Introduction to World Communities Family Project

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Los paises hispanohablantes
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hispanic Heritage Month 2014 Español 2 Honores. After completing this unit I will be able to… 1.Explain the history of Hispanic Heritage Month. 2.Explain.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is today, Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
¡Feliz día de los Muertos!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a.
Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Sept. 26 – Sept. 30 Monday Take Six weeks test Write voc. with information on voc. Pag. for Ch illustrations 10 phrases or/and words.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Español 2 8 de septiembre de 2016.
1.) Percepción estereotípica del pasado
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
¿Qué es Book Trust? Una organización sin fines de lucro dedicada a la lectura a nivel nacional. Su asociación con Scholastic impulsa sus operaciones.
Dr. Herbert N. Richardson 21st Century School
sección escuchada del examen final del primer semestre
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Family Culture- Graphic representation
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
¡Feliz día de los Muertos!
Authentic Assessment Examples
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
You will be working in pairs
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
El país de México The country of Mexico.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
You will make a presentation about your family
Review for Chapter 5 Test
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Hispanic Heritage Month Extravaganza at Poinciana High
Development of the concert programme
Possessive de construction
Tell what each person is going to do, based on the picture.
THE FAMILY IN THE HOME.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Introduction to World Communities Family Project The students and families of class 301 and 302 are working on a home project highlighting the importance of the family history and culture! Task: The students will design a project on poster board or a tri-fold board. The students will select the country that their family is from. On the board include the following: A title with the country’s name, your name, and class The county’s flag and a map of where the country is located Writing and/or pictures about the country’s traditions, food, clothing, dances, weather, sports, and music Write about special traditions you and your family celebrate Parents will be invited to come in and take part in the presentations to the class

Introducción a las comunidades mundiales Proyecto familiar Los estudiantes y familias de la clase 301 y 302 van a trabajar en un proyecto multicultural donde van a enfatizar la importancia de la historia familiar y su cultura. Trabajo: Los estudiantes van a diseñar un proyecto en un cartel, cartulina (con tres secciones). Ellos van a elegir el país de origen de su familia o quizás otro de interés. En el poster incluye: El titulo con el nombre del país, el nombre del estudiante y clase. La bandera del país y un mapa donde esta ubicado. Escribe o muestra visuales (apropiados) acerca de las tradiciones, comida, vestimenta, bailes, deportes, música o clima. Escribe acerca de las tradiciones que tu familia y tu celebran en tu hogar. Los padres van a ser invitados a que sean parte de la presentación en la clases de los proyectos.