El secreto de los signos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
LOS JUEGOS DE MESA UN PROYECTO PARA LA CLASE DE ESPAÑOL –FS4
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Do Now.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Number and Gender of Nouns in Spanish Número y Género de los Nombres en Español POP-UP GAME JUEGO.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Subject Pronouns and Ser
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¿Qué sabes tocar?.
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Subject Pronouns and Ser
Descripción Formas y colores
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Los animales de Australia
The present tense of ir and jugar
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Martes, el 27 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Question Formation Spanish I Page 52.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
En la tienda / en el mercado
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Saquen la hoja de práctica
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

El secreto de los signos El mundo aborigen El secreto de los signos

El mundo aborigen El secreto de los signos This PowerPoint contains: Slides 3 to 19: a general presentation of Australian Aboriginal symbols, followed by vocabulary with sound files. Slides 20 to 21: teacher’s notes for suggested extended activities. Slides 22 to 30: Australian Aboriginal symbols cards to support suggested activities.

¿Qué es esto? Los rastros de un emú un emú

¿Qué es esto? Los rastros de una zarigüeya Una zarigüeya

¿Qué es esto? un canguro Los rastros de un canguro

¿Qué es esto? una estrella

¿Qué es esto? nubes

¿Qué es esto? la luna

¿Qué es esto? la lluvia

¿Qué es esto? Un campamento

¿Qué es esto? Un camino entre 2 campamentos

¿Qué es esto? un hombre una mujer Un hombre o una mujer

¿Qué es esto? una familia

¿Qué es esto? montañas

¿Qué es esto? un bumerán

¿Qué es esto? una lanza

Vocabulario (1) A sign Un signo A symbol Un símbolo An emu Un emú Un rastro Los rastros de un emú Una zarigüeya Un canguro A sign A symbol An emu A track Emu tracks A possum A kangaroo

Vocabulario (2) Una estrella Un nube La lluvia La luna Un campamento Un camino Un camino entre 2 campamentos Una montaña A star A cloud Rain The moon A campsite A path A path between 2 campsites A mountain

Vocabulario (3) Un hombre Una mujer O Una familia Un bumerán Una lanza A man A woman Or A family A boomerang A spear

El secreto de los signos Teacher’s notes (1) These resources aim at introducing some of the most common Aboriginal symbols. El mundo aborigen – el secreto de los signos PowerPoint, includes illustrations, with vocabulary and sound files, as well as the corresponding Aboriginal symbols. Once your pupils are familiar with the vocabulary (in writing and/or orally), you can use the document: El mundo aborigen – el secreto de los signos – dibuja, has ganado. You can use the mini cards in different ways: - Dibuja, has ganado (Draw and you win - Pictionary) Cut up 2 sets of cards with the Spanish words only (if you have more pupils than cards, it’s ok to have several times the same cards, or replace some cards in the bags as you go along). Organise your pupils in 2 teams, each team in a line, facing a board where they’ll be able to draw. The first member of each team picks a card in their respective bags, and has to draw the Aboriginal symbol corresponding to the Spanish word. Give 2 points for the person who draws correctly and finishes first, and 1 point to the other team, if their drawing is correct. Continue until each pupil has had a go.  

El secreto de los signos Teacher’s notes (2) - Mímica … (mime) You can use the cards with symbols only or cards with words only. Same principle as suggestions from Teacher’s notes (1) but this time, each pupil has to try and mime the symbol they have and their team members have to say the word in Spanish. - Escucha … (listen) If you want your pupils to practise their listening and reading skills, you can play the game by writing all the Spanish words for the symbols, randomly, on a board. 2 teams lined up. You read a word. The first person to circle the correct word on the board gets a point for their team. - Escribe …. (write) If you want your pupils to practise their writing skills, you can play the game with a team member picking a card with the Spanish word from the bag, they have to read it and another team member has to write the word correctly on the board.

Los rastros de una zarigüeya Una lanza Un bumerán Las montañas Una familia Un hombre o Una mujer Los rastros de una zarigüeya

Un camino entre dos campamentos Los rastros de un canguro Un campamento Un camino entre dos campamentos La lluvia La luna Los rastros de un emú Los rastros de un canguro

Las nubes Una estrella

Los rastros de una zarigüeya Una lanza Un bumerán Las montañas Una familia Un hombre o una mujer Los rastros de una zarigüeya

Los rastros de un canguro Un campamento Un camino entre dos campamentos La lluvia La luna Los rastros de un emú Los rastros de un canguro

Las nubes Una estrella