Los objetivos: - Identify and categorise new vocabulary. - Describe in Spanish what we eat everyday. - Organise food items according to how healthy they.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy vamos a…….. hablar de la dieta sana y malsana
Advertisements

¿Qué tipo de comida te gusta?
¿Qué significan las palabras?
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
¿Qué significan las palabras?
La comida.
Bell Ringer 11/5 and 11/6 Julia es vegetariana. Ella no come carne.
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el pollo.
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el helado.
VAMOS A COMER. La fruta La manzana La fresa El plátano.
¿Qué tipo de comida te gusta?
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
¿Qué tipo de comida te gusta?
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
En España la comida es a las dos o a las tres.
Contextos en las páginas 85 y 86 del cuaderno
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Walt: La vida sana HEALTHY EATING
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Hoy vamos a…….. hablar de la dieta sana y malsana
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Título: ¿Qué debo comer y beber? Objetivo: Extracting information from Higher Level texts in order to produce A/A* responses sano = healthy / malsano =
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
Mi dormitorio My bedroom
Los gustos y los disgustos
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Answer in Spanish: ¿Qué compras en el mercado?
El 9 de abril, 2015 Do not get your folders. Please go straight to your seats.
Capítulo 6 Comida. Para empezar Choose the correct form of “ser” and “estar,” and translate the sentences below. 1. We are very happy. 2. I am from Peabody.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
La Comida La piramide nutricional.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¿Qué Comes? Objectives: ● Identify items of food in Spanish ● Say what I like & dislike.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets MUST be able to say what you do to follow a healthy/unhealthy diet SHOULD be able to use.
LA COMIDA SANA OBJETIVOS Talking about healthy eating and drinking; To say what we have to do to eat/drink healthily; To justify our opinions. CONTROLLED.
Expectations – before we begin
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Transcripción de la presentación:

Los objetivos: - Identify and categorise new vocabulary. - Describe in Spanish what we eat everyday. - Organise food items according to how healthy they are.

Write your name and numbers 1-20 on your piece of paper. Write the English for the Spanish vocabulary that you hear. This will be the vocabulary that we covered last lesson that you will have revised for homework.

VerdurasFrutaPescadoCarneMariscos ????? la merluzalas gambas las naranjas los tomates las ostraslas manzanas los guisantes los plátanos las uvaslas sardinasla coliflorel bacalao las peraslas zanahoriasel corderoel pulpo las cebollas la terneralos calamareslas judías el cangrejoel at únel bistec la langosta las patatasel cerdo el jam ón Las angulas el salchichón la trucha Objetivo: Identify and categorise new vocabulary

verdurasfrutapescadocarnemariscos las cebollaslas uvasla merluzael salchichónlas ostras las zanahoriaslas peraslas sardinasla terneralas gambas los guisanteslas manzanasel bacalaoel corderolos calamares la coliflorlas naranjasel atúnel bistecel pulpo las judíaslos tomateslas angulasel cerdola langosta las patataslos plátanosla truchael jamónel cangrejo

Escucha y lee. Escribe la letra correcta. (1-15) Ejemplo: Los melocotones – e Listen and read. Write the correct letter. (1-15) Write numbers 1-15 in your book and write the letter of the correct picture.

todos los días a menudo a veces Sorting activity: Cut out the different food items and put them in the right frequency boxes for a healthy diet. Objetivo – organise food items according to how healthy they are.

Lee la lista de la compra. Copia y completa la tabla. Read the shopping list. Copy and complete the table. Objetivo – Identify and categorise new vocabulary

Sorting big groups of vocabulary into smaller categories will help you to learn and remember them. Have a look at each of the columns from exercise 2. Choose one of the columns, look at it closely for a minute before covering it up and trying to write it from memory. Do this for each of the lists then swap with the person next to you to find out which one of you remembered the most words.

Lee los precios y escribe los números correctos. Ejemplo: 1 – 9,50 Read the prices and write the correct numbers to match them.

Como carne todos los días. No me gusta mucho la ensalada, ni las verduras. Como fruta algunas veces al mes. No bebo leche. Para beber prefiero una coca-cola o una naranjada. Santi Soy vegetariana. No como carne. Como pescado algunas veces al mes. Como ensalada, verduras o fruta todo los días. Me gustan mucho los dulces pero no como pan. No bebo leche todos los días porque no me gusta. Odio el queso también. Julia Mis platos preferidos son pasta y ensalada. También me gusta la comida india y la comida china así que como arroz varias veces a la semana. Siempre desayuno cereales con leche y fruta y pan integral. No me gusta mucho la carne roja. Prefiero el pescado o el pollo. Pablo

sano malsano Ni sano ni malsano Nombre: __________________________ Es muy/bastante sano/malsano porque come….. y le gusta… Pero tiene que comer más ___________ y menos ___________ Tiene que beber más ____________ y menos ___________ vitaminasmineralesgrasaproteína hidrato de carbono azúcar/dulcescomida basura aguacomida rápidalegumbres

On your mini whiteboards write the amount that the Euro coins add up to in the following activity: uroindex.html uroindex.html