CIENCIA MODERNA-ILUSTRACIÓN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Ilustración “Pienso, luego, existo” Colegio SSCC – Providencia Sector: Historia, Geografía y Cs. Sociales Nivel: IVº Medio.
Advertisements

TEMAS: 1.3 HUMANIDADES, CIENCIAS FORMALES Y CIENCIAS FÁCTICAS. 1.4: FILOSOFÍA, CIENCIAS SOCIALES Y CIENCIAS EXPERIMENTALES. PRIMER SEMESTRE. PROFESOR:
SIGLO XVIII LA ILUSTRACIÓN. IDEAS CENTRALES Los filósofos siguen las ideas de cómo Newton aplicó la ciencia a TODO. Los ilustrados quieren aplicar la.
LA ILUSTRACIÓN s. XVIII. Lo mismo que el Renacimiento, la Ilustración fue un movimiento no sólo filosófico o ideológico, sino cultural en sentido amplio:
FÍSICA Profesor-> Eric Lescano Alumnas-> Sasha Marchevsky
Realizado por Víctor Valenzuela y Francisco Vañó
TEORIA DE CAOS Caos es el obscuro y silencioso abismo de donde procede la existencia de todas las cosas. El Caos dió nacimiento a la negra Noche y al.
DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS
CAMBIOS DE CONCEPCION DEL MUNDO Y DEL TERMINO DE LA CIENCIA
Desarrollo Historico De Las Ciencias
DESARROLLO HISTÓRICO DE LAS CIENCIAS
LINEA DEL TIEMPO Karen Viviana Ruiz Julio Fisioterapia 2 Semestre.
Desarrollo de la ciencia ANGGYE RODRIGUEZ NAVA enfermería II SEMESTRE
DESARROLLO DE LA HISTORIA DE LA CIENCIA
HISTORIA DE LA CIENCIA Y LINEA DEL TIEMPO I PARTE
DESARROLLO HISORICO DE LAS CIENCIAS
LINEA DEL TIEMPO DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS
DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS…
REVOLUCIÓN CIENTIFICA A través de Galileo Galilei e Isaac Newton
EVOLUCIÓN CONCEPTO DE CIENCIA
Prólogo: preparación de la clase 7
Desarrollo Histórico de las Ciencias
DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS
CIENCIAS SOCIALES.
Repaso para examen.
LOMCE.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
Batáns.
PROGRAMA DE DOUTORAMENTO HCT
Historia da Literatura galega: a idade media
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
A clonación e as células nai.
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
O Barroco. Unha arte para a sociedade do seu tempo
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Os periodos da filosofía
VINCENT VAN GOGH
A arte de Maurits C. Escher.
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Oe mamá… teño unha pregunta Beatriz Pérez Conde
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
1 Deseña un experimento para comproba-la seguinte hipótese: O rozamento é debido ás rugosidades que existen nas superficies dos corpos en contacto. Sobre.
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
Aulas ABALAR.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
Qué es la Investigación
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Introducción Capítulo 1 Física Sexta Edición Paul E. Tippens
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Introducción Capítulo 1 Física Sexta Edición Paul E. Tippens
A época dos navegantes Miniquest adaptada por José Otón Mallo
NORMATIVA E MARCO LEGAL
DEFINICIONES DE LA FILOSOFÍA
PROBLEMAS FUNDAMENTALES Y DISCIPLINAS FILOSÓFICAS
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
8. El empirismo: David Hume.(XVIII)
1 Deseña un experimento para comproba-la seguinte hipótese: O rozamento é debido ás rugosidades que existen nas superficies dos corpos en contacto. 2 Debuxa.
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
A historia da ciencia nos séculos XVII e XVIII
Trabajo de iniciación a la investigación siglo xvii.
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
EL PERIODO GRIEGO.
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Transcripción de la presentación:

CIENCIA MODERNA-ILUSTRACIÓN DESCRICIÓN DA REVOLUCIÓN CIENTÍFICA POR D´ALEMBERT, 1759 NUESTRO SIGLO SE LLAMA EL SIGLO DE LA FILOSOFÍA POR EXCELENCIA. EL DESCUBRIMIENTO Y LA APLICACIÓN DEL NUEVO MÉTODO DE FILOSOFAR, EL TIPO DE ENTUSIASMO QUE ACOMPAÑA A LOS DESCUBRIMIENTOS, UNA CIERTA EXALTACIÓN DE IDEAS QUE NOS PRODUCE EL ESPECTÁCULO DEL UNIVERSO... TODAS ESTAS CAUSAS HAN PROVOCADO UNA VIGOROSA FERMENTACIÓN DE LAS MENTES QUE SE EXTIENDE POR LA NATURALEZA EN TODAS LAS DIRECCIONES, COMO UN RÍO QUE HA DESBORDADO SUS PRESAS.

CONTINÚA D´ALEMBERT NA ENCYCLOPÉDIE “UNA VEZ SENTADOS LOS CIMIENTOS DE UNA REVOLUCIÓN, CASI SIEMPRE ES LA GENERACIÓN SIGUIENTE LA QUE COMPLETA ESA REVOLUCIÓN”. Así pois, o século XVII comezou a revolución referida ás matemáticas e á astronomía. O XVIII será quen de ampliala a todas as ciencias naturais.

D´Alembert, Fontenelle e o poder da revolución científica “Si se pudieran pasar matemáticos de contrabando a España, la influencia de sus pensamientos claros y racionales se extendería hasta minar la Inquisición” A revolución científica podía cambiar toda a actividade humana:

Razón e natureza na Ilustración Louvanza de razón e natureza procede da Inglaterra do XVII, da teoloxía natural: verdades que só se poden achar polo uso da razón, partindo dun exame da creación, sen necesidade da Biblia. Locke (1632-1704); Boyle (1627-1691) As leis da razón=as da natureza escollidas por Deus, só podían coñecerse pola experiencia.

Natureza e razón Newton, 1704, Óptica: “Perfeccionando la filosofía natural [...] los designios de Dios serán revelados por la luz de la Naturaleza” Voltaire (1649-1778) non precisa da Biblia para recoñecer a existencia de Deus Spinoza (1632-1677) e Toland (1670-1722) equiparaban a Deus coa Natureza (panteísmo) Diderot (1713-1784), La Mettrie (1709-1751), D´Holbach(1723-1789) negan a existencia de calquera deus espiritual, pois a razón e a natureza abondan por elas mesmas.

As ciencias na Ilustración Fontenelle eloxia ós membros finados da Académie francesa como persoas que buscan desinteresadamente a verdade, humildes, austeras, faltas de ambición persoal, amantes da natureza e “homes de letras” ou pertencentes á “república literaria”. Condorcet (1743-1794) sostén a virtude de crear unha ciencia do “home” capaz de destruír o prexuízo e a superstición e de construír unha nova sociedade sobre principios científicos “obxectivos”, a través da razón.

AS CIENCIAS NO SÉCULO XVIII Estaban organizadas de maneira diferente á actual O significado dos termos científicos varía ó longo do tempo Os campos de estudio das ciencias, aínda que tivesen o mesmo nome que as actuais, eran diferentes

As ciencias e os seus contidos Ciencia identificada con filosofía natural A filosofía natural formaba parte da filosofía e ocupábase de cuestións tales como a existencia da alma, o libre albedrío, a pasividade ou actividade da materia e a existencia de Deus. Maupertius (1689-1759): “mi principio de la acción mínima demuestra la existencia de Dios” Mdme du Châtelet (1706-1749) apoiaba a teoría mecánica de Leibniz porque explicaba mellor o libre albedrío

Máis sobe as ciencias do XVIII Física era a ciencia que ensina as razóns e as causas de todos os efectos que a natureza produce. Isto inclúe os fenómenos animados e os inanimados. A medicina, a fisioloxía, o estudo da calor e do magnetismo formaban parte dela. O médico e o físico eran a mesma persoa

Matemática mixta no XVIII Máis próxima á física actual, incluía: Astronomía, óptica, estática, hidráulica, gnomónica (reloxos de sol), xeografía, reloxería, navegación, topografía e fortificación

A química no XVIII Practicada por médicos: ciencia auxiliar da medicina Estudiaba o reino mineral e analizaba vexetais, campos onde chocaba coa historia natura Mesturábase coa física no estudio da calor e dos gases Asociada coa física na aceptación dos catro elementos aristotélicos Non será disciplina independente ata a segunda metade do XVIII

A historia natural Ciencia que describía e clasificaba todas as formas da natureza, desde os minerais ata o ser humano, excluíndo os obxectos artificiais e os creados pola “intelixencia”. O seu método era descritivo e, ademais, clasificaba as formas da natureza (os treis reinos) pero non buscaba as causas. A fisioloxía vexetal e a animal formaban parte da física Comezou sendo practicada por médicos , estando asociada á medicina e á farmacia

A finais do XVIII e comezos do XIX As disciplinas comezan a independizarse: A química sepárase da medicina Xorde a botánica independente das necesidades farmacolóxica e, máis tarde, a bioloxía e a xeoloxía A fisioloxía apártase da física As ciencias comezan a ser máis cuantitativas e predictivas