Grupos-Biografías de artistas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es martes, el diez de septiembre
Advertisements

¡vamos a describir el arte!
El Arte.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
El Greco Nació en Grecia Escultor y pintor del renacimiento de España. Su obra más famosa “La Vista del Toledo” España.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
30 DE SEPTIEMBRE. PARA EMPEZAR (IN YOUR NOTEBOOK) MATCH THE PERSON AND DESCRIPTION 1. this artist was a muralist 2. painted a lot of self portraits; married.
Las caras en el arte hispano
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Calentamiento- 12/5/14 Contesta las preguntas; usa el futuro simple: 1) ¿Dónde irás este verano? 2) ¿Qué tipo de carro tendrás cuando eres un adulto?
El arte. Trabajo de investigación You will choose one of the following works of art to investigate and write a 3 page paper en español which explains.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
AVENTURA MÉXICO Una reunión de cuatro artistas hispanos You will use four finger puppets to carry on a conversation between four famous Hispanic artists.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
18 de noviembre Notebook quiz Thursday! -notes on comparisons, superalatives, casa, quehaceres, affirmative tu commands, present progressive -A Dios.
Dalí: La persistencia de la memoria miro Rompecabezas de####### Yo/ mirar.
¡Pone un dibujo! As we have done in the past, read the statement on each slide, and use Google Images or Clip Art to visually represent each statement.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
“Dutch Interior II” (1928), Joan Miró
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
El Arte Hispánico 9 Obras Grandes.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
El 3 mayo de Francisco Goya La Duquesa de Alba.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Día número 53—español 1 El 2 de noviembre
My capitol and country_____________________________________
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Esp.4 Tema 2-la inmigración
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
MI CIUDAD (insert name of city here)
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Proyecto: La rutina diaria de mi familia
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
Writing Prompts.
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
una búsqueda del tesoro
You will make a presentation about your family
Regular -AR Verbs Pág. 100.
El Quitasol - The Parasol Francisco de Goya 1777
Los Pronombres.
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
4.2 Pirámides de Comida el 1 de diciembre.
MI CIUDAD (insert name of city here)
GO verbs.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
To insert audio you need to be on that slide
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Transcripción de la presentación:

Grupos-Biografías de artistas 1. Go to wiki, click on bio of your group’s assigned artist or find sites of your own 2. Each group member take on at least one category to research: Su vida Su obra/arte-incluye el título de su obra más famosa Un descripción de su obra más famosa Su inspiración *All categories MUST be covered! Su influencia Algo más que es interesante sobre su vida 3. Include image of your artist and examples of their works of art 4. Share w/each group member and Ryko on Google Slides Artist’s name H#7 @andrea.rykovich@thompsonschools.org Short, sweet, bullet points, paraphrase EN ESPAÑOL no complete sentences/paragraphs! *Due: Friday 11/3 *You and your classmates are creating the QUIZ you will be taking over each artist on Monday, 11/6

Los grupos: Grupo #1: Diego Velázquez-Pepper, Cheyenne, Casady, Aspen Grupo #2: Fernando Botero-Ivy, Rowan, Abbi, Brooke Grupo #3: Salvador Dalí-Katie, Tony, Andrés, Julian Grupo #4: Pablo Picasso-Kaitlin, Bethany, Celsey, Kimberly, Grupo #5: Joan Miró-Kaylee, Stuart, Sam, Elizabeth, Olivia Grupo #6: Frida Kahlo-Addi, Lauren, Antonio, Trent Grupo #7: Diego Rivera-Jasmine, Fiona, Tori, Daria *Shelby, Bella (ABSENT)