Hoy es martes el cinco de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time.
Advertisements

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
Español 1 31 de marzo de 2017.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Day 2 Week 11 25/10/2016.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Español 1 7 de febrero de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
Agenda -Review of culture and vocabulary -MI VIDA LOCA
¡Bienvenidos a la clase de español!
Español 1 10 de febrero de 2017.
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
El Calendario en español
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy es jueves el trece de septiembre
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Las Palabras Interrogativas
Señora Daniele, Profesora de Español
Las Palabras Interrogativas
SWBAT: Express day/date correctly in Spanish
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Las Palabras Interrogativas
Bienvenidos Preliminares A-D.
¡Bienvenidos a la clase de español!
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Las Palabras Interrogativas
La fecha Telling the Date
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes el cinco de septiembre Every day the day and date will be written out in Spanish at the top of the slide. You should write this day/date in your notebook SWBAT: Follow daily procedures and recall rules and expectations for Español 1 This is the objective or SWBAT for the day’s lesson. This is our learning goal or what we hope to accomplish by the end of the class. This should also be written out in your notebook or on the top of your notes for the day. HAGAN AHORA: Find your group and get started on the activity by following the directions for the station. Here you will find your Hagan Ahora or Do Now activity. You should be working on this activity when the bell rings. You will lose daily points if I enter the room after the bell and you are not in you seat working on the Hagan Ahora.

CLASS DOCUMENTS SYLLABUS – This document contains important information about our class. Here you can find the rules and regulations, my expectations and what to expect throughout the year. You should bring this home and review it with your parent/guardian. You sign the last page and have a parent or guardian sign as well. Please cut off the bottom portion to return to me as proof that you and your parent reviewed the syllabus. The syllabus should be placed in your binder for reference. LETTER TO PARENTS – This is information for your parent/guardian. It does not need to be returned to me. It does contain important contact information and should be kept by your parent/guardian in case they need to reach me for any reason. PARENT/GUARDIAN CONTACT FORM – This should be completed by a parent/guardian -- not by you!! This will provide me with information about the best way to reach your parent/guardian in the event that I must speak to someone at home. It is also an opportunity for your parent/guardian to ask any questions or request additional information. REMIND 101/QUIZLET – This is information on how you can sign up for both Remind 101 and Quizlet online. Remind 101 is a system that allows me to send out text messages to all of you to remind you about important upcoming events such as tests and quizzes. Quizlet is an online study tool to help you review and study unit vocabulary and grammar. You must sign up for both.

You will spend approximately 10 minutes at each station You will spend approximately 10 minutes at each station. When time is up, you will move to the next LETTER ie. Table A moves to B, Table B moves to C, etc. There are two stations for filling out the Student Information page. If you complete this before the time is up, you can sign up for Remind 101 and Quizlet. If you finish everything before time is up, come and see me and I will find something for you to do.

Hoy es miércoles el seis de septiembre SWBAT: Follow daily procedures and recall rules and expectations for Español 2 HAGAN AHORA: Find your group and get started on the activity by following the directions for the station.

LA CLASE DE ESPAÑOL DE SEÑORA ORLANDO

PARA SALIR - What is one question or comment you have about Spanish 2? This is where you will find your exit activity for the day. Sometimes we will review it before the end of class and sometimes I will collect it. LA TAREA: Complete all forms and signatures and return necessary documents. La Tarea is the word for homework. Usually homework assignments are written out on the front board. Sometimes I will also add them to the presentation. I will also announce quizzes and exams on the front board.

2.¿Cómo es tu horario este año? -¿te gustan las clases/profesores? Hoy es jueves el siete de septiembre SWBAT: Discuss and explain information describing oneself and a partner. HAGAN AHORA ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué tiempo hace? 2.¿Cómo es tu horario este año? -¿te gustan las clases/profesores? 3. En tus palabras propias,escriban una regla o expectativa de Sra Orlando.

Con su compañero/a… pregunten y contesten las preguntas siguientes en español. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo eres tú? ¿Te gusta la clase de español?¿Por qué/no? ¿En qué clase sacas notas mejores?¿Por qué? ¿Cómo aprendes mejor? __Con visuales __Verbalmente __Con libros/papeles __Independiente _Con grupos Si tú quieres…intercambian los números de teléfono con tu compañero/a.

SWBAT: Express time and day/date correctly in Spanish Hoy es viernes el ocho de septiembre SWBAT: Express time and day/date correctly in Spanish HAGAN AHORA: CONTESTAN LAS PREGUNTAS ¿Quien es tu mejor amigo/a? ¿Cuántos años tiene él/ella? (tu mejor amigo) ¿Qué haces cuando llueve? ¿Cuál es tu sueño (dream) más grande?

ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 25 February 14 March 17 November 11 June 14 January 1 Es el veinticinco de diciembre Es el catorce de febrero Es el diecisiete de marzo Es el once de noviembre Es el catorce de junio Es el primero de enero

¿Qué hora es? Es la una. Son las ________

ACTIVIDAD DE COMPAÑERO/A DE CLASE Con tu compañero de clase, encuentre las fechas en el calendario mexicano y escríbalas.