Memoria Retos de diseño.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Arquitectura de Computadores I
Advertisements

Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Memoria Retos de diseño. Universidad de SonoraArquitectura de Computadoras2 Fallas de caché Las fallas de caché disminuyen conforme se incrementa la asociatividad.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
1 – 999,999,999.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Quisiera Oh that this were a better lesson!. Alma 29:1 ¡OH, si fuera yo un ángel y se me concediera el deseo de mi corazón, para salir y hablar con la.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
The Present Continuous!!! You are loving this tense already.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Memoria Retos de diseño. Universidad de SonoraArquitectura de Computadoras2 Fallas de caché Las fallas de caché disminuyen conforme se incrementa la asociatividad.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
El subjuntivo después de ciertas conjunciones en cláusulas adverbiales
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Spanish Stem-Changing Verbs
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
The Subjunctive and the Infinitive
Organización del caché
El Imperfecto Español 2.
There are four words in Spanish that mean “the”.
There are four words in Spanish that mean “the”.
Ser y Estar To be or….to be?
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
es un medio de comunicación molesto y además peligroso.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Tú Commands (informal).
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Aim: To review listening strategies
RIGHT TO PRiVACY inés boria núñez.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
ZERO CONDITIONAL. What is zero conditional? Zero conditional is a structure used to talk about general truths, that is, things that always happen under.
ESCUELA SUPERIOR POLITECNICA DE CHIMBORAZO ENGLISH CONDITIONAL NAMES: ANDREA ALTAMIRANO DIEGO TENICOTA COURSE: 3 “U”
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
Development of the concert programme
Affirmative and Negative Words
Telling Time.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
The Subjunctive and the Infinitive
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
The Personal “a”.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Memoria Retos de diseño

Fallas de caché Las fallas de caché disminuyen conforme se incrementa la asociatividad. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Origen de las fallas Las 3 Cs: Fallas obligatorias (compulsory misses). Son causadas por el primer acceso a un dato que nunca ha estado en el caché. También llamadas cold-start misses. Fallas de capacidad (capacity misses). Son causadas cuando el caché no puede guardar todos los bloques necesarios para correr un programa. Por ejemplo, necesitar un bloque que acaba de ser reemplazado. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Origen de las fallas Fallas de conflicto (conflict misses). Ocurren en cachés de mapeo directo o set associative cuando múltiples bloques compiten por el mismo conjunto. También llamadas fallas de colisión. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Origen de las fallas Las fallas de conflicto son 0.0006% Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Origen de las fallas Tasa de fallas relativa. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Reto del diseño Tres mejoras: Reducir la tasa de fallas Reducir el castigo por fallas Reducir el tiempo de éxito Se pueden escoger solo 2 Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Algoritmos y el caché Un algoritmo puede tener un comportamiento distinto a su comportamiento teórico debido a la presencia del caché. En teoría, Radix Sort es mejor que Quicksort para arreglos grandes. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Algoritmos y el caché Comportamiento teórico Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Algoritmos y el caché Comportamiento real Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Algoritmos y el caché Motivo: fallas de caché. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Solución Diseñar algoritmos que hagan uso efectivo del caché (principio de locality espacial y/o locality temporal). Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Ejemplo Optimización del software por bloqueo (blocking). Agrupar los datos en bloques. Idealmente el tamaño de un bloque de datos es igual al tamaño de bloque del caché. El rendimiento de la memoria se mejora si se toma ventaja del locality espacial. Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Desventajas de optimizar El rendimiento puede variar en otro sistema. Solución: algoritmos adaptables (“autotuning”). Hay que sopesar si vale la pena invertir tiempo en optimizar. “Premature optimization is the root of all evil.” (Donald Knuth) Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras

Reglas de Pike Rule 1. You can't tell where a program is going to spend its time. Bottlenecks occur in surprising places, so don't try to second guess and put in a speed hack until you've proven that's where the bottleneck is. Rule 2. Measure. Don't tune for speed until you've measured, and even then don't unless one part of the code overwhelms the rest. Rule 3. Fancy algorithms are slow when n is small, and n is usually small. Fancy algorithms have big constants. Until you know that n is frequently going to be big, don't get fancy. (Even if n does get big, use Rule 2 first.) For example, binary trees are always faster than splay trees for workaday problems. Rule 4. Fancy algorithms are buggier than simple ones, and they're much harder to implement. Use simple algorithms as well as simple data structures. The following data structures are a complete list for almost all practical programs: array  linked list  hash table  binary tree Of course, you must also be prepared to collect these into compound data structures. For instance, a symbol table might be implemented as a hash table containing linked lists of arrays of characters. Rule 5. Data dominates. If you've chosen the right data structures and organized things well, the algorithms will almost always be self­ evident. Data structures, not algorithms, are central to programming.  (See Brooks p. 102.) Rule 6. There is no Rule 6. --- Rob Pike, Notes on Programming in C (http://www.lysator.liu.se/c/pikestyle.html) Universidad de Sonora Arquitectura de Computadoras