En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use ‘tengo’ and ‘no tengo’
un bolí
un cuaderno
un estuche
un lápiz
un libro
un sacapuntas
una mochila Remember to ask pupils why the bubble is now red instead of blue – emphasis on gender
una agenda
una goma
una hoja
una pluma
una regla
Un lapiz – a pencil Un estuche – a pencil case Un sacapuntas – pencil sharpener Un libro – a book Un bolí – a pen Un cuaderno – an exercise book Una pluma – a fountain pen Una regla – a ruler Una goma – a rubber Una agenda – a diary/planner Una mochila – a bag/rucksack Una hoja – a sheet of paper
What’s missing?
In Spanish, object words are either masculine or feminine: un estuche una mochila
Tengo un estuche. No tengo estuche.
Tengo una mochila. No tengo mochila.
TENGO / NO TENGO Tengo un estuche = I have a pencil case No tengo estuche = I don’t have a pencil case In the NEGATIVE, don’t put un/una. e.g. Tengo un bolí. No tengo hoja. No tengo agenda. Tengo una mochila. Me falta – I don’t have Necesito – I need
¿Cómo se dice…en inglés? la pizarra la puerta la ventana la silla la mesa la luz la cassette el vídeo el retroproyector j. el ordenador k. el magnetofón l. el tablón m. el borrador n. el estante o. el suelo p. el armario Extension work un = el una = la Extension work for more able pupils
¿Se hace…? Extension work Se hace por delante. Se hace por detrás. Se hace en limpio. Se hace en sucio. Se hace en una hoja. Se hace en el cuaderno. You do it at the front. You do it at the back. You do it in neat. You do it in rough. You do it on a sheet of paper. You do it in your exercise book. Write these instructions into your book. Draw a picture to accompany each instruction.
Beat the teacher