 35-48, Spanish 2 41-54

Bell Ringer: viernes el tercero de noviembre Math: 50 + 5 = spell pasaporte Preguntar cómo está alguien : Asking how someone is ¿Cómo estás? = How are you? (informal tú) ¿Cómo está? = How are you? (formal usted) ¿Cómo están?= How are you/ (plural ellos) ¿Qué tal estás? = How are you feeling? (informal) ¿Qué tal está? = How are you feeling? (formal) ¿Qué tal están? = How are you feeling? (plural)

Agenda: estudiantes terminan sus projectos y las paginas del cuaderno. Students will finish their projects in Office 365 and finish their pages in the workbook.