Bell Ringer Test Prep Book all questions on page 9 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Prueba de preparación Reserva.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Advertisements

Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Preparación para el Examen 4A
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Bell Ringer (In your notebook)
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Bell Ringer (In your notebook)
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Bell Ringer Test Prep Book #4 on page 7 and all questions on page 8 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de.
Hazlo-Ahora 10/4 Tener en escritorio lo siguiente: Materiales Hazlo-Ahora Tarea Tener en escritorio lo siguiente: -lápiz, lapicero negro o azul.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
El Calendario en español
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
1.4 Numbers.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tener= to have Tener que= to have to
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Check your homework!
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Bell Ringer Test Prep Book all questions on page 9 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Prueba de preparación Reserva todas las preguntas en la página 9 (Responda en su libro de preparación de exámenes Y en su periódico de Bellringer para la semana)

Unit 2 – Foundations of Government, Law and the American Political System Benchmarks SS.7.C.1.7 Describe how the Constitution limits the powers of government through separation of powers and checks and balances. SS.7.C.3.3 Illustrate the structure and function (three branches of government established in Articles I, II, and III with corresponding powers) of government in the United States as established in the Constitution. SS.7.C.3.8 Analyze the structure, functions, and processes of the legislative, executive, and judicial branches. SS.7.C.3.4 Identify the relationship and division of powers between the federal government and state governments. SS.7.C.3.5 Explain the constitutional amendment process. SS.7.C.1.7 Describa cómo la Constitución limita los poderes del gobierno mediante la separación de poderes y los controles y equilibrios. SS.7.C.3.3 Ilustrar la estructura y la función (tres ramas del gobierno establecidas en los Artículos I, II y III con los poderes correspondientes) de gobierno en los Estados Unidos según lo establecido en la Constitución. SS.7.C.3.8 Analizar la estructura, funciones y procesos de las ramas legislativa, ejecutiva y judicial. SS.7.C.3.4 Identificar la relación y división de poderes entre el gobierno federal y los gobiernos estatales. SS.7.C.3.5 Explicar el proceso de enmienda constitucional.

Essential Question What is the Constitution? ¿Qué es la Constitución?

Learning Goal Demonstrate an understanding of the U.S. Constitution (its history, its basic structure, and the principles within it). Demostrar una comprensión de la Constitución de los Estados Unidos (su historia, su estructura básica, y los principios dentro de ella).

What we’re doing today. Finish reviewing the Electoral College Work on Study Guide for the next Quiz Watch video on the 7 articles of the Constitution Terminar de revisar el Colegio Electoral Trabajar en la Guía de estudio para la próxima prueba Ver video sobre los 7 artículos de la Constitución

Electoral College votes: 2016 Election Trump votes: 62,984,825 (46.1%) Clinton votes: 65,853,516 (48.2%) Difference: 2,868,691 votes in Clinton’s favor (2.2%) Votos de Trump: 62,984,825 (46.1%) Votos de Clinton: 65,853,516 (48.2%) Diferencia: 2,868,691 votos a favor de Clinton (2,2%)

Votes by state

Electoral College Tally Trump: 304 Clinton: 227 Difference: 77 electoral votes in Trump’s favor (14.5% difference) Diferencia: 77 votos electorales a favor de Trump (14.5% de diferencia)

Electoral College Activity Everyone think about whether you would rather have Chocolate Ice Cream or Vanilla Ice Cream We will now vote on which ice cream we like best as a class Todos piensan si preferirían tener helado de chocolate o helado de vainilla Ahora vamos a votar qué helado nos gusta más como clase

Electoral College Activity Now that we have the popular vote, let’s determine the electoral college The most votes in each row will count as one “electoral college vote” Did this come out the same as the popular vote? Ahora que tenemos el voto popular, determinemos el colegio electoral La mayoría de los votos en cada fila contará como un "voto de colegio electoral" ¿Esto salió lo mismo que el voto popular?

270towin.com Historic Election Results

Study Guide! Let’s work on our Study Guide together Test is Thursday, be prepared! Trabajemos juntos en nuestra Guía de estudio La prueba es el jueves, ¡prepárate!

Mr. Raymond’s Video: 7 Articles of the Constitution While we watch this video, finish your study guide if you haven’t yet Mientras miramos este video, termine su guía de estudio si aún no lo ha hecho

Exit Ticket Turn to a shoulder partner and tell them the hardest part of the Constitution that you are having trouble understanding. Dirígete a un compañero de hombro y cuéntales la parte más difícil de la Constitución que tienes problemas para entender.

Homework Study your Study Guide Go to CNN.com, NPR.org, or BBC.com and read an article that you find fascinating Estudia tu Guía de estudio Vaya a CNN.com, NPR.org, o BBC.com y lea un artículo que usted encuentra facinating