Review for Chapter 1 Lesson A. Fill in the blank with the most appropriate word. İ_______________! İHola!, Cόmo te llamas? Me llamo Ernesta. ___________?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review: Direct Object Pronouns
Advertisements

Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Unidad 1: Conversation Basics Hola = Hello, Hi. Unidad 1: Conversation Basics Mucho gusto = Much pleasure.
Los Saludos y Las Despedidas
Repaso de la Etapa Preliminar
What is a subject pronoun? A subject pronoun is a personal pronoun that can be used as the subject of verbs.
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
“Querer” and Stem-Changing Verbs
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Me llamo ________ Clase 7 il La fecha es el 3 de enero del 2013 Propósito # 36: ¿Quien le da la receta al enfermo? Actividad Inicial: In Spanish, write.
Me llamo _________ Clase 8NV La fecha es el 16 de diciembre del 2011 Propósito # 10: ¿Cómo va tu español? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Cómo.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Capítulo Uno: Primer paso
Subject Pronouns and Ser
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Test 5.2 Review Spanish 1.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
(Greetings & farewells)
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Greetings and Farewells
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Informal and Formal Greetings
Saludos Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
-ER and –IR Verbs.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Los saludos.
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Pero and sino Preview Pero and sino.
Transcripción de la presentación:

Review for Chapter 1 Lesson A

Fill in the blank with the most appropriate word. İ_______________! İHola!, Cόmo te llamas? Me llamo Ernesta. ___________? Me llamo Ana. İ ___________ gusto, Ana! İ Mucho _________! Cόmo se _________Ernesta. Se escribe con e ________, ere, ene, e, ese, te, a. ___________, Ernesta. ___________ luego.

Fill in the blanks related to culture. In Spanish speaking countries men greet each other with a ________________________. Spanish speaking women greet each other with __________. La quinceañera celebrates a girl’s _______ and the privilege to __________. Male escorts at a girl’s quinceañera are called ________________. When boys turn fifteen it is celebrated like____________.

Edit the following sentences. Use correct punctuation. Hola! ________________________________________ Cόmo te llamas? _________________________________________ Me llamo Héctor. Y tú? _________________________________________ Me llamo Paula. Cόmo se escribe Héctor? _________________________________________ Se escribe con hache mayúscula ___________________________________________ Adiόs! _____________________________________________