Hoy es lunes 23 octubre 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Advertisements

Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Subject Pronouns Capitulo 2A S UBJECT : In a sentence, the person or thing that performs an action or is being described. In other words, a subject is.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Capitulo 1 Vocabulario.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Asking names… ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama, Usted? ¿Cómo se llama, él? / ¿Quién es él? ¿Cómo se llama, ella? / ¿Quién es ella?
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Tarea de hoy: WORK ON ALPHABET BOOKS Make a list of all letters and the objects you will use to illustrate the letters. Have you turned in your syllabus?
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Subjects & verbs Capítulo uno.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es lunes 16 octubre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Complete the following sentences using the word bank.
Los Pronombres Personales
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Hoy es miércoles 11 octubre 2017
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
SEGUNDO PASO (A que hora…
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Gramática 1 SUBJETOS Y VERBOS Ch. 1 - Subjects and Verbs.
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Write in Spanish (See pag 96)
Subject pronouns.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Using Verbs.
Lección 1.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Question Formation Spanish I Page 52.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Ch. 1 Gramática 1 Sujetos y verbos
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes 23 octubre 2017

Can you write the correct time in Spanish? 08:30 am 07:15 pm 10:45 pm BELL WORK Can you write the correct time in Spanish? 08:30 am 07:15 pm 10:45 pm

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar los sujetos y los verbos en las oraciones. I can identify subjects and verbs in sentences

SUJETOS Y VERBOS SUBJECTS AND VERBS In English, sentences have a subject and a verb. The subject is the person or thing that is being described or is doing something. The verb is the action word like run or sing, or a word like am, is, or are that links the subject to a description. Mrs. Cuartero is my teacher She is from España In Spanish, sentences also have a subject and a verb. La señora Cuartero es mi profesora Ella es de España

SUJETOS Y VERBOS SUBJECTS AND VERBS Both English and Spanish use nouns as subjects. Nouns can be replaced with pronouns. Some examples of Spanish pronouns you have seen are él, ella, tú and usted. Juan es un compañero de clase - Él es mi mejor amigo Juan is a classmate - He is mi best friend

SUJETOS Y VERBOS SUBJECTS AND VERBS English sentences always have a subject or a subject pronoun. But in Spanish the subject or the subject pronoun can be left out if everyone knows who you are talking about. Juan es mi amigo- Él es de España Juan es mi amigo- Es de España

Actividades Abrid el libro por las páginas 12 y 13 Realizad las actividades 13 y 14.

Actividades Actividad 15 Use at least three sentences from the Word box to write a description of one of the people pictured below. Read your description aloud to your partner He or she will guess which person you have just described. Then switch roles.

Hoy es martes 24 octubre 2017

BELL WORK Can you write the correct time in Spanish? 6:10 am Son las seis y diez de la manana 04:15 pm Son las cuatro y cuarto de la tarde 11:45 pm Son las doce menos cuarto de la noche

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo realizar un repaso sobre todo lo que aprendido en el capítulo 1. I can do a review about all I have learnt in chapter 1

Palabras nuevas Amiga, amigo Friend Por favor Please Gracias Thank you De nada You are welcome Hasta luego See you later Hasta mañana See you tomorrow Hasta pronto See you soon Nos vemos See you Tengo que irme I have to go Fotocopy with word bank. Hoja de actividades: What´s your name?

Shared instruction Grammar review (page 34).

Guided practice Actividades Abrid el libro por las páginas 32 y 33 Realizad las actividades 1, 2, 3, 4 y 5.

Independent practice Work independently applying what they have learned in Chapter 1 doing exercises about vocabulary and grammar (Spanish sheets).

Hoy es miércoles 25 octubre 2017

Hoy es jueves 26 octubre 2017

Can you say the Spanish expression for…? BELL WORK Can you say the Spanish expression for…? Speaking about your age Speaking about the place you live in

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo dar información sobre mí mismo: nombre, edad, domicilio, cumpleaños y gustos. I can give information about myself: name, age, where I live, birthday and likes. Puedo crear un poster y un voki con información sobre mí mismo: nombre, edad, domicilio, cumpleaños y gustos. I can create a poster and a voki giving information about myself: name, age, where I live, birthday and likes.

Actividad 1 Which sentences do you use in English for introducing yourself? The name: My name is… The age: The place where you live: Your birthday: Your likes: Your dislikes: 5 minutos

Actividad 2 Search the Internet looking for the Spanish expressions for saying: The name: Me llamo… The age: The place where you live: Your birthday: Your likes: Your dislikes: What you want to be in the future: 10 minutes

Actividad 3 Copy and complete: Me llamo……… Tengo ………..años Vivo en………… Mi cumpleaños es………….. Me gusta……………. No me gusta……………….. Quiero ser………… Mi profesora se llama……… 10 minutes

Actividad 4 Share your information with a partner. Me llamo……… Tengo ………..años Vivo en………… Mi cumpleaños es………….. Me gusta……………. No me gusta……………….. Quiero ser………… Mi profesora se llama………

Actividad 5 Read your information to the rest of the class. Me llamo……… Tengo ………..años Vivo en………… Mi cumpleaños es………….. Me gusta……………. NO me gusta……………….. Quiero ser………… Mi profesora se llama………

Actividad 6 Complete the following poster with your information. Color the poster.

VOKI https://www.voki.com/site/myVoki

Hoy es viernes 27 octubre 2017

Can you say the Spanish expression for…? BELL WORK Can you say the Spanish expression for…? Speaking about your likes Speaking about your birthday

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo presentarme dando información sobre mi nombre, edad, domicilio, cumpleaños y gustos. I can present myself giving information about the name, age, where I live, birthday and likes.

VOKI PRESENTACIONES

PRESENTACIONES PERSONALES

Exit ticket Write one paragraph about yourself including information about: Your name: Me llamo… Your age: The place where you live: Your birthday: Your likes: Your dislikes: What you want to be in the future: