View 4.2 Powerpoint & practice pronunciation of new vocab

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
bajar por el cruce Desde allí La distancia hacia.
Advertisements

Content Objective: S.W.B.A.T. learn and utilize vocabulary about
Content Objective: Students will be assessed on vocabulary words regarding: Giving/receiving directions and describing your city. Language Objective Students.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Using ser de to express origin
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Capítulo 3 Sección 2. En la ciudad – In the city  las oficinas de  el café internet  el quiosco de  el supermercado  la fábrica  el hospital  La.
3B-repaso del capítulo.
Capítulo 3-2 Vocabulario
Hoy es martes el 17 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
¡Estoy perdido!:Cómo pedir y dar direcciones
Objetivo:¿Cómo llegamos a los lugares?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Asking and giving directions in Spanish
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Bajar por. El cruce Desde allí La distancia Girar.
3-2 Vocabulario: Asking for and giving directions Asking for clarification Exprésate 2.
Agenda : *Repaso *Numbers * Months *Days of the week As you come in, please take a marker board and put in under your assigned seat.
Learning Objective By the end of the lesson you… Will be able to ask the way to a place in a school Will be able to give directions to the place.
ALC 39 Hoy es jueves el 19 de diciembre. Escribe las palabras de la canción cantado por José Feliciano un hombre de Puerto Ricocanción.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
rojo іBuenos días, clase!  G calentémonos
Agenda: 22/02/2016. Go over estar. Watch SR. Jordan. Review vocabulary
¡Bienvenidos al español!
HOLA.
morado іBuenos días, clase!  B calentémonos
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
Chapter 3B Vocabulary.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
QUIZ WED. ON VOCAB. RECOGNITION, QUIZ FRIDAY ON VOCAB. PRODUCTION
Vocabulario nuevo La iglesia El edificio El edificio La iglesia
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
The Subjunctive and the Infinitive
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
First Grade Dual High Frequency Words
Vocab By Rylan Boutelle.
Día número 24 Español 1—Acelerado
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Unidad 4 Etapa 2 Vocabulario.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy es martes el 6 de diciembre
EXPRESATE 2 Capítulo 3.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Living Dayton capítulo 3A & B.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Tapas ¿ Llamo a Juan? Sí llámalo.
The Subjunctive and the Infinitive
Students will learn new vocabulary words regarding:
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

View 4.2 Powerpoint & practice pronunciation of new vocab Content Objective: S.W.B.A.T. Learn new vocabulary regarding: Asking for and Giving Directions Describing Your City Making Suggestions Language Objective Students will… View 4.2 Powerpoint & practice pronunciation of new vocab Make a TENGO chart

Ask For & Give Directions

How to Get There...

ba j a r p o r s egui r

el cruce

desde allí

hacía la distancia

girar

parar

subir por

Hasta La vista baby hasta By 6th per. until, as far as

Directions...

el norte el este el oeste el sur

Specifics...

encima de a r r i ba aba j o alrededor (de) debajo de

City Streets

la acera

el buzón

el/la conductor(a)

el estacionamiento

l a p a r a d a

el peatón

el puente

el semáforo

el vecindario

Places of Business

la heladería

la juguetería

el quiosco

la taquilla

la tintorería

insistir (en)

sugerir

la ganga

ni- not even, neither, no Nobody chooses his love, neither the moment,  neither the place, neither age,  neither the person...

obtener

olvidar

sale

to go back, to return

revisar