¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
las medidas de seguridad
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Telling Time.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Write the answers to each question.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
lugares importantes y los empleados
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Chapter 5 Lessons & Materials
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
El presente en -AR Today you will learn:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
If you have your lines written I will look at them now.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
The verb IR.
Saying what someone likes
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Present Tense of -ar Verbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Question Formation Spanish I Page 52.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Regular –ar (present tense)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can : YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary words to tell what items I need to bring when traveling. Select the appropriate conjugation of the verb “necesitar” to tell in a sentence what I need to bring when traveling

Student Learning Agenda: HOY EN CLASE… At the end of this lesson, students should be able to : Make a list of items a person needs to bring when traveling. Decide what items a person needs according to what he/she will be doing. Ask and respond to learned questions.

DO IT NOW HAZLO AHORA Knowledge you should bring to class: Students should be able to conjugate regular –AR verbs in the present tense. *Demonstrate your ability to do this by conjugating the verb NECESITAR in all present tense forms. Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using your highest level of proficiency (en español), Tell 3 items you need if you are planning to travel.

NECESITAR: to need YonecesitoNosotros Nosotras necesitamos TúTúnecesitasVosotros Vosotras necesitáis Él Ella Usted necesitaEllos Ellas Ustedes necesitan

Vamos a entender el vocabulario…

¿Qué necesitas para empacar la ropa? Yo necesito la maleta para empacar la ropa.

¿Qué necesitas para empacar el ipod, las revistas, la medicina, e otras cosas ? Yo necesito el bolso de mano para empacar el ipod, las revistas, la medicina, e otras cosas.

¿Qué necesitas para sacar las fotos? Yo necesito la cámara para sacar las fotos.

¿Qué necesitas para abordar el avión ? Yo necesito el billete para abordar el avión.

¿Qué necesitas para viajar a un otro país ? Yo necesito el pasaporte para viajar a un otro país.

¿Qué necesitas para trabajar o estudiar en un otro país ? Yo necesito la visa para trabajar o estudiar en un otro país.

Vamos a practicar el vocabulario…

Actividad #1 Pretend you are talking to Mario about a trip you are taking. Answer Mario’s questions in Spanish about what items you need. Are you able to answer by: -giving the vocabulary word only? -giving the vocabulary word and definite article? -giving a complete sentence?

¿Qué necesitas para viajar a un otro país ? EL PASAPORTE

¿Qué necesitas para abordar el avión ? EL BILLETE

¿Qué necesitas para empacar la ropa? LA MALETA

¿Qué necesitas para sacar las fotos? LA CÁMARA

¿Qué necesitas para trabajar o estudiar en un otro país ? LA VISA

¿Qué necesitas para empacar el ipod, las revistas, la medicina, e otras cosas ? EL BOLSO DE MANO

Actividad #2 With a partner, play the game Memory. Match the question to the appropriate “picture” answer. Then answer the question aloud using your highest level of proficiency. If you get a match and can answer appropriately, go again. If not, forfeit your turn. Evaluate your opponent: Does this person have an appropriate match? Is this person able to answer the question aloud? ***If you answered “NO” to any of the above questions, raise your hand so the teacher can make the final judgment.

Actividad # 3La Tarea “Al Final Parte de la Clase”Homework Before exiting the classroom, your teacher will show you a picture of one of the learned vocabulary words. Using your highest level of proficiency do one of the following tasks: -Identify the vocabulary word. -Identify the vocabulary word and appropriate definite article. -Identify the vocabulary word in a simple sentence using the verb NECESITAR. -Identify the vocabulary in a sentence using the verb NECESITAR and tell why you need the item -Identify the vocabulary word by asking the teacher if she needs the item. Complete the practice Worksheet “Qué necesitas para viajar” Formative Assessment Next Class “QUIZ” –Conjugate NECESITAR –Identify items you need to bring when you travel