AUZI BITXIA Jose Antonio Pagola BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
23 de noviembre de 2014 Solemnidad de Cristo Rey Mateo 25, 31 – 46 Red evangelizadora BUENAS NOTICIAS Difunde en el mundo la compasión. Pásalo José Antonio.
Advertisements

UN JUICIO EXTRAÑO (A) Mateo 25, 31 – 46 Solemnidad de Cristo Rey
Pazkoaldiko 2. Igandea (C) Joan 20,19-31 Jose Antonio Pagola Musika:BanSon.Amadeus 1 Aurkezp:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain.
De nuevo reunidos en el nombre del Señor Jesús. 17 de enero de
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B.Areskurrinaga HC
dos grupos de personas:
Jose Antonio Pagola Musika: Bach. Aria de la Suite en Re.
El Juicio Final Mateo 25,31-46.
Musika:Éxodo: aurkezpena:B.Areskurrinaga HC; euskaraz:D.Amundarain
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Jose Antonio Pagola Presentación:B.Areskurrinaga HC
Egiaren Testiguaren aurrean
Jose Antonio Pagola 2016ko urriaren 2a Urteko 27. igandea C
XABI ETA OTSOA.
Aurkezpena:B.Aresksurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Musika: Bach
AZUKREA.
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Zu... Testua: Patxi Loidi. Aurkezpena Asun Gutiérrez. Musika: Beethoven. Sinfonia 2. zk. Larguetto.
kexa, esker ona, gure sentimendu eta uste osoa adieraztea.
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABAK EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
EUKARISTIA Montserrateko san Benet-eko Mojak.
PAZKOKO 4. IGANDEA B Zikloa
PAZKOKO 6. IGANDEA B zikloa
BITARTEKARITZA.
Montserrateko Beneditar alabak.
De nuevo reunidos en el nombre del Señor Jesús 17 de enero de
Juntos cantando la alegría de vernos unidos en la fe y el amor, juntos sintiendo en nuestras vidas la alegre presencia del Señor.
De nuevo reunidos en el nombre del Señor Jesús. 17 de enero de
Erruki, Jauna. Kristo, erruki..
erabilera oker edo badaezpadakoak
Doinua: Bingenen Hildegarda
PAZKOKO 7. IGANDEA “Qui sedes ad dexteram Patris” entzuten dugula,
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B.Areskurrinaga HC
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABA EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
JAUNAREN BATAIOA Bachen si minorreko Mezaren Gloriako “Qui tollis peccata mundi” (3’18) doinuak grazia bekatua baino indartuagoa dela gogoraraztera gonbidatzen.
PAZKOKO 5. IGANDEA B Zikloa
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Mendelssohn-en “Surrexit Pastor bonus” (9’27). Montserrateko eskolania
Montserrateko Beneditar alabak.
PAZKO GAUA 2014 Doinua: Bachen si minorreko “Et Resurrexit”
Jose Antonio Pagola Musika: Envía tu Espíritu-Madurga
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
GURUTZE SANTUAREN GORALPENA 2014
ZATOZ ESPIRITU SANTUA zatoz zatoz.
MARIA: mirabea erromesa.
Izan zaitezte errukitsuak!
16. IGANDEA B Zikloa URTEKO
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
19. IGANDEA B Zikloa URTEKO
INGURU NATURALA IZENA : DATA : EKAITZA ITSASOAN.
Hirutasun Guztiz Santua C Zikloa
Jesusen Nekaldia.
6. Igandea B zikloa URTEKO
PAZKO DEIA.
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
SEME, NIREA DEN GUZTIA ZEUREA DA
Petri eta S. Paulo - Erroma
Marcel Olm-en “Pie Jesu” entzuteak Jesusen ondoan jartzen gaitu
ETA ORAIN BERA ERE GALDURIK DABIL
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
Izan zaiteze errukitsuak!
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Apoyamos a nuestras misiones
Apoyamos a nuestras misiones
Transcripción de la presentación:

AUZI BITXIA Jose Antonio Pagola BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea Zabaldu errukia munduan. Bidali hau 2014ko azaroaren 23an Kristo Errege Eguna Mateo 25,31-46 Musika: Exodo Aurkezpena:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain

Iturriek ez dute dudarako biderik ematen. Laguntza-premian ikusten dituenei emanik bizi da Jesus. Ezin egin du ezikusiarena. Ez da sufrimenik bere egin ez duenik.

Bat egin du txikienekin eta ezgaituenekin, eta ahal duen guztia egin du haientzat.

Errukia du Jesusek lehenengo gauza Errukia du Jesusek lehenengo gauza. Horixe dugu Jainkoaren antzeko izateko modu bakarra: «Izan errukitsu, zuen Aita errukitsu den bezala».

Zer harritzekorik, Azken Auziaz hitz egitean, gure bizitza eta harekin guk bat egin izana juzgatzeko, Jesusek azken irizpide erabakigarritzat errukia eman izate horretan?

Zer harritzekorik historiako pobre eta zoritxarreko guztiekin Jesus bat eginik agertu izate horretan?

Mateoren kontakizunaren arabera, «nazio guztiak» aurkeztuko dira Gizonaren Semearen, hau da, Jesusen, errukitsuaren, aurrean.

Ez da bereizketarik egingo «herri hautatuaren» eta «herri paganoaren» artean.

Zer egin dugu sufritzen bizi izan diren guztiekin? Ez da ezer esaten erlijio eta kultu desberdinez. Oso gauza gizatarrez, guztiek ulertzen dituztenez, hitz egiten da hor. Zer egin dugu sufritzen bizi izan diren guztiekin?

Ebanjelaria ez da luzatu, berariaz, auziaren xehetasunak deskribatzen. Elkarrizketa bikoitza nabarmendu du, gure orainaz argi handia dakarrena, eta sufritzen ari direnekin jokatzeko, azken batean, bi modu daudela ikusi ahal izateko, begiak irekitzen dizkiguna: errukitu eta lagundu edo ezikusiarena egin eta hor konpon esan.

Pobre eta premiadun guztiekin bat egina den Epailea da mintzo dena: «Nire haurride txiki hauetako bati lagundu zenioten bakoitzean, neuri egin zenidaten».

Premian dagoen bati laguntzeko hurbildu direnak, harengana dira hurbildu. Horregatik, haren alboan egongo dira erreinuan: «Zatozte nire Aitaren bedeinkatuok».

Ondoren, errukirik gabe bizi izan direnei mintzo zaie: «Nire haurride txiki hauetako bati lagundu ez zenioten bakoitzean, neuri ukatu zenidaten».

Bidezkoa da orain esaten diena: Sufritzen ari direnengandik apartatu direnak, Jesusengandik dira apartatu. Bidezkoa da orain esaten diena: «Alde nigandik». Segi zeuen bidean.

Orain ari gara geure bizia erabakitzen. Orain berean hari gara geure bizia jokatzen. Ez da zertan egon auzi baten zain. Orain ari gara sufritzen ari direnengana hurbiltzen edo haiengandik urruntzen. Orain ari gara Kristogana hurbiltzen edo harengandik urruntzen. Orain ari gara geure bizia erabakitzen.

UN JUICIO EXTRAÑO   Las fuentes no admiten dudas. Jesús vive volcado hacia aquellos que ve necesitados de ayuda. Es incapaz de pasar de largo. Ningún sufrimiento le es ajeno. Se identifica con los más pequeños y desvalidos y hace por ellos todo lo que puede. Para él la compasión es lo primero. El único modo de parecernos a Dios: «Sed compasivos como vuestro Padre es compasivo». ¿Cómo nos va a extrañar que, al hablar del Juicio final, Jesús presente la compasión como el criterio último y decisivo que juzgará nuestras vidas y nuestra identificación con él? ¿Cómo nos va a extrañar que se presente identificado con todos los pobres y desgraciados de la historia? Según el relato de Mateo, comparecen ante el Hijo del Hombre, es decir, ante Jesús, el compasivo, «todas las naciones». No se hacen diferencias entre «pueblo elegido» y «pueblo pagano». Nada se dice de las diferentes religiones y cultos. Se habla de algo muy humano y que todos entienden: ¿Qué hemos hecho con todos los que han vivido sufriendo? El evangelista no se detiene propiamente a describir los detalles de un juicio. Lo que destaca es un doble diálogo que arroja una luz inmensa sobre nuestro presente, y nos abre los ojos para ver que, en definitiva, hay dos maneras de reaccionar ante los que sufren: nos compadecemos y les ayudamos, o nos desentendemos y los abandonamos. El que habla es un Juez que está identificado con todos los pobres y necesitados: «Cada vez que ayudasteis a uno de estos mis pequeños hermanos, lo hicisteis conmigo». Quienes se han acercado a ayudar a un necesitado, se han acercado a él. Por eso han de estar junto a él en el reino: «Venid, benditos de mi Padre». Luego se dirige a quienes han vivido sin compasión: «Cada vez que no ayudasteis a uno de estos pequeños, lo dejasteis de hacer conmigo». Quienes se han apartado de los que sufren, se han apartado de Jesús. Es lógico que ahora les diga: «Apartaos de mí». Seguid vuestro camino… Nuestra vida se está jugando ahora mismo. No hay que esperar ningún juicio. Ahora nos estamos acercando o alejando de los que sufren. Ahora nos estamos acercando o alejando de Cristo. Ahora estamos decidiendo nuestra vida. José Antonio Pagola