Describe los celebridades

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Reflexive Verbs.
Advertisements

La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
¿Cómo son las personas famosas?
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
1-5B El Restaurante. el camarero el mesero El Menú.
Pensar + Infinitive =To Plan Yo Pienso Tú Piensas ?Qué piensas llevar a la playa? ?Que piensas hacer en el mar? ?Que piensas llevar a.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Describe los celebridades Capítulo 5B (Follow-up to Tx 252, Act #4)
Describe los famosos Capítulo 5B (Follow-up to Text book 252, Act #4)
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Stating what you have, and describing physical features.
Semana 7 ¡Hoy es el 19 de septiembre! Hoy es lunes.
Title: El álbum familiar de _______.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
How do you say “to be” in Spanish? Hint: there are 2 ways
¡feliz cumpleaños tío! You are the first person to arrive at a new Mexican restaurant for your uncle’s birthday dinner. You decide to wait at the table.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Ser and Adjectives.
Vocabulary 5-B.
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Tapas Fill in the blank with an adjective:
Adjective Grammar Adjective Agreement.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
¡buenos días!.
1-5B El Restaurante.
Vocabulary 5-B.
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Hoy es miércoles el tres de octubre
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Vocabulary 5-B.
Ser Estar.
Describe a las personas con una frase completa.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Pre-write Part 1: State your name Me llamo Valerie.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Pre-write Part 1: tell the relationship of the person to you
Describe el pelo de las personas.
La familia The Family.
THE FAMILY IN THE HOME.
Present Tense -er and –ir verbs
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Describe los celebridades Capítulo 5B (Follow-up to Tx 252, Act #4)

For EACH celebrity “Family Member” do the following: Identify how you are related Describe height and hair color and length State the person’s age Describe the person’s personality in at least 2 adjectives. Tell something the person enjoys doing.

Ejemplo: Dr. Sal 1. Mi padre se llama Dr Sal. 2. Él es ni alto ni bajo, y tiene pelo corto, castaño, y un poco canoso. 3. Mi papá tiene cuarenta y cuatro años. 4. Dr Sal es ordenado y trabajador. 5. A él le gusta hablar en el altavoz.

Celebridad #1 1. 2. 3. 4. 5.

Celebridad #2 1. 2. 3. 4. 5.