El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Juego de Verbos El Pretérito Regular e Irregular.
Advertisements

Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Las Oraciones Escondidas comer comer Los Verbos Regulares
El pretérito Spanish.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
El Imperfecto. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they.
Juguemos con los verbos
Verbos con Cambios de Raíz
Mirar Ella miró Juguemos con los verbos. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing and practicing verb forms. Begin the activity.
Juguemos con los verbos
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El pretérito: verbos irregulares La Forma Correcta.
Los Verbos Irregulares en el Presente
El Pretérito---El Presente---El Futuro
¡Verbos!.
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
-AR Verbs HABLAR Singular Plural
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
The Present Indicative Tense Yo Tú Él/Ella/Ud. Ellos/Ellas/Uds. Nosotros/as -o -as -a -an -amos Present Tense ar.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
1 Present Tense conjugations of regular –ER/IR verbs Los Verbos Regulares.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
AR: HABLAR ER: COMER IR: ESCRIBIR
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Los Recuadros Escondidos
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
Quasimodo: Give me the conjugations of the following REGULAR verbs with the given subject:  Andar en patineta (tú)  Tú andas en patineta.  Escribir.
EL PRESENTE You use the Present to talk about things that happen now.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MIÉRCOLES EL 15 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarSufrirCorrer.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
CONJUGATION.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
-AR VERBS Español.
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

El Pretérito Regular La Forma Correcta

Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know the meaning of the verb and can come up with sentences quickly. One possible use of this activity is to have students write sentences based on the subject and infinitive on each slide. Begin each slide with a single click that will reveal a verb (infinitive) and a subject pronoun. Students then see 4 possible verb forms. They should write the subject (optional) and correct verb form from the choices. A second click shows a circle around the correct form for students to verify their answer and a question word. Student then complete sentence with an answer to the question word. Individuals can then share their sentence with a partner and then share with the class. Another possible use of this activity is to choose two students to go to the board and give each a fly swatter. Begin each slide with a single click that will reveal a verb (infinitive) and a subject pronoun. Students then see 4 possible verb forms. The first to swat the correct form wins the first part of the round. A second click shows a circle around the correct form and question words. The winning student must say a complete sentence with the subject (optional), verb and answer to the question word. If the sentence is correct, he/she remains and a new student is called up to play the next round. If the sentence is not correct the opponent gets a chance to win and continue against a new challenger if he/she can say a sentence that is correct.

Yo/trabajar trabajaste trabajé trabajaron trabajó ¿dónde?

Raúl/comer comió comiste comieron comí ¿qué?

Ustedes /escribir escribisteescribieron escribió escribí ¿qué?

Nosotros /mirar miraste miramos mirasteis miraron ¿a quién?

María/vender vendió vendí vendieron vendiste ¿qué?

Yo/abrir abrió abriste abrí abristeis ¿qué?

Usted/estudiar estudió estudiaron estudiaste estudiamos ¿con quién?

Él/romper rompisterompieron rompisteisrompió ¿qué?

Tú/asistir asististe asistí asistimos asistió ¿a qué?

Él/escuchar escucharon escuchaste escuchó escuché ¿a quién?

Ella/aprender aprendiste aprendió aprendí apendieron ¿qué?

María/subir subí subieron subió subimos ¿con quién?

Tú/cantar cantó canté cantaron cantaste ¿dónde?

Ella/beber bebí bebió bebiste bebieron ¿qué?

Nosotros /recibir recibimos recibí recibieron recibisteis ¿qué?

Ustedes /esperar esperó esperamos esperaron esperaste ¿a quién?

Ellos/deber debieron debió debí debiste ¿hacer qué?

viviste vivimos vivisteis vivió ¿dónde? Vosotros /vivir

Yo/regresar regresé regresó regresaronregresaste ¿cuándo?

Raúl/discutir discutimosdiscutieron discutió dicsutiste ¿con quién?

Ellas/bailar bailaste bailaron bailasteis bailó ¿cómo?

Usted/esconder escondió escondí escondiste escondieron ¿qué?

cubrieron cubrí cubristeis cubriste ¿qué? Vosotros /cubrir

Ellos/entrar entró entramos entraron entrasteis ¿a qué hora?

Ellas/correr corrió corrieron corristeis corriste ¿cuándo?

Ustedes /descubrir descubrió descubriste descubrí descubrieron ¿qué?

ayudasteisayudamos ayudaron ayudaste ¿a quién? Vosotros /ayudar

Usted/comer comiste comió comieron comí ¿qué?

Nosotros /vivir vivimos vivisteis viviste vivieron ¿dónde?

Raúl/ganar ganaron ganaste ganó gané ¿qué?

Yo/vender vendió vendí vendieron vendiste ¿qué?

Tú/abrir abrió abriste abrí abristeis ¿qué?

Ustedes/estudiar estudió estudiaron estudiaste estudiamos ¿con quién?

Ellos/romper rompisterompieron rompisteisrompió ¿qué?

Ella/asistir asististe asistí asistimos asistió ¿a qué?

Ella/escuchar escucharon escuchaste escuchó escuché ¿a quién?

Ellas/aprender aprendiste aprendió aprendí apendieron ¿qué?

Nosotros/subir subí subieron subió subimos ¿con quién?

Usted/cantar cantó canté cantaron cantaste ¿dónde?

Ustedes/beber bebí bebió bebiste bebieron ¿qué?

Vosotros /recibir recibimos recibí recibieron recibisteis ¿qué?

Él /esperar esperó esperamos esperaron esperaste ¿a quién?

Ella/deber debieron debió debí debiste ¿hacer qué?

viviste vivimos vivisteis vivió ¿dónde? Nosotros /vivir

Usted/regresar regresé regresó regresaronregresaste ¿cuándo?

Tú/discutir discutimosdiscutieron discutió dicsutiste ¿con quién?

Ella/bailar bailaste bailaron bailasteis bailó ¿cómo?

Yo/esconder escondió escondí escondiste escondieron ¿qué?