Descripción Formas y colores

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Formas y colores. Hoy vamos a … aprender el vocabulario para formas y colores describir unas obras del arte de un pintor famoso (Miró) con formas y colores.
Advertisements

Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Hay dos puntos pequeños y de color naranja. Hay un círculo grande y rojo. Hay un triángulo grande y marrón.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Descripción de la obra de Miró Formas y colores.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El león es el rey de la selva. …
Description Sentences
Hay dos puntos pequeños y de color naranja.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
¿Qué sabes tocar?.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
El secreto de los signos
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Mi ciudad.
Cuentos Érase una vez 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
el gran juego de la memoria
Formas y colores.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
uno dos tres cuatro cinco
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
El agua.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Descripción Formas y colores Español Descripción Formas y colores

Hoy vamos a … aprender el vocabulario para formas y colores describir unas obras del arte de un pintor famoso (Miró) con formas y colores ©rh09

un círculo un punto un triángulo una línea un cuadrado una estrella un rectángulo una espiral un óvalo un ojo Say the words for the shapes and ask students to draw the shape they think it represents. They know the first 3 shapes already, some are cognates. Then reveal the answers again and get them to practise saying the shapes in pairs.

un círculo un punto un triángulo una línea un cuadrado una estrella un rectángulo una espiral un óvalo un ojo Introduce the colours with the shapes so that students realise the difference in position. They know the first 3 colours from earlier in the lesson, introduce the other colours after that.

¡Vamos a combinar los colores! + = + = + = + =

y Use this slide to get the whole class to call out the colours (in the order of the song and repeated exactly as in the song but without the music and without telling them it’s the song – see if one or two can guess where you’re heading with this activity!)

y y Chorus of yellow submarine with the pictures in the right order! y y

en el centro de arriba encima de a la izquierda a la derecha al lado de debajo de sobre Introduce and practise these positioning words – they have most of these (and more) on p.24 of their vocabulary books. abajo

{ Es It is No es It isn’t Hay There is No hay There isn’t Tiene It has No tiene It hasn’t got una línea unas líneas blanco/a/os/as negro/a/os/as amarillo/a/os/as rojo/a/os/as verde/s azul/es gris/es marrón/es naranja de color rosa violeta una espiral unas espirales una estrella unas estrellas un círculo unos círculos un cuadrado unos cuadrados un triángulo unos triángulos un punto unos puntos un óvalo unos óvalos un ojo unos ojos un rectángulo unos rectángulos Students will need a copy of this sheet to comment on the paintings but practise using this frame first by sentence-building a few sentences with them. 1969 – Sun Worshipper - Miró {

{ Es It is No es It isn’t Hay There is No hay There isn’t Tiene It has No tiene It hasn’t got una línea unas líneas blanco/a/os/as negro/a/os/as amarillo/a/os/as rojo/a/os/as verde/s azul/es gris/es marrón/es naranja de color rosa violeta una espiral unas espirales una estrella unas estrellas un círculo unos círculos un cuadrado unos cuadrados un triángulo unos triángulos un punto unos puntos un óvalo unos óvalos un ojo unos ojos un rectángulo unos rectángulos Students will need a copy of this sheet to comment on the paintings but practise using this frame first by sentence-building a few sentences with them. The lark’s wing Miró {

The following slides are all the different pictures that students can describe. If the shape is not recognisably anything they know, they should substitute the word ‘forma’ (shape) and describe its colour, position, size. You could choose to have them all do the same one as whole class at first or you could have laminated colour versions of all of the paintings and get them to do a painting in small groups or pairs. I think that this work should be spread over two lessons so that perhaps you get to the first whole class example by the end of lesson one, then recap the vocabulary at the start of lesson two and then proceed to describe the paintings. I think students in their pairs or small groups should practise describing their paintings so that they could do them orally from memory to the class. I think we might want to remove the real titles of the paintings at first?

Woman in front of the sun

Barbarian in the snow 1975

The captive 1969

1957 Moon Wall

And the bird flew off to the pyramids 1954

The mauve of the moon covers the green of the frog 1958

Homework Produce your own piece of art in the style of Miró Homework Produce your own piece of art in the style of Miró. Using these support sheets, write a description of your artwork in Spanish by the side. Use an A4 piece of white paper. At the end of the week you will present your piece of art to your group and you will assess each other’s work.