2 – Se cree que – 4 – dicen que –

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/3 – 3/7 1.
Advertisements

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/28 – 1/30.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 1/27 – 1/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/20 – 1/23.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/25 – 1/29.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
Español 3 Honores – Semana 5 – 1/30 – 2/3
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
The Present Subjunctive
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
Word of the day (Palabra del día) :
Español 3 Honores – Semana 4 – 1/30 – 2/3
Español 3 Honores – Semana 13– 4/03 – 4/07
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
martes 10/11 – Horario Regular 1 - caerse – 2 - cortarse –
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/23 – 1/27
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – Estoy dolido – 4 – Me siento frustrado
2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – They say that
1 – acompañar – 4 – la entrada – 2 – ensayar – 5 – el ensayo –
1 – los guerreros – 4 – el héroe – 2 – acordar la paz– 5 – dios –
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – dejar de hablarse – 4 – apoyarse – 2 – Temer que – 5 – ayudarse –
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – has bailado – 5 – hemos corrido –
2 – Videos de La receta favorita
Transcripción de la presentación:

2 – Se cree que – 4 – dicen que – (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3 – Semana 26 – 1/29 – 2/2 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 1/29 – 2/2. 1 – Se dice que – 3 – Oí que – 2 – Se cree que – 4 – dicen que – viernes 2/2 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 25 2 – ¿Qué se dice de estas personas? Ej: Se dice que Bill Gates es muy inteligente.   1 – Ariana Grande 2–Adam Sandler 3 – Bruno Mars 4 – Dora la 5 – Mila exploradora Kunis

2 – Se cree que – 4 – dicen que – (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3 Honores – Semana 25 – 1/25 – 1/29 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/25 – 1/29. 1 – Se dice que – 3 – Oí que – 2 – Se cree que – 4 – dicen que – viernes 1/29 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 25 2 – ¿Qué se dice de estas personas? Ej: Se dice que Bill Gates es el hombre más rico del mundo.   1 – Justin Bieber 2 – Will Ferrell 3 – One Direction 5 – Dora la 4 – Sofía exploradora Vergara

1 – Revisar - Para Empezar Agenda: 1 – Revisar - Para Empezar 2 – Revisar El deber – 10 oraciones “Se impersonal Objective (Objetivo): Talking about hopes and wishes   Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.1 Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting.  

Deseos y Esperanzas (Wishes and hopes) Esperamos acordar la paz en el futuro. We hope to make peace in the future. Espero que la guerra termine pronto. I hope that the war will end soon. Ojalá que la lucha no sea muy larga. Hopefully the fight won’t be so long. El sueño de mi vida era regocijarme. My lifelong dream was to rejoice.

Era una de mis grandes ambiciones. It was one of my great ambitions Era una de mis grandes ambiciones. It was one of my great ambitions. Tenía muchas esperanzas de vencer al ejército. I had high hope of defeating the enemy army. Los dioses quieren que los guerreros acuerden la paz. The gods want the warriors to make peace.

3 – Texto p. 142 - Gramática – El subjuntivo – Gramática A sentence that includes the subjunctive form has two parts connected by the word que. Ej: Recomendamos que Uds. hablen con un agente de viajes. Note that the subjunctive sentences have two parts, each with a different subject, connected by the word que: Ella sugiere que yo aprenda francés. Independent clause Separated Dependent clause (stands on its own) by the word (can’t stand on its own) Subject > Verb “que” Begins with the word “que.” Indicative Verb Subjunctive Verb

The first subject uses the present indicative verb = PRESENTE (recommendation, suggestion, prohibition, and so on) + que and the second subject uses the present subjunctive verb (what should happen). Verbs that express hopes and wishes that are often followed by que + subjunctive: Espero Ojalá Quiero

We form the present subjunctive of most verbs the same way by dropping the -o of the present-tense indicative yo form and DROPPING and SWAPPING the endings. For -ar verbs: e, es, e, emos, en For -er/-ir verbs: a, as, a, amos, an

Tarjetas de conjugación - #34 - #46. #34 – ayudar #41 - casarse #35 – terminar #42 - regocijarse #36 – hablar #37 – beber #38 – vivir #39 – decir #40 – acordar #43 – ir #44 – estar = DIES (IRREGULARES) #45 – ser #46 – dar

#25 – ayudar Yo ayude Tú ayudes Él/ella/usted ayude Nosotros ayudemos Ellos/ellas/ustedes ayuden

#26 – terminar Yo termine Tú termines Él/ella/usted termine Nosotros terminemos Ellos/ellas/ustedes terminen

#27 – hablar Yo hable Tú hables Él/ella/usted hable Nosotros hablemos Ellos/ellas/ustedes hablen

#28 – beber Yo beba Tú bebas Él/ella/usted beba Nosotros bebamos Ellos/ellas/ustedes beban

#29 – vivir Yo viva Tú vivas Él/ella/usted viva Nosotros vivamos Ellos/ellas/ustedes vivan

#30 – decir Yo diga Tú digas Él/ella/usted diga Nosotros digamos Ellos/ellas/ustedes digan

#31 – acordar Yo acuerde Tú acuerdes Él/ella/usted acuerde Nosotros acordemos Ellos/ellas/ustedes acuerden

#32 – ir - IRREGULAR Yo vaya Tú vayas Él/ella/usted vaya Nosotros vayamos Ellos/ellas/ustedes vayan

#33 – estar - IRREGULAR Yo esté Tú estés Él/ella/usted esté Nosotros estemos Ellos/ellas/ustedes estén

#34 – ser - IRREGULAR Yo sea Tú seas Él/ella/usted sea Nosotros seamos Ellos/ellas/ustedes sean

#35 – dar - IRREGULAR Yo dé Tú des Él/ella/usted dé Nosotros demos Ellos/ellas/ustedes den

EL DEBER: viernes 2/2 – 1 –Cuaderno de gramática – p. 39, 40 y 41.   2 – Cap. 5 - Segundo Paso – Prueba – martes – 1/31/17 – (p. 140 – 143)