1 – dejar de hablarse – 4 – apoyarse – 2 – Temer que – 5 – ayudarse –

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Advertisements

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 6 – 9/9 – 9/13. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 30 – 3/2 – 3/6 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/10 – 3/14.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana /17 – 11/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/3 – 2/7. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 12 – 4/03 – 4/07
Español 3 Honores – Semana 9 – 3/06 – 3/10
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
Español 3 Honores – Semana Semana 12 – 4/03 – 4/7
Word of the day (Palabra del día) :
Español 3 Honores – Semana 13– 4/03 – 4/07
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
Español 3 Honores – Semana 8 – 2/27 – 3/03
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – Estoy dolido – 4 – Me siento frustrado
1 – acompañar – 4 – la entrada – 2 – ensayar – 5 – el ensayo –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – los guerreros – 4 – el héroe – 2 – acordar la paz– 5 – dios –
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
martes 10/17 – Horario Regular
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – has bailado – 5 – hemos corrido –
2 – Videos de La receta favorita
Transcripción de la presentación:

1 – dejar de hablarse – 4 – apoyarse – 2 – Temer que – 5 – ayudarse – (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3 Honores – Semana 30 – 2/26 – 3/2 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 30 – 2/26 – 3/2 1 – dejar de hablarse – 4 – apoyarse – 2 – Temer que – 5 – ayudarse – 3 – la amistad – 6 – verse – martes 2/27 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 29 2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – to support 2 – to stand someone up 3 – to make up, reconcile 4 – to compliment someone 5 – to gossip 6 – to have a misunderstanding 7 – the problem is solved 8 – to stop speaking to each other  

1 – Revisar - Para Empezar Agenda: 1 – Revisar - Para Empezar 2 – Revisar – Deber – 1 copia de Vocabulario Objective (Objetivo): Express happiness and unhappiness; comfort someone Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.1 Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting.  

3 – Texto p. 196 – Copien en Gramática The subjunctive with expressions of feelings 1.The subjunctive after verbs and expressions that convey feelings, such as alegrarse que, sentir que, temer que, ojalá que, es triste que, estar contento que, estar encantado que, me duele mucho que, me frustra que. Ej: Me alegro que mis amigos puedan estar unos días aquí. Ej: Tememos que María se enferme. Ej: ¡Ojalá que Ricardo no llegue tarde! 2. A change of subject after a verb that conveys feelings is shown by que. If there isn't a change of subject, the infinitive is normally used. Siento que tengas que trabajar hoy. Me alegro de pasar unos días aquí. Es triste estar solo en días especiales. EN GENERAL

4 – Completen con el Subjuntivo – Gramática Modelo: Me alegro/tú/tener una entrada para el concierto. = Me alegro que tú tengas una entrada para el concierto. 1 – Me alegro/mi padre/cocinar la cena. 2 – Me duele/mi novia/o/dejarme por otro/a. 3 – Me frustra/ellos/ser malos. 4 – Me encanta/nosotros/sacar buenas notas. 5 – Estoy orgulloso/tú/ir a esa universidad. 6 – Estoy contento/usted/pensar en otros. 7 – Temo/ellas/no saber la información. 8 – Espero/nosotros/estar aquí para la fiesta. 9 – Ojalá que/Ricardo/no llegar tarde. 10 – Me alegro de/tener a mis amigos.

4 – Completen con el Subjuntivo – Gramática Modelo: Nuestros primos nos visitarán por un mes.= Me alegro que ellos vengan. 1 – Hay una fiesta en casa de Juan, pero sus fiestas son aburridas. = Me frustra que… 2 – Ustedes están solos(as) en casa durante un huracán. = Temo que… 3 – Rosa estaba triste ayer cuando ustedes le llamaron. = Ojalá que… 4 – Ustedes completaron un proyecto difícil. = Me alegro que… 5 – Ustedes están jugando en las finales de baloncesto. = Ojalá que…

5 – Texto p. 197 – Nota gramatical – COPIEN EN Gramática Expressing EACH OTHER = INDICATIVO no SUBJUNTIVO Josué y Carlota no se hablan. Josué and Carlota aren't speaking (to each other). María y yo siempre nos apoyamos. María and I always support each other. 1 – Miguel y Patricia ________(pelearse) siempre. 2 – Ayer Juan y Maribel ________ (reconciliarse).

EL DEBER: martes 2/27 – 1 – Cuaderno de gramática p. 55 y 56