Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

¿Cómo es tu casa? comfortable moderna old-antique fea enormous nueva
La Casa. El Apartamento El Baño La Cocina El Comedor.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Hazlo ahora el 9 de febrero
Unidad 5, Lección 1 Español 2
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Conjugate for the impersonal/passive SE and tell which is being used: Impersonal or passive 1.(cree) que la vida estudiantil es muy fácil. 2.(cometer)
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
If you use computer #9 come see me.. ALC 44 Escribe los números ordinales en orden. Cuarto Décimo Noveno Octavo Primero Quinto Segundo Séptimo Sexto Tercero.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 60 Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce. Please sit in the correct desk and please make sure your ear buds are put away, that means, they.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 59 ¿Qué hay en la casa? ALC 59 Hoy es viernes el 7 de marzo de dos mil catorce. Identifica los seis cuartos de acuerdo a las descripciones. Usen.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quasimodo: Correct the sentences Yo compro lo. ▫Yo lo compro. Ellos quieren las comprar. ▫Ellos quieren comprarlas. Nosotros estamos leiendolo. ▫Nosotros.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 15 de octubre del 2015 ¿Cuál es tu cuarto favorito? ¿Por qué? Propósito # 13: ¿Qué comes tú?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Bellringer 3/20 8 days til break! There is at least one mistake in each sentence. Write the sentence correctly, then say what it means. 1. Mis primos es.
Para empezar Hoy es lunes el dos de diciembre Objetivo- Repasar las partes y los cuartos de la casa. Discutir las locaciones de las casas. Compare the.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Capítulo 6B ¿Cómo es tu casa? What is your house like? español 3-4 Cuarta hora y sexta hora Profe Gittins.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
En mi Casa Unidad 5 A.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
La fecha es el 6 de octubre del 2014
601 Pd. 8 rm. 209 Copy and complete the following work in your notebooks. Continue exactly where we left off yesterday This work will be checked TOMORROW!!
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Los muebles.
Mis amigos y Los Adjetivos
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
OV7 - Enloquéceme.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 17 de octubre del 2016
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 19 de octubre del 2016
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Hoy es lunes el siete de octubre
¡BIENVENIDOS/AS A CLASE!
Bellringer 10/3 There is one mistake in each sentence. Write each correctly, then say what it means. 1. Mis primos es feos. 2. Mi madre es alto. 3. ¿Es.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy es jueves el quince de noviembre
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Yo/dormitorio/habitación Mi padre/cocina Mi hermano/ sala
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce. ALC 60 Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce.

ALC 60 Write the levels of an apartment building in order from the lowest level to the highest. el cuarto piso el décimo piso el novena piso el octavo piso el primer piso el quinto piso el segundo piso el séptimo piso el sexto piso el sótano el tercer piso la planta baja

Las respuestas el sótano la planta baja el primer piso el segundo piso el tercer piso el cuarto piso el quinto piso el sexto piso el séptimo piso el octavo piso el novena piso el décimo piso

Bienvenida. Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce. ¿Qué tiempo hace? Hace sol. ¿Cómo estás? Estoy alegre. ¿Dónde está tu dormitorio? Mi dormitorio ¿Cómo se dice main floor en español? (la planta baja) Escribe el tiempo en el cuadro del objetivo de hoy. Marca el tiempo con un marcador.

Los objetivos Content objective I can write the basic unit vocabulary correctly and understand what Spanish architecture is. Language objective I can spell the basic vocabulary words correctly after I identify them I can place the furniture, appliances in the correct rooms on my Cornell Notes. I can use the basic vocabulary and make sentences with them. I can use the internet to learn the different types of Spanish architecture and add them to my Cornell notes.

Unit vocabulary. FYI The unit vocabulary are the basic words necessary to communicate in spoken and written form. You are to be able to identify and say the words with the correct pronunciation. You are to be able to identify and write the words correctly without any spelling mistakes. You are to be able to use the words in a written paper as well as carry on a conversation using the vocabulary to describe the house.

Saca una hoja de papel para la asignación y escribe la información abajo. # nombre/apellido lunes el 10 de marzo, 2014 español pd. El vocabulario básico

Por favor numera el papel de 1- 20 Escribe el objeto en la foto correctamente. Hay que incluir el, la, los o las Verificar y corregir el deletreo. Si está bien, = . Si está encorrecto, márcalo con un marcador.

Los objetivos Content objective I can write the basic unit vocabulary correctly and understand what Spanish architecture is. Language objective I can spell the basic vocabulary words correctly after I identify them. I can place the furniture, appliances in the correct rooms on my Cornell Notes. I can use the basic vocabulary and make sentences with them. I can use the internet to learn the different types of Spanish architecture and add them to my Cornell notes.

1

La mesa

2

El retrete, el inodoro, la taza de baño, el aseo

3

El lavaplatos

4

La lavadora o la máquina de lavar

5

El refrigerador

6

El sofá

7

La silla

8

la secadora, la máquina de secar

9

El sillón

10

La lámpara

11

El lavabo o lavamanos

12

El espejo

13

La tina

14

El horno o la estufa

15

La ducha

16

El fregadero/el lavaplatos

17

El piano

18

El balcón

19

Las escaleras

El corridor

Los objetivos Content objective I can write the basic unit vocabulary correctly and understand what Spanish architecture is. Language objective I can spell the basic vocabulary words correctly after I identify them. I can place the furniture, appliances in the correct rooms on my Cornell Notes. I can use the basic vocabulary and make sentences with them. I can use the internet to learn the different types of Spanish architecture and add them to my Cornell notes.

Cornell Notes Title = La casa EQ = What are the differences and similarities between an apartment and a house?

Chunk 1 La casa

Dibuja una casa de tres pisos. Un piso debe ser un sótano.

Dibuja una casa de tres pisos. Un piso debe ser un sótano. Identifica los tres pisos

Dibuja una casa de tres pisos. Un piso debe ser un sótano. Identifica los tres pisos El sótano La planta baja El primer piso

Chunk 2 El apartmento

Dibuja un edificio de apartmentos de 11 pisos.

Dibuja un edificio de apartmentos de 11 pisos. Identifica los pisos del apartmento.

Los pisos de un edificio la planta baja el primer piso el segundo piso el tercer piso el cuarto piso el quinto piso el sexto piso el séptimo piso el octavo piso el novena piso el décimo piso

Discuss with a partner. What is different between a house and an apartment?

¿Cómo se dice…? 10th 7th 4th 1st Main floor 9th 5th 3rd 8th 6th 2nd basement

Chunk 3 La sala

Chunk 3 list 4 items that you would find in a sala.

Chunk 3 list 4 items that you would find in a sala. Draw the items.

Chunk 4 La cocina

Chunk 4 list 4 items that you would find in a cocina.

Chunk 4 list 4 items that you would find in a cocina. Draw the items

Chunk 5 El dormitorio

Chunk 5 list 5 items that you would find in a dormitorio.

Chunk 5 list 5 items that you would find in a dormitorio. Dibuja las cosas del dormitorio.

Chunk 6 El baño

Chunk 6 list 5 items that you would find in a baño.

Chunk 6 list 5 items that you would find in a baño. Dibuja las cosas del baño.

Give your partner a room and have them tell you what would be in that room.

Los objetivos Content objective I can write the basic unit vocabulary correctly and understand what Spanish architecture is. Language objective I can spell the basic vocabulary words correctly after I identify them I can place the furniture, appliances in the correct rooms on my Cornell Notes. I can use the basic vocabulary and make sentences with them. I can use the internet to learn the different types of Spanish architecture and add them to my Cornell notes.

Las frases Choose 7 vocabulary words. If you misspelled any, make sure they are included. Write 7 sentences. Each sentence is to have a vocabulary word in it. A sentence is to be made up of a minimum of six words. Underline the vocabulary word.

Los objetivos Content objective I can write the basic unit vocabulary correctly and understand what Spanish architecture is. Language objective I can spell the basic vocabulary words correctly after I identify them I can place the furniture, appliances in the correct rooms on my Cornell Notes. I can use the basic vocabulary and make sentences with them. I can use the internet to learn the different types of Spanish architecture and add them to my Cornell notes.

Back to the Cornell Notes

Chunk 7 Spanish Architecture

Work with a partner or in small groups to access the internet.

What are at least nine main Spanish architectural elements? Use the words in bold to define your search. Write the information on your Cornell Notes.

Assignment paper. As an architect you have been asked to design a Spanish style home. What would it include and what would it look like? Draw and label what each architecture element using the information you got from the internet.

Design a home. Bring a ruler and colored pencils next time.