¡Buenos Días, Buenas Tardes!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Advertisements

¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Warm up Using technology (either use your own or get with an amigo if you don’t have a device) find a current event in your Spanish speaking country and.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1.
En Español I – Unidad 1 – Etapa 1 Vocabulario
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Calentamiento Hoy es viernes, el 11 de noviembre
Hoy es jueves el 8 de diciembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Ir + a with infinitives.
Complete the following sentences using the word bank.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saying what . you do and do not like
Saying what someone likes
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
(with Verbs) Gustar Expressions.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Saying what someone likes
¿Qué te gusta hacer?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Expressing likes and dislikes
21 Es el 14 de octubre. The Verb gustar
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Guía de estudio Examen del tema 1
Answer in SPANISH in complete sentences!
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar (To Please) like.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Subject Pronouns and Ser
Tapas Fill in the blank with the correct subject pronoun.
The Verb gustar By Jami Sipe.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1.
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos Días, Buenas Tardes! Hoy es lunes, el 16 de octubre. Esponja: Usa el verbo “ser” para explicar de dónde son las personas. Ella, Montevideo Tú, Colombia Nosotros, Perú Marcela y Marcos, la República Dominicana Vosotras, Madrid Los estudiantes, Cuba Please grab a textbook from the shelf! Workbook page 16 due Wednesday!

Verbo Nuevo: “gustar” p. 39 en el libro APUNTES: Gustar = to “like” (more like to please) me gusta = it pleases me (I like) nos gusta = it pleases us (we like) te gusta = it pleases you (you like) os gusta = it pleases you all (you all like) le gusta = it pleases him/her (he/she likes) les gusta = it pleases them/ (they like) le gusta = you (formal) (you like) les gusta = it pleases you all (you all like) (just fyi: “gustan” = they please ______ (___ like multiple things))

Actividades (Activities) ¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?): correr = to run bailar = to dance comer = to eat leer = to read trabajar = to work cantar = to sing patinar = to skate escribir = to write nadar = to swim Do not use with specific people or pronombres! These are the “infinitive” or base forms of these verbs. To use them, follow this model: Me gusta comer. = I like to eat. (Eating pleases me.) No nos gusta trabajar. = We don’t like to work. (Work does not please us.)

TAREA p. 14-15 (MP) due martes p. 16 (MP) due miércoles

¡Buenos Días, Buenas Tardes! Take out your workbooks! Hoy es martes, el 17 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? El chico es un amigo. La mujer es la Sra. Estrada. Francisco es estudiante. El hombre es doctor. El Sr. Fuentes es policía. Alma es la muchacha. Take out your workbooks! If you missed the map test or retake, please come and schedule a make up for those!

Corregimos p. 14 y 15 (MP) Tarea: p.16 due miércoles

Verbo Nuevo: “gustar” p. 39 en el libro APUNTES: Gustar = to “like” (more like to please) me gusta = it pleases me (I like) nos gusta = it pleases us (we like) te gusta = it pleases you (you like) os gusta = it pleases you all (you all like) le gusta = it pleases him/her (he/she likes) les gusta = it pleases them/ (they like) le gusta = you (formal) (you like) les gusta = it pleases you all (you all like) (just fyi: “gustan” = they please ______ (___ like multiple things))

Actividades (Activities) ¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?): correr = to run bailar = to dance comer = to eat leer = to read trabajar = to work cantar = to sing patinar = to skate escribir = to write nadar = to swim Do not use with specific people or pronombres! These are the “infinitive” or base forms of these verbs. To use them, follow this model: Me gusta comer. = I like to eat. (Eating pleases me.) No nos gusta trabajar. = We don’t like to work. (Work does not please us.)

¡Buenos Días, Buenas Tardes! Hoy es miércoles, el 18 de octubre. Esponja: Use the information provided to explain what people like or dislike. los niños, (no), nadar Elisa, (sí) bailar nosotros, (sí) cantar usted, (no), patinar tú, (sí), trabajar Raúl, (no) escribir Let’s talk about your upcoming assessments! Map retake will be next Tuesday (Oct. 24) after school!

Práctica p. 39, Actividad 16 (1-5) ¿Qué les gusta hacer?

Práctica p. 40, Actividad 17 (con una pareja)

¡Buenos Días, Buenas Tardes! Hoy es jueves, el 19 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice?: I like to eat. We like to run. He likes to swim. They don’t like to sing. You like to write. You all (Spain) don’t like to skate. Let’s talk about your first presentations! (Due Nov. 6) Please take out your workbook when you finish!

1st Quarter Presentation! You will work with ONE partner! (By yourself is ok too!) Ms. T will assign you a Spanish-speaking country You’ll have a prompt to follow with guiding questions Research will take place in class on 10/25-10/26 You will need to make citations!

Corregimos p. 16 (MP) Bring your workbooks tomorrow!

Introducciones p. 41, Actividad 19 To make a “familiar” introduction use this format: Te presento a _______________. To make a “formal” introduction use this format: Le presento a _______________.

Práctica p. 41, Actividad 19 (1-4)

¡Buenos Días, Buenas Tardes! Hoy es viernes, el 19 de octubre. Esponja: Which article would you use to complete each sentence? (Hint: Use your article notes): Necesito ______ bolígrafo para clase. (indefinite) Le gusta comer ______ hamburguesas. (definite) La mujer vive en ______ casa. (definite) “Abran ______ libros, estudiantes,” dice la maestra. (definite) ______ estudiantes son de México. (indefinite) _______ chica vive en el apartamento. (indefinite)

Listening Activities p. 9 MP 10