LA COMIDA- LOS ALIMENTOS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Advertisements

Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
LA COMIDA- LOS ALIMENTOS Español 2: Food Unit Requirements.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Calentamiento Write the answers to each question.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
4.1 Comida el 30 de noviembre. Anuncios 30 de noviembre (HOY) - Duolingo due (200 XP) 7-9 de diciembre- Proyecto 15 de diciembre- Duolingo due (100 XP)
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Please have out: Vocab Packets Go through each slide and figure out what each word from means. Write the translation in your notes. After you complete.
Vámonos Translate the following words into English. Write out the words in Spanish and English! Just guess if you are not sure  they’re cognates 1.La.
Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
actually…to be pleasing to
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
(How to tell time in Spanish)
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
La octava (8th) semana Spanish I A
LA COMIDA- LOS ALIMENTOS
ME GUSTA SONG:
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Vocabulario: la comida
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Bellringer 4/24 Write the answer to each question, using a DO pronoun. (lo, la, los, las) Write question and answer. ¿Quién pide el café? Iñaki _____.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Telling time.
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Bell Work WB 4.5 E.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Proyecto de Receta.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Transcripción de la presentación:

LA COMIDA- LOS ALIMENTOS Español 3 Requirements

Vocabulario Daily/Weekly vocabulary quizzes: Entrees, vegetables, fruits, drinks, utensils, food preparation, verbs related eating, cooking, and the preparation of food, and other restaurant related words. Comprehension: Use of vocabulary Oral discussion, written activities, electronic games, oral read a-loud, recorded voices.

Electronic Portfolio-Power Point 1) 5 sentences expressing what you used to eat/drink when you were a little kid. (Imperfect Tense) 2) 5 sentences expressing what you willing ate/drank in the past, noting morning, afternoon, evenings. (Preterit Tense) 3) 5 sentences expressing what you currently eat/drink. (Present Indicative Tense) 4) 5 sentences expressing what you will not eat/drink in the future. (Future Tense) 5) 5 sentences expressing what you would/could eat/drink if the situation is right. (Conditional Tense) 6) 5 additional sentence in Spanish of your choice!

Mi Historia de Comida Cuando yo era niña yo comía mucho el pollo asado porque pollo era una de las únicas comidas que mi mamá sabía preparar. Yo comí también papas asadas con mantequilla. Para beber, yo tomaba mucha leche. Yo me gustaba mucho los perros calientes. Yo no comía muchos vegetales. Al final, para el postre, yo me agradecía mucho cuando yo podía comer helado de chocolate.

Cuando yo era niña yo comía mucho el pollo asado porque pollo era una de las únicas comidas que mi mamá sabía preparar. Yo comí también papas asadas con mantequilla. Pollo Asado Con Papas

Para beber, yo tomaba mucha leche Para beber, yo tomaba mucha leche. Además, yo me gustaba mucho los perros calientes.

¡Yo no comía muchos vegetales!

Al final, para el postre, yo me agradecía mucho cuando yo podía comer helado de chocolate.

El Horario: Por la Mañana, mediodía, y por la noche Por la mañana yo comí una banana y cereal. Por el mediodía yo probé comida diferente como espagueti de lata. También mi mamá me preparó hamburguesas con papas fritas. Por la noche, cené con carne de res y una patata del horno. Al final, si fuera yo buena durante el día, mi mamá me cocinó un postre de melocotones.

Insert Here at Least 5 Additional Slide Breakdown the previous sentences and illustrate them by inserting a jpg for each slide.

Los Restaurantes de Santiago de Compostela Research restaurants in Santiago de Compostela List the name, telephone number,physical address, and website of of each restaurant List common menu items in Spanish Use the following link for assistance along with other useful links as noted on your Spanish 4-5 “Useful Links” section: http://www.spanish-fiestas.com/santiago/restaurants.htm

El Gato Negro Calle Rúa da Raiña, s/n, Santiago de Compostela, 15702 Tel: 981583105 Especialidades: Pulpo a la Gallega Camarones Gambas Bacalao Merluza a la Gallega Pimientos Padron

El Menú Layout a menu for one of your restaurants. Use your creativity and unique design Be certain to divide the menu according to categories Save the menu on your drive and be ready to print it next class period

La Receta Insert here in the next few slides the recipe of a favorite dish from Spain, Mexico, or any other Hispanic country, inclusive of Puerto Rico. The menu must be in Spanish with a translation of it into English. Before Thanksgiving we will have a food day when you present this portfolio work, and bring in your prepared dish to everyone to share!