Ricitos de Oro y los tres osos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
Advertisements

Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Hoy es miércoles. Es el 6 de noviembre del ¿Cuándo se usa el pretérito y el imperfecto? ¿Comprendes el cuento “Ricitos de oro”? PARA HACER AHORA:
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Algunos objetos básicos y los colores
Los Verbos Reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
İBienvenidos! Come in and find your name on the desk. Fill out the white information sheet. Take home and have parents fill out the back.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Pretérito e imperfecto Día feb 2016 Gramática española SPAN 4351 Harry Howard Tulane University.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Tener Idioms [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación es interactiva… ] [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Look at the pictures for one minute and mention as many objects (in English) as you can.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Calentamiento Translate: *We are smart.
Calentamiento Escribe una conversación básica. Necesita tener 6 líneas mínimo.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Copyright © 2015 Martina Bex ● www. martinabex
TENER to have =_____________.
Preparación para el Examen 4A
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Imperfect of ser and haber
First Grade Dual High Frequency Words
Ricitos de Oro y los tres Osos
La rutina diaria – los verbos reflexivos
Expressing likes and dislikes.
VILLANCICOS Carols.
The Colors of las Posadas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Last night I surfed the internet 2 I get on well with my parents 3
21 Es el 14 de octubre. The Verb gustar
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Juan y las habichuelas mágicas
Las Preposiciones martes el 28 de junio
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hoy es jueves el quince de noviembre
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
The Verb gustar By Jami Sipe.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Imperfect of ser and haber
Me encantaría….
ANTE TODO In Lección 13, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive.
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Taller de Comunicación Alternativa
¿Qué tomas para el desayuno?
Las emociones.
Prepositions.
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? Hi, my name is Juan Gabriel Torres I practice many sports. I love soccer and swimming.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Question Words.
Vocabulario: Variaciones
Transcripción de la presentación:

Ricitos de Oro y los tres osos

Ricitos de Oro y los tres osos This PowerPoint contains: Slides 3 to 5: Spanish script for each slide, with an English translation. Slide 6 to 39: a copy of each illustration appearing in the animations. They can be used as flashcards for storytelling and sequencing.

Script and Translation (1) Ricitos de Oro y los tres osos Esta es Ricitos de Oro. Ricitos de Oro entra en el bosque. ¡Oh, mirad! Una casa. Ricitos de Oro llama a la puerta. ¡Toc, Toc! En la casa, hay una mesa. Sobre la mesa, hay tres tazones. Hay un tazón grande con sopa. Ricitos de Oro prueba la sopa. ¡Puaj! ¡No está buena! Hay un tazón mediano con sopa. Hay un tazón pequeño con sopa. ¡Ñam, ñam! ¡Está buena! Ricitos de Oro se toma la sopa. Goldilocks and the Three Bears Here is Goldilocks. Goldilocks goes into the forest. Oh, look, a house! Goldilocks knocks on the door. Knock, Knock, knock… In the house, there is a table. On the table, there are three bowls. There is a big bowl of soup. Goldilocks tastes the soup. Yuck! This is not good…! There is a medium sized bowl of soup. There is a little bowl of soup. Yum, yum!! This is good…! Goldilocks eats the soup. home

Script and Translation (2) En la casa, hay tres sillas. Hay una silla grande. Hay una silla mediana. Hay una silla pequeña. Ricitos de Oro se quiere sentar en una silla. ¿Le gusta la silla grande? ¡No! ¿Le gusta la silla mediana? ¡No! ¿Le gusta la silla pequeña? ¡Sí, le gusta la silla pequeña! En la casa, hay tres camas. Hay una cama grande. Hay una cama mediana. Hay una cama pequeña. Ricitos de Oro está cansada. ¿Le gusta la cama grande? ¡No! ¿Le gusta la cama mediana? ¡No! ¿Le gusta la cama pequeña? ¡Sí, le gusta la cama pequeña! In the house, there are three chairs. There is a big chair. There is a medium sized chair. There is a little chair. Goldilocks would like a chair (would like to sit down). Does she like the big chair? No! Does she like the medium sized chair? No! Does she like the little chair? Yes, she likes the little chair!! In the house, there are three beds. There is a big bed. There is a medium sized bed. There is a little bed. Goldilocks is tired. Does she like the big bed? No!! Does she like the medium sized bed? No!! Does she like the little bed? Yes, she likes the little bed! home

Script and Translation (3) Goldilocks is in the little bed. She is now sleeping… ZZZZZZZZZZZZZZZZZ The bear family return home. Here is daddy bear. Here is mummy bear. Here is baby bear. The bears enter the bedroom. Baby bears looks at the little bed. Daddy, mummy, someone is in my bed!! Goldilocks wakes up. She sees the bears. Oh no, she is frightened… Goldilocks runs… Goodbye Goldilocks! Ricitos de Oro está en la cama. Ahora, está dormida. Zzz zzz zzz La familia Oso regresa a casa. Este es el papá Oso. Esta es la mamá Oso. Este es el bebé Oso. La familia Oso entra en el dormitorio. El bebé Oso mira en la cama pequeña. ¡Papá! ¡Mamá!, Hay alguien en mi cama. Ricitos de Oro se despierta. Ve allí a los tres osos. ¡Oh no, está asustada! Ricitos de Oro corre. ¡Adiós Ricitos de Oro! home

Flashcards illustrations by: Louise Christie home