UNIT 0. INTRODUCTION: CONCEPT OF HISTORY AND MAIN PERIODS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las palabras interrogativas
E SPAÑOL 1 7 y 10 de noviembre. E L CHEQUE DEL CUADERNO DATE RANGE : 23 OCT – 6 NOV  Cada entrada vale 5 puntos:  5 campanas = 25  2 apuntes = 10 
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
CONJUGATION.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Question Formation Español Uno.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad 6.2 Fuera de la ciudad.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Preparación para el Examen 4A
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Nombre José Francisco Luna Jurado Matricula Asignatura
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
Present Tense of -ar Verbs
Fish is Fish by Leo Lionni.
Present Tense of -ar Verbs
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Las Palabras Interrogativas
Present Tense of -ar Verbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Forming questions.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Gustar (To Please) like.
Question Formation Spanish I Page 52.
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Test Practice Chapter 11.
5 THINGS THAT I LIKE TO DO. SPENT TIME WITH MY FAMILY.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

UNIT 0. INTRODUCTION: CONCEPT OF HISTORY AND MAIN PERIODS

English vocabulary in this Unit History Story Historian Chronology Timeline BC/AD Decade/century/millenium/era/age Sources Historical period

What is the History? What is a story?

1.1.What is the History? Double meaning: -Science that studies the past. A person who studies History is called a historian -Human phenomena in the past

Chronology The timeline A.D.(D.C) B.C. (A.C) VI, V, IV, III, II ,I I , II, III, IV, V , VI 5 5 5

6 6

1492 1212 1348 1936 1939 1975 356 A.C. 753 A. C. 19. A.C. 476

Make a timeline of your life

How do the historians study the past? Using different historical sources: -Primary source: from the same time as the period we want to study -Secondary source. A source created later by someone who was not there when the things we are studying happened History books, biographies or textbooks buildings, tools, diaries, letters, interviews, photos, videos, archeological remains Written sources Non written sources 9 9 9

HISTORICAL SOURCES

7/03/12 15

7/03/12 23

British Museum 7/03/12 24

List and explain briefly several historical sources you know.

PERIODS OF HISTORY

Make a timeline with the main periods of History.

Watch this video: https://www. youtube. com/watch Watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=L0PRenMeb5k in groups of four, answer the questions

1.¿En qué periodo surge la hominización? 2.¿Que periodos existen dentro de la Edad de los Metales? 3.¿Qué acontecimientos marcan el principio y el fin de la Edad Antigua? 4.¿Qué tipo de sociedad se da en la Edad Antigua? 5.¿Qué religión surge en la Edad Antigua y perdura hasta la actualidad? 6.¿Qué fenómeno se produce al inicio de la Edad Media? 7.¿Qué arte se da en la Edad Media? 8.¿Qué acontecimiento marca el fin de la Edad Moderna? 9.¿A qué siglo se le conoce como siglo de las luces? 10.¿Qué dos tipos de grupos sociales hay en la sociedad estamental? 11.¿De qué siglo a qué siglo se extiende la Edad Contemporánea? 12.Enumera tres acontecimientos de la Edad Contemporánea.