Vocabulario de Capítulo 2:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

Hagan ahora: (Do Now)
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Label the following bedroom objects in Spanish
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
12/11/20091 Capítulo 2 – Segundo Paso: Bedroom Vocabulary Página 52.
Capítulo 2: ¡Organízate!
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
30/11/20091 Tercer Paso: Talking about what you need to do and want to do Página 56 Capítulo 2: ¡Organízate!
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Para Empezar P. 10 la sala de clases classroom la silla chair.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Hagan ahora: (Do Now)
El Colegio La Cultura T/F ¿Cómo se dice? Cuanto(a/s) Mucho(a/s) Un/una/ unos/unas Yo/Tú/É l/Ella
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
La sala de clases. La Carpeta El Libro El Lápiz.
I will be able to talk about what I and others need and want TO DO.
A Ver Si Recuerdas Tema 1-A
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
Vocabulary 2-B.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Chapter 2- SEGUNDO PASO VOCABULARIO.
La bandera.
El 1 de febrero a d b f e g c.
Hazlo- el 26 de noviembre Entregar:___________ Yo Nosotros Tú Vosotros
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Tener – To Have Yo tengo – I Have Tú tienes – You have
Yo tengo… Utiles escolares.
Vocabulario Capítulo 2.1 Materiales Escolares.
3) A bed; some beds 4) a poster; some posters 5) a table; some tables
En mi mochila tengo… Objectives: * To know classroom items in Spanish
School Vocabulary Level 1.
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Capítulo 4: Vocabulario 1
Primer Paso: Así se dice p. 48.
El Cuarto Español /12/2018 Espanol 2-2.
la computadora – computer la calculadora – calculator el diccionario –
Saying what you need and have
YouTube - Yo Quiero Taco Bell
Vocabulary 2-B.
OBJETOS DE LACLASE CLASSROOM OBJECTS.
Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles
Definite and Indefinite Articles
Spanish Review Semester 1.
A Ver Si Recuerdas Tema 1-A
¿Qué hay en tu cuarto ideal?
School supplies.
Vocabulario: En la escuela
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Transcripción de la presentación:

Vocabulario de Capítulo 2: ¡Organízate!

Primer Paso: Talking about what you want and need el bolígrafo – ballpoint pen Bueno – Well… la calculadora – calculator la carpeta – folder el colegio – high school el cuaderno – notebook el diccionario – dictionary él – he ella – she la goma de borrar – eraser el lápiz – pencil la librería – bookstore el libro – book la mochila – backpack necesitar – to need necesito – I need necesitas – you need necesita – he/she needs

Primer Paso: Talking about what you want and need el papel – paper querer (ie) – to want quiero – I want quieres – You want quiere – he/she wants la regla – ruler tener (ie) – to have tengo – I have un – a, an (masc. singular) una – a, an (fem. singular) unos – some, a few (masc. plural) unas – some, a few (fem. Plural) ya – already

Segundo Paso: Describing the contents of your room el armario – closet la cama – bed el cartel – poster ¿Cuánto/a? – How much? ¿Cuántos/as? – How many? el cuarto – room el escritorio – desk hay – there is, there are la lámpara – lamp la mesa - table mi – my mucho/a – a lot (of) muchos/as – many, a lot (of) la puerta – door

Segundo Paso: Describing the contents of your room ¿Qué hay en…? – What’s in…? la radio – radio el reloj – clock; watch la revista – magazine la ropa – clothes, clothing la silla – chair Su – his; her el televisor – TV set tener (ie) – to have tengo – I have tienes – You have tiene – He/she has tú – you la ventana – window las zapatillas de tenis – tennis shoes

Tercer Paso: Talking about what you need and want to do el centro comercial– shopping mall comprar – to buy conocer – to get to know (someone) la cosa – thing el dinero – money el dólar – dollar encontrar (ue) – to find hacer – to make, do ir – to go No sé. – I don’t know. nuevos amigos – new friends organizar – to organize la pizzería – pizzeria poner – to put primero – first

el fin